Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 8:16 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 30 aug, 2023 17:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Putten
photo 586013


De North American XB-70 Valkyrie was een experimentele bommenwerper, die werd ontwikkeld door North American Aviation en tussen 1964 en 1969 werd gebruikt door de United States Air Force (USAF).De Valkyrie was ontworpen om - hoger en sneller vliegend dan iedere bekende vorm van luchtverdediging in zijn tijd - met atoomwapens zeer diep in vijandelijk gebied door te dringen. Nadat het toestel zijn aanval had uitgevoerd zou het vervolgens op dezelfde wijze weer uit de gevarenzone komen. Er werden slechts twee X- (experimentele) exemplaren van het toestel gebouwd voordat het project werd gestaakt.Het ontwikkelen was extreem kostbaar en door de vele mogelijkheden met lange afstandsraketten niet meer zo nodig. Het neerstorten van het 2e toestel tijdens een testvlucht betekende het einde.
(bron wikepedia)

photo 586006

photo 586007

De bouwdoos. De door Italeri uitgebrachte XB-Valkyrie is een heruitgave van de oude AMT/ERTL kit uit 1995.Het is een enorm groot vliegtuig in 1/72 schaal en bestaat uit relatief weinig onderdelen die voorzichtig gezegd niet altijd optimaal passen. Veel mal uitstoter punten, flash en opliggende paneellijnen. Ook word je niet zo vrolijk als je de bouwverslagen van deze kit leest. Veel kieren, plamuur en weinig echt afgebouwde exemplaren helaas.Waarom dan in hemelsnaam aan zoiets beginnen? Nou het is gewoon een prachtig vliegtuig en voor mij uitdaging om te bouwen zo na 10 jaar in de kast liggen lonken. Hoop dat mijn modelbouwervaring genoeg is om er iets toonbaars van te maken, we zullen zien. Duim maar voor mij.
Ik heb voor wat meer detail de Brengun PE set erbij gekocht en een set resin wielen want die van de kit waren wel erg basic. Ook een boekje om eea eens te lezen over de historie van het toestel.

photo 586008

photo 586009

photo 586010

photo 586012

photo 586011


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 aug, 2023 18:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 925
Dat is een beste bak, mijn aandacht heb je......... :brouw:

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 aug, 2023 19:13 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3211
Ben benieuwd. Die van mij ligt al vele jaren deels af op de SOD **. Af en toe doe ik er weer eens wat aan. Maar ja, dat zet geen zoden aan de dijk. Veel plezier ermee.

https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 51&t=48174

** Shelf of Doom

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 aug, 2023 0:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Wat een kit. Jammer dat het niet allemaal lijkt te passen maar daar zijn vast oplossingen voor. Ik heb altijd een zwakke plek gehad voor dit product van het technologische progressie geloof dat in 1969 letterlijk ineen stortte. Het geeft me ook wel een Thunderbirds vibe. Als ik me niet vergis hebben de Russen de Mig 25 ontwikkeld om de Valkyrie te kunnen onderscheppen. Ook al zo'n brute kist.

Veel plezier met deze bouw :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 sep, 2023 12:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Gaaf project!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 sep, 2023 11:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2823
Woonplaats: Leiderdorp
Dit ziet er uit als een soort Concorde bommenwerper.
Wat een kostbaar project zal dat inderdaad geweest zijn.

Hoop dat hij toch een net resultaat geeft ondanks problemen met de passing.

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 sep, 2023 11:49 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 maart, 2007 3:17 am
Berichten: 812
Nemmy schreef:
Ben benieuwd. Die van mij ligt al vele jaren deels af op de SOD **. Af en toe doe ik er weer eens wat aan. Maar ja, dat zet geen zoden aan de dijk. Veel plezier ermee.

https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 51&t=48174

** Shelf of Doom


Mooi moment om er samen met Spiderbrouwer een duobuild van te maken :wink:

Het is een best bakbeest, die bijna mooi wordt van lelijkheid. Passing is altijd op te lossen met een beetje geduld en veel dry fitting. Die mooie rechte lijnen zijn ook prima te rescriben en met je aftermarket erbij gaat het vast een pracht exemplaar worden !

Gr. Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 sep, 2023 21:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Putten
Zo, afgelopen week flink aan de slag met de valkyrie!
Pitje in elkaar gezet, kleurtjes en decal erop. Wat grof allemaal, je ziet er straks toch niks meer van.
photo 586448

photo 586452

Dit geheel dan tussen de voorste romphelften, past allemaal nog goed.
photo 586453

Beetje naden plamuren en schuren verhogingen eraf schuren, daarop komt PE
photo 586457

vleugels zijn gigantische lappen plastic, hier de bovenvleugel
photo 586446

En hier de ondervleugel, wat versterkt met plasicard op de naden
photo 586447

Ook hier de opgegoten kleppen eraf snijden en schuren, komt pe op
photo 586450

Lekkere pasvorm gaat dat straks worden, ehum...
photo 586451

Boven en ondervleugel op elkaar, veel passen eerst
photo 586454

Begin gemaakt met PE delen buigen
photo 586449

Enorme naden bij de luchtinlaten, plamuur gaat snel zo.
photo 586456

Nee, inderdaad dit is geen kit die zomaar in elkaar valt. Werkelijk alle delen zitten onder de uitstoters rondjes die ook nog opliggend zijn. Randen vaak flash en dubbele naden. Dus ALLES werkelijk moet goed voorbewerkt , geplamuurd en gepast worden voor montage. En dan nog flinke kieren om op te vullen...
Als je dat doet, dan verschijnt er wel een goed resultaat. De panellijnen zijn opliggend en schuur je dus weg op de naden, wordt rescriben.

Ook zoiets. Al zitten de vleugelhelften mooi strak op elkaar, de vertikale schotten liggen niet in lijn met het uitlaat deel. Hier moet straks PE tegenaan, dus wordt wat sloopwerk denk ik.
photo 586460

We gaan stug verder. Deze week neussectie afbouwen en rest romp er tegenaan en wat primer om de plamuurplekkenher en der te controleren of er nog meer putty gestort moet worden....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 sep, 2023 23:18 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5064
Woonplaats: IJsselstein UT
Jemig wat een beul Jaap Jan! Een soort militaire Concorde.
Daar ga jij vast iets moois van maken. Not my cuip oif tea maar ik volg je wel.

Succes & groet,
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 sep, 2023 0:11 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Wat een gedoe. Lijkt bijna een vac-form kit. En jammer van die schotten. Toch een ontwerpfoutje van de mallen denk ik. Maar goed. Dit ga je wel goed breien. En die cockpit, die ziet er wel prima uit, grof of niet. :D

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 78 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement