Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 23:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 207 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 21  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 okt, 2008 13:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Hey Philippe,

Gelukkig dat je spuit werk er nu goed uit ziet , kan je lekker verder met de bouw.Ben benieuwd nu er al wat dingen in de kleuren staan.

Groeten eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 okt, 2008 16:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 maart, 2008 9:06 am
Berichten: 2544
Woonplaats: Ochten
Heey,
het spuitwerk ziet er goed uit, en ook je velgen, ik weet hoe niet fijn dat is :P

ik ben inderdaad ook wel benieuwd naar een dryfit :oops:

en als je hem volgende week geheel af probeert te krijgen, is het geen probleem hoor, de groepsbrouw loopt als ik het goed heb tot 24 januari ofzo.

greetz,
DAffIE :mrgreen:

_________________
Afbeelding
DAF XF105 "Oerend hard" :D
Peterbilt 359 :D
Australian Truck :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 okt, 2008 17:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 nov, 2006 19:42 pm
Berichten: 1325
Woonplaats: Noord-Limburg België
Bedankt voor de vele (positieve) reacties!!!


Bas Romme schreef:
MOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOI Philippe.

De cabine is echt mooi geworden: strak werk.

Kun je eens een dry-fit laten zien??? (want daar vraagt iedereen toch altijd naar, niet waar Jeroen???)


Bas


DAffIE schreef:
Heey,
het spuitwerk ziet er goed uit, en ook je velgen, ik weet hoe niet fijn dat is :P

ik ben inderdaad ook wel benieuwd naar een dryfit :oops:

en als je hem volgende week geheel af probeert te krijgen, is het geen probleem hoor, de groepsbrouw loopt als ik het goed heb tot 24 januari ofzo.

greetz,
DAffIE :mrgreen:


Ik ook hoor! :lol:
Maar het zit zo; door de week (van maandag tot vrijdag avond) zit ik op kot (wordt een 'kamer' genoemd in Nederland denk ik, zo een studentenhuis dicht bij school) en de truck staat thuis, dus wordt het nogal moeilijk om een dry-fit te maken. :wink:
Moest de cabine vorig weekend al droog zijn geweest, had ik zeker al een dry-fit gemaakt. Maar ik heb de cabine zaterdag pas gespoten, en zondag nog een dun laagje erop gedaan om die rondingen dekkend te krijgen, wat niet echt gelukt was. Dus nu kan ik de cabine een weekje laten drogen en dan ga ik de tape er pas aftrekken.

Dat ik op kot zit is ook de reden dat jullie zo lang niets meer van mij gehoord hebben... In het weekend spoot ik een laag (bv de hechtprimer) en dan moest ik weer een ganse week wachten totdat ik de volgende laag erop kon doen. (bv de grondlaag) En op die manier ben je toch al gauw 3/4 weken bezig met het spuiten van de cabine! :shock:
Wel moet ik volgend weekend nog een laklaag erop doen maar ik zal eerst gauw een dry-fit maken zonder laklaag. Maar de foto's van die dry-fit zullen niet veel meer laten zien dan de foto's met de vorige cabine, die mislukt was. :P

Philippe


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 okt, 2008 18:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Die cabine heb je toch wel mooi voor elkaar zo op het oog. Zelf zeg je dat het niet overal goed dekkend is gespoten maar als je nu de binnenkant van de cabine ook nog verfd zal er geen licht doorschijnen en zie je dan de "dunne" plekken straks niet zo.

Wat ik niet zo'n slim idee vind is dat je de tape zolang laat zitten. Ik peuter de tape meestal na een half uur of heel uur er af. Er is kans dat het anders te veel blijft plakken of plakresten achterlaat. Ik wil je niet bang maken maar ik heb het vaker meegemaakt en gehoord.
Misschien ff naar huis bellen en vragen of iemand van de familie dat wil doen? Of staat er bij jou ook de doodstraf op als iemand anders aan je model zit zoals hierzo?

Hopelijk krijg ik geen gelijk... :wink:

gr Jeroen

ps: laat ze maar zeuren over dry-fitjes...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 okt, 2008 19:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 nov, 2006 19:42 pm
Berichten: 1325
Woonplaats: Noord-Limburg België
moddertrukker schreef:
Wat ik niet zo'n slim idee vind is dat je de tape zolang laat zitten. Ik peuter de tape meestal na een half uur of heel uur er af. Er is kans dat het anders te veel blijft plakken of plakresten achterlaat. Ik wil je niet bang maken maar ik heb het vaker meegemaakt en gehoord.
Misschien ff naar huis bellen en vragen of iemand van de familie dat wil doen? Of staat er bij jou ook de doodstraf op als iemand anders aan je model zit zoals hierzo?

Hopelijk krijg ik geen gelijk... :wink:



Ik heb ook liever dat niemand behalve ik mijn model aanraakt! :?
Maar in een geval als dit... :roll:
Het is inderdaad niet zo slim van me, maar maakt het nu nog veel uit? Want de tape zit er nu al een dikke 2 dagen op. Dan kan ik misschien beter tot vrijdag wachten en hem zelf verwijderen. Moest er dan iets fout gaan, is het mijn eigen fout en hoef ik niemand iets te verwijten.

Philippe


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 okt, 2008 21:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Hey Philippe

Misschen een :idea: als je er schilders plakband voor hebt gebruikt kun je misschien eens proberen om het plakband nat te maken met warm water zodat het plaksel een beetje oplost :idea:

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 okt, 2008 21:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 nov, 2006 19:42 pm
Berichten: 1325
Woonplaats: Noord-Limburg België
Hallo.

Ik heb mijn moeder dan toch maar de zware taak toe geschoven om de tape van de cabine te verwijderen. Via msn heb ik haar tips gegeven hoe de tape los te maken en via de webcam kon ik dan alles live volgen.
Het waren 10 spannende minuten moet ik zeggen! :shock:
Voor zover ik via de webcam kon zien zag alles er goed uit en de scheidingslijn blauw/wit leek zeer mooi! 8)
Behalve in de voettrede van de bestuurderskant was het een beetje fout gegaan, daar was wat witte verf mee los gekomen met de tape. Gelukkig is het niet langs de scheidings maar ergens in het het midden van de witte balk.

Foto's ben ik jullie nog tegoed... Ik zou nu zelf ook wel graag foto's van het resultaat willen zien!!! :twisted:

Philippe


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 okt, 2008 21:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Das dan in elk geval veel lef want ik zou het mijn moeder niet vragen.
:lol:

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 21 okt, 2008 7:33 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Hey Philippe,

Dat zullen voor je moeder ook 10 zenuwachtige minuten zijn geweest, zoon lief die via de web cam op haar vingers mee kijkt en in staat is om door het beeldscherm heen te kruipen als er iets niet goed gaat :lol:

Maar het is inderdaad mooi dat het er nu af is, ik haal het meestenal zo snel mogelijk eraf zodat er een minimale hechting is die de kans op het lostrekken van verf minimaliseert, maar het is altijd weer spannend........

Groetjes Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 25 okt, 2008 11:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 nov, 2006 19:42 pm
Berichten: 1325
Woonplaats: Noord-Limburg België
Hallo.

Sinds gisteren avond terug van kot, dus toen onmiddelijk naar het resultaat van de cabine gaan kijken. Mijn moeder vertelde dat alles heel mooi gespoten was dus had ik wel een hoge verwachting van het spuitwerk! :shock: Maar het viel gisteren toch wel een beetje tegen... :cry:
Hier de foto's:

Afbeelding

Van verder weg lijkt het lijntje vrij strak.

Afbeelding

Maar van dichterbij zie je....
Ook is daar de verf mee losgekomen met de tape. Gelukkig niet op de scheidingslijn, dus is het gemakkelijk bij te tippen.

Afbeelding

Aan de andere kant is juist het zelfde gebeurd, dus daar ook nog wat bijtippen.

Afbeelding

Afbeelding

En het geheel ziet er eigenlijk nog redelijk mooi uit.

Vandaag het witte bijtippen en laten drogen tot morgen en morgen de laklagen aanbrengen.
Ondertussen ga ik het chassis proberen helemaal af te werken.

Philippe


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 207 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 21  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement