Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 12:48 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 185 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: MiG 29 Fulcrum
BerichtGeplaatst: ma 18 apr, 2005 15:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 apr, 2005 18:36 pm
Berichten: 5514
Woonplaats: Heemskerk
Dames en heren, hierbij presenteer ik u:

De Mikoyan & Gurevich MiG 29A Fulcrum.

Afbeelding

zoals jullie zien zit ie nu nog in de doos maar daar zal snel verandering in komen:

Afbeelding

Tadaa! uit de doos, nou nog in elkaar zette :P

Het is een 1:48 model van Academy, en ik heb er zelf nog 4 detailsetjes voor van Eduart. De detailsetjes zijn voor het interieur, het exterieur, de luchtinlaten en een trappetje om in de cockpit te komen. Ik wil er natuurlijk zo snel mogelijk mee beginnen, ik hoopte dat het morgen zou zijn maar het wordt toch iets later (overmorgen) omdat ik vandaag niet verder kon gaan met mn MiG 21, maandag is de winkel dicht en ik moest ff een glimlakje kopen maar dat wordt dus morgen. Maar als de MiG 21 af is stort ik me volledig op dit project en ik hoop dat jullie het met plezier zullen volgen. Ik ga proberen veel foto's te maken en zo uitgebreid mogelijk verslag te doen. Het hele bouwproces zal denk ik niet zo snel gaan als sommige andere brouwers op dit forum, maar het voornaamste is dat ik er heel veel plezier aan ga beleven.

Genoeg inleiding, hier volgt wat informatie over het 1:1 model.

Het vliegtuigontwerpbureau van de Russen A. Mikoyan en G. Gurevich werd opgericht in 1939, maar tegenwoordig heet deze onderneming MAPO en is een onderdeel van MiG. Sinds de 2e WO is het actief in de ontwikkeling van gevechtsvlieguigen. Hedendaags houdt MAPO MiG zich vooral bezig met verbeterde versies van de MiG 21 en de MiG 29. De MiG 29, waar ik het hier over ga hebben, vloog voor het eerst op 7 oktober 1977, en werd in 1983 in gebruik genomen. Er zijn een aantal verbeterde versies, en exportversies gebouwd. Ook is er een moeizame ontwikkeling geweest van een deklandingsvariant (eerste landing in november 1989 op de Admiraal Kuznetsov. Hij is (nog) niet in productie). De Mig 29 werd ontwikkeld als een wendbaar, lichtgewicht jachtvliegtuig en moest de beste jagers van het westen kunnen overtreffen. Uiteindelijk werden er ongeveer 1200 toestellen gebouwd waarvan er 460 bij de Russen operationeel waren. De rest werd geëxporteerd (naar Bulgarije Duitsland Polen Roemenië Cuba Iran Irak Hongarije Syrie Peru Noord korea maleisie en moldavie). Het model wat ik ga brouwen wordt een exemplaar van de Iraakse luchtmacht. De MiG 29 heeft een radar die tot 245 KM kan 'kijken' en tien doelen tegelijk kan volgen. de voortstuwing bestaat uit twee Klimov RD-33 turbojets (met naverbrander) die een stuwkracht geven van 8312 kg.
specificaties:
spanwijdte: 11,36 m
lengte:14.87m
hoogte: 4.73m
vleugeloppervlak: 38 m2
Gewicht leeg: 10.900 kg
Maximum gewicht: 18.500kg
topsnelheid: 2445 km/u
vliegplafond: 18.013 m
vliegbereik: 3000 km
klimsnelheid: 19.825 m/min

Afbeelding

Afbeelding

ik heb helaas (na lang zoeken) geen afbeeldingen kunnen vinden van een Fulcrum van de Iraakse luchtmacht. mijn excuses daarvoor.

Ik ga me voor 100% geven tijdens de bouw van dit model en ik hoop dat ik er iets moois van kan maken. tijdens de bouw zijn vragen, tip's, suggesties, en punten van kritiek natuurlijk altijd welkom.

_________________
Ik brouw dus ik ben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 apr, 2005 15:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 17:27 pm
Berichten: 364
Woonplaats: Veenendaal
Mooi toestel. Op een of andere manier moet ik meestal ook aan de F-15 denken als ik de MIG-29 zie. Andersom ook trouwens :lol:

Heb ik trouwens ook met de F-22 (Raptor) en F-35 (JSF). :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 apr, 2005 15:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 apr, 2005 18:36 pm
Berichten: 5514
Woonplaats: Heemskerk
Citaat:
Op een of andere manier moet ik meestal ook aan de F-15 denken als ik de MIG-29 zie


russen bouwden ook met het idee in hun achterhoofd van 'hij moet beter zijn dan de superieure f15' daarom moesten de vliegtuigen die ze bouwden er ook op lijken, de su27 lijkt ook in zekere zin op de mig29 en dus op de f15.

en met de f22 en de f35 had ik dat aan het begin alleen, maar nu heb ik er 2 modellen van gebouwd dus ik weet precies de verschilletjes :wink:

_________________
Ik brouw dus ik ben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 apr, 2005 15:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Wow.....eindelijk een Fulcrum!.

Daar was ik me al op aant focussen(bijna dan).
Dat is nog eens een jager.Topkeuze!!!>>>>>>>>>>>>>

Cobra manouvre..(goed getypt?) wauw.....

Dat is eigenlijk bijna de beste jager op dit moment!.

Nu ben je wel verplicht om foto`s te maken,en ik hoop van alle details.
Dat wordt een bouw :D :D

Harstikke mooi toestel.....ja nu ben ik blij :D

Dat ga ik diep zeer diep volgen..

Ik was namelijk al aant denken om die ook te gaan bouwen.Maar nu ga jij hem maken...joepie!!..

Ja jaja....goed zo.
En dan ook nog in de mooie schaal 1:48..
Goed voor details..

Homeghost.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 apr, 2005 15:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 17:27 pm
Berichten: 364
Woonplaats: Veenendaal
homeghost schreef:
Cobra manouvre..(goed getypt?) wauw.....

Nee, het is manoeuvre ipv manouvre :lol: :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 apr, 2005 20:13 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 30 sep, 2004 17:43 pm
Berichten: 5913
Woonplaats: Oost Vlaanderen
Hoi Robin,

Een pracht van een toestel die Fulcrum!
Heel lang geleden heb ik er ook zo eens eentje gebouwd in de kleuren van de Russische luchtmacht.

Maak er iets moois van en ik zal de bouw uiteraard met de grootste aandacht volgen hoor. :lol:

Veel succes.

Droop

_________________
Usus magister est optimus


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 apr, 2005 22:39 pm 
Ook ik vind dit een bijzonder mooi toestel. En ik ga jou samen met de anderen op de voet volgen.
Je wordt toch niet zenuwachtig met al die ogen in je nek? :wink:


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 apr, 2005 23:01 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 feb, 2005 23:27 pm
Berichten: 274
Woonplaats: Jubbega
Citaat:
klimsnelheid: 19.825 m/min


Dit is toch mag ik hopen wel 19,825 m/min?? anders zit hij binnen de minuut aan zijn maximale hoogte..... Volgens mij is het kaarsje van de piloot dan ook wel uit...... :lol: :lol:

Voor de rest: NICE!!

Groeten, Corné


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 apr, 2005 8:13 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
uhm, volgens mij klopt dat wel. Ik heb dat ding in het echt ook zien klimmen en dat gaat misselijkmakend snel!

Wel een heel erg mooi toestel. Die Russen zijn echt zo gek nog niet en de Amerikanen hebben dus ook niet altijd superior firepower!

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 apr, 2005 9:12 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 feb, 2005 23:27 pm
Berichten: 274
Woonplaats: Jubbega
Juist, jullie hebben helemaal gelijk Deathtrap en Fightingfalcon. Mijn excuses.
De klimsnelheid is inderdaad 19.825 m/min dat wil zeggen 330 m/sec. Aangezien de snelheid van het geluid 340 m/sec haalt het vliegtuig bij stijgen niet eens Mach 1.0.
Om even lekker off-topic door te draven..... :lol: :lol:
De topsnelheid van het vliegtuig is 2445 km/uur dus dat is 679 m/sec dat betekent dat dit vliegtuig net niet Mach 2.0 haalt.

De verhoudingen kloppen dus wel.... ik had er gisteravond iets langer over moeten nadenken :oops:

Groeten, Corné


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 185 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 76 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement