Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 12:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 apr, 2008 7:38 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Hey Daniël,

Ziet er al netjes uit, vooral dat balsa hout is een goede keuze, je kan er natuurlijk ook nog een haakarm onderzetten zodat je een afzetbak krijgt, ik ben benieuwd naar je volgende up date.

Gr Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 apr, 2008 15:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 15 okt, 2005 15:37 pm
Berichten: 1197
Woonplaats: Drønten Bedrijf: Jan Bakker landbouw
Dat zijn echt mooie auto's!
Net zoals je zelf al zei, mooier dan een trekker-oplegger combinatie 8) .

Ben ook benieuwd naar de henger!

Gr Leon


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 apr, 2008 17:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 okt, 2005 21:57 pm
Berichten: 1326
Woonplaats: Waddinxveen
of ik het kopschot goed vind? nouja, voor de modelbouw wel :P
Het komt nagenoeg overeen met de werkelijkheid, alleen de montage is het net niet helemaal.
ALs je zegt dat die twee middelste staanders in de hoofdligger komen(even een hapje eruitslijpen) en dan een klein schoortje gaat het helemaal goedkomen.
Alleen, ik zie nog geen hoofdligger :P

plan B voor een ''hufter-proof'' kopschot. UNP met aan de bovensteflens een dik hoeklijn, met aan dat hoeklijn je kopschot, en het UNP op de hoofdligger.
en dan een schoortje op de hoofdligger, tot aan de onderkant hoeklijn, anders zakt ie naar beneden, maar dat spreekt voor zich lijkt me.

:P


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 apr, 2008 19:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Uhm Mattijs, er zitten hier over het algemeen alleen maar modelbouwers...
Die snappen niks van wat jij net neertiepselde. Ik natuurlijk wél ( :lol: ) want ik heb MTS gedaan. Alweer 15 geleden aan begonnen en 11 jaar geleden geslaagd, dat dan weer wel.

Maar jij bedoelt dat er 2 hoofdliggers onder de laadvloer moeten komen. De balken voor het kopschot dienen dan OM die hoofdliggers heen te vallen. OF met van die driehoekige platen links en rechts van elke hoofdligger zodat het op die manier één geheel vormt en dus steviger is.

Ik heb het plaatje in mijn hoofd zitten maar ook ik kan het niet helemaal duidelijk onder woorden brengen.

Mattijs, maak eens een tekeningetje?


gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 apr, 2008 19:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 maart, 2006 17:12 pm
Berichten: 1083
Woonplaats: Striekenburg
Mattijs Frank schreef:
of ik het kopschot goed vind? nouja, voor de modelbouw wel :P
Het komt nagenoeg overeen met de werkelijkheid, alleen de montage is het net niet helemaal.
ALs je zegt dat die twee middelste staanders in de hoofdligger komen(even een hapje eruitslijpen) en dan een klein schoortje gaat het helemaal goedkomen.
Alleen, ik zie nog geen hoofdligger :P

plan B voor een ''hufter-proof'' kopschot. UNP met aan de bovensteflens een dik hoeklijn, met aan dat hoeklijn je kopschot, en het UNP op de hoofdligger.
en dan een schoortje op de hoofdligger, tot aan de onderkant hoeklijn, anders zakt ie naar beneden, maar dat spreekt voor zich lijkt me.

:P


Uhm kan er wel wat wijs uit worden :P , maar ik laat hem voor de rest zo.
Maar die info van jou kan nog wel nuttig zijn want ik was van plan om over 2 jaar
de carresoriebouw in te gaan.
Maar nu eerst nog het 3de en 4de afmaken in de metaal bewerking en dan BBL.
@ Jeroen ik weet niet niet of ik de Volvo naven ga gebruiken want normaal steken naafreductie
naven bijna uit de velg met deze lijken net gewone naven.
Maar daar heb ik een oplossing voor :idea: , ik heb bij M&G Mouldings gewone Volvo naven
besteld en zijn precies hetzelfde als gewone Daf naven :D .
@Jeff, Balsa hout als vloer gebruiken is zeker een goede keuze het is lekker licht en de lading word
er ook van gemaakt.
Maar er komt geen haakarm systeem op, dat is wat meer voor containers :wink: .

Gr Daniël 8)

_________________
[url=http://imageshack.us][img]http://img244.imageshack.us/img244/8466/swedischpr7.png[/img][/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 apr, 2008 19:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 okt, 2005 21:57 pm
Berichten: 1326
Woonplaats: Waddinxveen
oke, vooruit.
Afbeelding
eerste tekening, bovenaanzicht, spreekt voor zich

tweede: dat is de helft, jullie zien een hoofdligger, gemaakt van een unp, en uit de bovensteflens is hapje uitgeslepen waar het U profiel van het kopschot inpast, en deze wordt onder en boven rondom gelast.

derde: dit is eigenlijk hoe we normaal een dichte bak maken, daar wordt natuurlijk met een pallet wagen elke keer tegen het kopschot aangereden, vandaar dat dat lekker zwaar is.

net vond ik met me'n map met tekening een 3D tekening van een alumium open laadbak, deze scan ik nog wel even in. Daar zien jullie het PRINCIPE van tekening 1 en 2.

Ik las nog iets over een haakarmsysteem, dan moet die bak er nu af en moet er een container van gemaakt worden, moeten er aanrijbalken op, grotere hoofdliggers, oppakpunt, en de liggers zitten tussen de hoofdligers, en naast, en niet erop.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 02 mei, 2008 19:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 maart, 2006 17:12 pm
Berichten: 1083
Woonplaats: Striekenburg
Mattijs bedankt voor de tekening, kan er wel wat wijs uit worden :P .

*UPDATE*

Afbeelding
De bevestiging voor de lichtbak is klaar, ik heb 2 gaten in de cabine en de lichtbak
geboord.
En dan word de lichtbak met 2 pinnetjes aan de cabine bevestigd.
Ik heb ook de handgrepen onder het raam erop gezet en de zonneklep zit erop.

Afbeelding
Ik heb ook een zonnedak in de Daf gemaakt, alleen moet het her en der bij gevijlt
en geschuurd worden.
En dan snij ik uit transparant styreen een dakluik, is wel handig met dit mooie weer 8) .
Je kunt op deze foto ook de bevestiging van de lichtbak zien.

Afbeelding
De luchtfilter zit ook deels in elkaar en hij word straks ook in de cabine kleur mee gespoten.

Afbeelding
De Daf naven van M&G Mouldings uit Engeland zijn ook binnen, deze zijn net zo lang
als de Volvo naafreductie naven van KFS :? .

Afbeelding
Ik heb in de bumper/opstap gaatjes geboord voor de Deense breedtelichten.

Afbeelding
Ik heb van M&G Mouldings ook supersingle's binnen gekregen, deze worden donkerblauw gespoten.
En de rand van de velg polizei weis en de naaf licht grijs.

Gr Daniël 8)

_________________
[url=http://imageshack.us][img]http://img244.imageshack.us/img244/8466/swedischpr7.png[/img][/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 02 mei, 2008 20:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 05 jan, 2008 0:15 am
Berichten: 764
Woonplaats: Eindhoven
Daniel, je kunt er ook nog een dak-airco op plaatsen bijvoorbeeld.

De wagens van tegenwoordig hebben veelal zo'n hoedje op het dak zitten!



Verder: uit de kunst, joh. Dit wordt weer een TOPPERTJE



Bas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 mei, 2008 14:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 15 okt, 2005 15:37 pm
Berichten: 1197
Woonplaats: Drønten Bedrijf: Jan Bakker landbouw
Ziet er strak uit Daniël!

Dat resin he, is daar een speciale lijm voor ofzo? Het lijkt MIJ namelijk niet dat je dat met de gewone Revell lijm kan lijmen.

Gr Leon


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 mei, 2008 16:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 maart, 2006 17:12 pm
Berichten: 1083
Woonplaats: Striekenburg
@Bas, ik zal er nog even over na denken om er een stand arko :lol:
erop te zetten.

@Leon, die pinnetjes heb ik aan de cabine zelf vast gelijmd en de lichtbak zit nog los op de pinnetjes.
En ik lijm alle resin onderdelen van JC met secondelijm werkt prima, bij KFS onderdelen
kun je weer gewoon Revell lijm gebruiken.

Gr Daniël 8)

_________________
[url=http://imageshack.us][img]http://img244.imageshack.us/img244/8466/swedischpr7.png[/img][/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement