Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 7:26 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 13 jan, 2024 23:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Bedankt heren,

@Juggernaut: He, dank je voor die link. ARC ken ik natuurlijk al langer en helaas lijkt de site op sterven na dood te zijn omdat de eigenaar twee banen heeft om het hoofd boven water te houden. Maar over de F-104C's boven Vietnam en de verliezen, ja, niet best. In totaal 14 kisten kwijtgeraakt door allerlei oorzaken. De vreemdste was wel een die door een navigatiefout boven China terecht is gekomen en daar door een Shenyang F6 is neer gehaald. Maar daar bleef het niet bij want twee andere kisten gingen op zoek naar de neergeschoten F-104 en botsten in de lucht tegen elkaar. Ik moest daarbij meteen aan die quote denken uit Top Gun:

Goose:
"The defense department regrets to inform you that your sons are dead because they were stupid."

Al moet ik niet te snel oordelen over die situatie. Oorlog voeren is soms buitengewoon verwarrend en dan gebeuren dit soort dingen helaas.
Ik was wel van plan om die "Snoopy Sniper" te bouwen. Dat is een van de opties in de kit dus, waarom niet? :)

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 jan, 2024 20:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Het was even stil. En dat was omdat ik tegen een probleem aangelopen ben in deze kit.

Maar eerst, lekker onderweg. Cockpitje grotendeels klaar, wash op de onderdelen, motor in elkaar kunnen plakken. Dat gaat allemaal prima. En dan de schietstoel. Prachtig stukje resin. Hij lijkt wel erg veel op de schietstoel uit de kit die in die andere Eduard doos zat die de Hasegawa Starfighter als basis had.

Mja

What could possibly go wrong?

Het prachtige stoeltje (en ik was er blij met hoe het ding eruit zag na al het weatheren en toevoegen van de PE), past NIET in de cockpit. Tenzij ik de stuurknuppel eruit laat maar ja, dat gaat hem dus ook niet worden. Kortom, het volledige onfatsoenlijke ensemble dat de Nederlandse taal biedt heeft de revue gepasseerd. (Niet echt. Maar het klinkt poëtisch.)

Kortom, ik ben genoodzaakt om de stoel uit de kit te gebruiken. Eens kijken in hoeverre ik de PE daarop kan toevoegen. De resin zitting is wat te lang maar met wat schuurwerk lijkt het te lukken om het passend te maken. De riemen lijken ook toe te passen te zijn dus er is hoop.

Kortom, we gaan gewoon verder. Dit hoort er ook bij. Maar Eduard... Foei!

Geweatherde straalpijp.
photo 594419
Wat details erbij in de maingear bak.
photo 594412
Het stoeltje van Eduard. Zo jammer dat ik deze dus niet kan plaatsen
photo 594410
photo 594411
The tub met stoeltje en let op, ik was hier nog blij. Nog geen stuurknuppel te zien.
photo 594413
photo 594414
photo 594415
photo 594416
photo 594417
photo 594418
En dus, improvisare. Let op het verschil in lengte van de zittingen.
photo 594420

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 jan, 2024 8:21 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Persoonlijk zou ik de fijne zaag in de zitting hebben gezet en er een strookje van een 2 misschien 3 mm tussen uitgezaagd, daarna weer aan elkaar gelijmd, tis wel effe werken en passen, maar dan heb je het mooie ding gewoon in je model

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 jan, 2024 15:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
Ik volg Bert, of indien mogelijk de stuurknuppelpositie veranderen (iets meer naar voor) en wat dan met het IP. Of kan je een deel van de achterzijde van de stoel aanpassen dat ie naar achter kan?

is een beetje het nadeel van een kit te gebruiken van een andere producent zonder erbij stil te staan dat deze ook kan missen. Daarom hebben ze meestal een upgrade voor een specifiek merk, omdat iedere fabrikant zijn versie van de waarheid heeft. En dan komen de kniesoren op de proppen met: ja die zitting is toch iets langer, en de bolling is... ;-)

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 jan, 2024 1:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Jammer van die stoel. Zo te zien al een modelletje op zich.
Vind de optie van Bert ook nog niet zo gek.
Dat moet te doen zijn en je hebt een mooiere stoel in het kantoor staan.

Ben benieuwd naar het verdere verloop.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 jan, 2024 16:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1708
Hè Kay Jay, schiet toch eens op man !!!
Al twee weken aan het bouwen en de romp staat niet eens in elkaar...

:lol: :lol: :lol:

On a more serious note...:

Fraai onderwerp kerel en het ziet er weer allemaal geweldig fraai uit. Jammer te zien dat het EDUARD plofzeteltje niet past. Ik dacht dat het bij je vorige 1-0-4 wèl allemaal goed paste... Tjsa, maar dat was dan ook wel een Hasegawa-doos...

Erg jammer van Kinetic: geweldig fraaie onderwerpen maar ze weten het altijd te verkloten. Probeer voor de aardigheid eens een van hun Mirage's. Lachè, Gieren, Brullen en hèèl veel janken... Nou goed, we zijn nu eenmaal modelbouwers, nietwaar. Enkel jammer dat een aantal fabrikanten dan meteen denken dat we tevens vol-leerde beeldhouwers zijn... :lol:

Veel succes met deze rakker en mocht je nog een thuis zoeken voor de "George AFB" decals, dan houd ik me van harte aanbevolen !!! :wink:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 jan, 2024 23:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Thanks all.

Ik heb de suggestie van Bert wel overwogen maar er zit zoveel detail aan de zijkant, die dan erg lastig zou worden om dat opnieuw opgelijnd te krijgen dat dat helaas niet gaat werken maat het stoeltje uit de kit is een prima basis. :)

@Ruud Mijn oprechte excuses voor dit inefficiënte werk, Het zal niet meer gebeuren. :lol:
Maar verder, ja jammer dat die resin stoel niet past. Ik denk dat ze er niet op hebben gerekend dat Eduard er een perfect op schaal resin stoeltje in probeert te passen :D

Echter. Lekker wat gescratched. Old school bezig met plastic card. Ik kan de riemen gewoon overzetten en de zitting zelf (met de survival kit eronder) past er mooi in. Slangetje toegevoegd, hier en daar wat bijgesneden en ik denk dat dit wel goed komt. Het past nu in ieder geval wel in de cockpit :D.
En dus, kon ik wat andere kleine stappen zetten. Neuswiel bak in elkaar geplakt. De romp is nu ook dicht. Moest nog een beetje wat druk zetten om de cockpit rand aan de binnenkant goed opgelijnd te krijgen maar dat is geluk. Even wat knijpers erop en geduldig wachten tot het echt vast zit.

Plaatjens:

Stoeltje met wat schratch. PE moet er natuurlijk nog op komen. En het past in de kuip.
photo 594503
photo 594502
photo 594504
photo 594505
Neuswielbak en romp dicht.
photo 594506
photo 594507
photo 594508

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 jan, 2024 0:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2816
Nou, de nieuwe stoel mag er ook zijn. Mooi opgelost.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 jan, 2024 10:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Het is inderdaad jammer dat je de stoel niet kon gebruiken maar je hebt een p[rima alternatief gemaakt. Goed bezig

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 feb, 2024 2:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1708
Een beetje "eye-candy"...

photo 595002

photo 595001

Het is & blijft toch wel een van de meest fraaie schema's aller tijden...!!!

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement