Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 9:53 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 13 feb, 2024 22:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Thanks heren. :brouw:

@Ruud: Ja, het blijft een prachtige kist. En het is ook de bedoeling dat Snoopy op de neus gaat :)

Maar voor we daar zijn zal de Starfighter eerst in elkaar geplakt moeten worden. De luchtinlaten zijn niet echt heel erg goed. Om eerlijk te zijn past het allemaal voor geen meter en dan is het op de mm niet best. Kortom, beetje brute kracht om de vorm wat te forceren. En daarna een hoop filler en schuurwerk. Op zich gaat het allemaal redelijk.
Het onderstel is wel heel mooi en gemakkelijk te bouwen. Het PE voegt hier en daar net wat extra's toe dus hierover ben ik wel weer tevreden. Mooi werk Kinetic.

En daarna is het een kwestie van geleidelijk aan onderdelen toevoegen. De vleugels zijn ook erg mooi met mooie details. Deze passen wel prima. De neus weer niet echt. Kortom, a mixed bag.

Maar de plaatjes preken boekdelen.
Schietstoel met wat meer kleurtjes
photo 595266
Luchtinlaten met bruut geweld in vorm gehouden
photo 595267
photo 595268
photo 595269
photo 595270
photo 595271
photo 595272
Onderstel, prima deel van deze kit
photo 595265
photo 595273
Vleugels eraan
photo 595274
photo 595275
Steeds meer details
photo 595276
tape, we gaan richting het grote airbrushen.
photo 595277
photo 595278
photo 595279

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 feb, 2024 13:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1708
Blijft het enigzins "verontrustend" stil en dan ligt er ineens een Zipper op de werktafel...!!! :lol:

Mooie vorderingen Kay-Jay. Stoeltje ziet er goed uit en doet zèèr zèker niet onder voor het originele resin-exemplaar !!! Wel jammer te lezen dat de "passing" van deze rakker wat te wensen over laat. Maar goed, ik meen al iets te hebben geroepen betreffende Kinetic... Gelukkig is het met wat bouw-ervaring allemaal wel in elkaar te metselen, maar het blijft toch een beetje jammer.

Het ziet ernaar uit dat Ruudje onbewust een leuk ref-plaatje heeft geplaatst. Ik kwam een grappige site tegen en kon het simpelweg niet laten om de plaatjes te rippen & als motivatie in je verslagje te dumpen...

Keep up the good work...!!!

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 feb, 2024 12:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 jun, 2007 0:23 am
Berichten: 691
mooie voorderingen, dat SEA schema op een F-104 is toch wel erg mooi!

_________________
Mijn website: www.ElveScaleModeling.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 feb, 2024 14:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2057
Woonplaats: Gemert
Het ding bouwt wel gemakkelijk weg. Afgezien van de 3th party plofstoel past het allemaal lekker. En die SEA camouflage smoelt straks goed. Eigenlijk wel op elke kist, want kijk maar eens waar de Belgen mee hebben rondgevlogen.

Enig idee waar die puist onder haar snufferd goed voor is?

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 feb, 2024 15:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1708
Plasticprutser Peter schreef:
Het ding bouwt wel gemakkelijk weg. Afgezien van de 3th party plofstoel past het allemaal lekker. En die SEA camouflage smoelt straks goed. Eigenlijk wel op elke kist, want kijk maar eens waar de Belgen mee hebben rondgevlogen.

Enig idee waar die puist onder haar snufferd goed voor is?

Cheers, Peter


Hallo Peter,

de "puist" onder de neus maakt deel uit van het APR-25/26 systeem. Dit systeem bestond uit een sensor onder de neus, alsmede twee sensoren onder de uitlaat (1x linker-zijde / 1x rechter-zijde). Onderstaand een plaatje van een Canadese 104, welke met soortgelijk systeem was uitgerust:

photo 595523

Het APR-25/26 systeem is een zogenaamd RWR-systeem (Radar Warning Receiver), ook wel aangeduid als RHAW-systeem (Radar Homing And Warning). De sensoren van een dergelijk systeem detecteren de radar-energie van een radar-systeem indien het toestel door een radar word "besnuffeld".

In de cockpit bevindt zich een display welke de vlieger informatie verschaft waar een radar-systeem zich bevindt ten opzichte van het toestel. Onderstaand plaatje geeft aan dat het toestel door een systeem word besnuffeld wat zich links (net iets achter het toestel) bevindt. Hoe dichter het symbool zich bij het midden van het display bevindt, des te dichter bevindt zich de radar bij het toestel.

photo 595522

Op onderstaand linkje vind je nog wat meer info:

https://www.i-f-s.nl/udorn-ecm/

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 maart, 2024 0:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Bedankt heren :brouw:

@Ruud. In Top Gun klonk dat als: "Got dammit mustang! This is Ghost Rider 117, this bogey is all over me. He's got missile lock on me. Do I have permission to fire?" Ongeveer. :D

En we bouwen verder. Hoewel, vooral airbrushen en decallen. Camo patroon ging best lekker al ehm... mja, soms ben ik best een sukkel. Als ik de tan kleur gebruik voor het bruin van de camo. :lol: Vandaar dat het wat licht lijkt in de eerste foto's. Dus, nog maar eens de posterbuddies uit de la en opnieuw airbrushen.
Daarna de blanke lak en de decals en man wat hebben die Starfighters een hoop decals. Ziet er wel lekker operationeel uit. :)
Oh en de PE heb ik overgezet op de schietstoel en verse PE aangebracht aan het onderstel.

Maar snel naar de plaatjes dan maar.

Camo met tan in plaats van bruin.
photo 596175
photo 596176
photo 596177
photo 596178
Onderstel en ander onderdelen
photo 596179
photo 596180
Schietstoel. toch wel weer leuk geworden. (Nog een wash straks om het aan te kleden)
photo 596181
photo 596182
En als je decals aanbrengt dan hou je dit over
photo 596184
En zo op de kit
photo 596186
photo 596185
photo 596187
photo 596183

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 maart, 2024 13:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1708
WOW... Het is dan wel ff stil geweest maar we worden wel weer getracteerd op een fraaie update...!!!

Tip van Flip:
Kijk ff op "Brilliant" of ze wellicht tevens wat "kleur-oefeningen" hebben... :lol: :lol: :lol:

Nou goed, de extra "buddy-sessie" heeft het allemaal weer netjes gecorrigeerd. :wink:
Enkel nog een beetje met terpentine spelen. Of ben je daar reeds mee aan de slag geweest. (Een beetje moeilijk te zien op de plaatjes.)

Ruudje gaat snel even z'n post bekijken: twee setjes verschrikkelijk fraaie MB Mk.7 plofzetels in de schaal 1/32 van AIRES. Ik heb reeds even gespiekt en als ik zeg "verschrikkelijk fraai", dan bedoel ik ook VERSCHRIKKELIJK FRAAI !!!

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 maart, 2024 21:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Schema zit er (uiteindelijk) mooi op! :mrgreen: :brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 maart, 2024 9:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Dat bruin ziet er veel beter uit dan dat tan :D . Begint alweer en mooie starfighter te worden zo.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 maart, 2024 22:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Zo, en weer een Starfighter klaar. Laatste stapjes deze keer wat minder prettig helaas. Niet dat het niet gelukt is uiteindelijk maar dit is weer zo'n kit waarbij ik blij ben dat hij af is. Net iets teveel rare dingen in de doos. Het laatste wat me was opgevallen is dat de vinnen van de wingtip tanks niet gelijk zijn. En daar was eigenlijk niks meer aan te doen behalve heel die tanks in stukken zagen en daar had ik geen zin meer in.
Verder ben ik wel tevreden over hoe deze operationele kist eruit ziet. Redelijk moe maar bezig. Die nieuwe stijl decals met verwijderbare film zijn deze keer wel goed gelukt. Belangrijk is de decals minimaal 24 uur laten drogen en ik kon alle film zonder problemen verwijderen. Maar nu vind ik overal stukjes film in huis. Dit is erger dan dennennaalden. :lol:

Voor nu twee teaser plaatjes. Als het morgen mooi weer is dan maak ik wat meer op het balkon buiten.
photo 596306
photo 596305

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 60 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement