Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 22:22 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 22 apr, 2011 14:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 05 feb, 2011 12:10 pm
Berichten: 33
Hallo allemaal,

Na het afronden van de HTV had ik het nogal druk en kwam er weinig van het brouwen. Nu door omstandigheden heb ik weer tijd om het bouwen op te pakken.

Uit mijn collectie van bouwdozen (circa 80 stuks ruimtevaart) heb weer eens een mooie doos te voorschijn gehaald, Tamiya Space Shuttle in de schaal 1/100.

Deze kit staat te boek als een van de beste space shuttle kits maar heeft ook zijn foutjes. Bv. de SSME (Space Shuttle Main Engine) zijn niet helemaal correct maar daar later meer over.

Keuze is de vallen op de ze kit omdat de space shuttles aan hun laatste vluchten bezig zijn en het mijn leuk leek om de allereerste shuttle, de Columbia, te bouwen. De allereerste vlucht (STS-1) was op 12 april 1981. Als kleine jongen heb ik toen de lancering live op TV gevolgd.

De doos is een eerste uitgave, de decals hebben alleen Columbia en Enterprise als shuttle namen. In de jaren 90 is er een re-issue geweest met de namen van alle shuttles.

Hieronder de foto's van de doos, handleiding, sprues en decals. Later volgt meer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 apr, 2011 18:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 05 maart, 2011 22:13 pm
Berichten: 70
Mooie modelletje man!

benieuwd of de pasvorm beter is dan de Revell space shuttle :P .
En 80 ruimtevaart modelletjes :shock: WOW. Jaloers..... :D
Maak er iets mooi van!

_________________
Huidige bouw: Revell MIR 1:144
In de kast: New Ware Mercury 7 redstone 1:144, New Ware Mercury 7 Atlas 1:144, Revell Jupiter C incl lanceerplatform 1:110,
Atomic City Mercury 7 capsule 1:12 :D, Revell Space shuttle+boosters 1:144, Revell Gemini capsule 1:24,
EVA Lunar Rover 1:32 :D, Revel CSM met interieur 1:32, Revell ISS 1:144,


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 apr, 2011 18:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Hele gave kit! Een leuk formaat: groter dan de 1:144 maar niet zo'n kolos als de 1:72 versie. Ik heb deze bouwdoos ook nog liggen, exact in deze uitvoering, maar ik ga hem niet bouwen [sluikreclame modus]hij is dus in de verkoop :wink:[/sluikreclame].


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 apr, 2011 19:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Mooie kit Spaceboy74 ,,, jammer dat ze deze versie niet met de stack,s hebben gemaakt ...

ben benieuwd ,,,, en veel plezier ...

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 apr, 2011 21:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 05 feb, 2011 12:10 pm
Berichten: 33
Hallo allemaal,

ondanks het lekkere weer kon ik het niet laten om soms ff lekker te brouwen. Even weg van de drukte en je eigen lekker op een projectje storten.

Hieronder de vooruitgang aan de shuttle, hier en daar wat geverfd en gedecaled, wat onderdelen in elkaar gezet, langzaam aan vordert het.

Afbeelding
Afbeelding
Wat onderdelen gelijmd

Afbeelding
astronauten alvast in de verf

Afbeelding
Afbeelding
cockpit in elkaar gezet

Afbeelding
Dryfit van de cockpit, jammer dat je er weinig van terug ziet uiteindelijk :cry:

Afbeelding
zoals ik aan gaf is de Tamiya versie van de Space Shuttle Main Engines niet echt accuraat, daar de gegoten leidingen verwijderd en met koperdraad en 10-secondenlijm nieuwe leidingen gemaakt. Ziet er nu nog niet uit maar eenmaal gelakt dat zal het er mooi uitzien.

Vandaag bezig geweest met het glaswerk en dat vind ik altijd het lastigste aan de shuttle modellen om een of andere reden. Tot nu toe geen wit uitgeslagen glaswerk (dankzij de P+) en hopen dat ik de naden netjes dicht geplamuurd krijg. Binnenkort meer.........

Spaceboy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement