Het gaat allemaal niet zo heel snel met dit modelletje maar dat geeft niet want het gaat om het resultaat.
Nog steeds is de romp niet klaar. Ik kan me voorstellen dat jullie dat geel-witte ding wel een beetje zat zijn en je misschien afvraagt waneer de kleurtjes erop gaan. Nog even geduld.
In deze update komen wat kleine maar toch tijdrovende details voorbij die naar mijn idee mede bepalend zijn voor de look van de kist.
Eerst maar de olievuldop aan bakboordzijde uit een paar stukje rondstaf:
Dan het opvallende uitsteeksel vooraan boven op de motorkap, geen idee wat het precies is, wellicht een appendage voor het koelsysteem van de watergekoelde Conquerormotor.
Gemaakt uit een stukkie Aeroclubstrut. Helaas niet meer verkrijgbaar.
In de bovenzijde van de neus de twee mitrailleurlopen uit 0,3 en 0,5mm buis aangebracht. Verschillend? Jawel, de Curtiss had een 0.30 en een 0.50 in de neus.
Dan de karakteristieke grote radiator met de verstelbare horizontale lamellen.
Ik vond het vrij lastig om dit allemaal strak en symmetrisch te krijgen vooral omdat ik het uit dun materiaal wilde maken. Het moet immers een beetje op schaal blijven allemaal.
Het kader is uit fotonegatief en de lamellen zijn uit 0,2 mm plasticard.
Na het drogen van de lijn zijn de lamellen nog gelijk geschuurd aan de voorkant en in dikte ietsjes dunner geschraapt.
Na al dat gepiel even iets eenvoudigers gedaan namelijk de staart geassembleerd. Nu begint het op een vliegtuig te lijken.
Dit zijn de onderdelen uit de Monogramkit. Die zijn prima van vorm en het enige dat ik heb gedaan is de stuurvlakken onder een hoek gezet.
Op de foto's van de originele toestellen zijn wat verschillende varianten in motorbeplating te zien. Ik heb er voor gekozen om aan stuurboordzijde (da's rechts voor de mensen zonder vaarbewijs)
de iets buiten de romp uitstekende radiator te maken zoals te zienop sommige foto's en op de replica van de NMM P-6.
Paar plakjes strip op elkaar geplakt, in vorm geschuurd, op de romp gelijmd, wat sneetjes in gemaakt en met wat sprue aangekleed en klaar.
Tot slot van deze update de kleine koelsleufjes in de motor zijbeplating. Die had ik al een paar keer geprobeerd netjes in te kerven maar ik was er niet tevreden over.
Uiteindelijk heb ik het opgelost door stukjes getrokken sprue evenwijdig aan elkaar op een stukje strip te plakken.
Het stukje strip fungeert als een soort mal.
De strip tegen de romp vastgezet met tape en de sprue vastgelijmd op de gewenste positie.
Na hechting het hobbymes er tegen aan en hup, keurig alles op een rijtje
Volgende stap wordt het landingsgestel, die moet volledig gescratcht worden. Wordt vervolgd.
Groeten,
Paul