Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 11:11 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 20 aug, 2023 13:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1708
Op zich is het een beetje het evenwicht zoeken van juist genoeg i.p.v. overdone.......

En dat is dan precies waar de "moeilijkheidsgraad" ligt... :lol:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 aug, 2023 12:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2823
Woonplaats: Leiderdorp
Dat motorblokje en bewapening zien er prima uit :brouw:

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 aug, 2023 9:34 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 jul, 2013 12:48 pm
Berichten: 533
david schreef:
Dat motorblokje en bewapening zien er prima uit :brouw:


Dank u David. :brouw:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 aug, 2023 22:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Wat een gaaf project, mooie achtergrond en inmiddels schitterende voortgangen.

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 sep, 2023 17:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 jul, 2013 12:48 pm
Berichten: 533
Beste mensen, bedankt voor de mooie commentaren. :brouw:

Het was de eerste keer dat ik de Aviattic decals ging gebruiken. Ik heb me dan ook zeer goed geïnformeerd bij de vader die Aviattic heeft grootgebracht, m.n. Richard waarvoor dank.
Maar zoals jullie al weten.......modelbouwers zijn koppige mensen :shock: :lol: .....en ze werken graag volgens de standaard methoden, en op deze manier gebeurd er dan dit........

photo 586207

Nu, deze decals van Aviattic zijn niet goedkoop, maar ze zijn steengoed, alleen, je moet weten hoe ze te gebruiken en dat word uitvoerig in de instructies uitgelegd. Ik heb deze instructies in de wind geslagen, en ben als een kip zonder kop de al-oude manier ingeslagen met alle gevolgen vandien....... :oops: :oops: :oops:

1 gouden tip, gebruik geen Set of Sol of gelijk welk ander product met deze decals.......gewoon water doet wonderen en dan gaat alles vanzelf, en dat is vandaag heel duidelijk geworden.

photo 586205

photo 586204

Dus gewoon de instructies volgen en het komt goed. :D

De rest van de onderdelen heb ik ook een kleurtje gegeven, en meteen zijn we ook aanbeland bij de moeilijkheidsgraad van dit model.

Dit is de enige duidelijke foto die er bestaat van deze scout....

photo 586206

De kleuren m.n. de motorkap, en struts moeten ongeveer in dezelfde kleur worden gezet als hetgeen overeenkomt met de camo. Nu, je kan nooit dezelfde kleurtoon verkrijgen als hetgeen op de fabric te zien is, en daarvoor heb ik een mix gebruikt van diverse kleuren om een goede kleur te verkrijgen voor de motorkap, struts en LG. Ook de onderzijde heb ik bij benadering in de kleur gezet.

photo 586203

photo 586202

Tot zover deze progress.

MVG

Danny

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 sep, 2023 18:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 maart, 2007 3:17 am
Berichten: 812
Prachtig resultaat Danny en gelukkig heb je de decals nog kunnen redden.

Groot voordeel is dat als jij met al je onderzoek al niet kunt achterhalen wat de juiste kleurstelling moet zijn, iemand anders het dus ook niet snel zal weerleggen :wink:

Vooralsnog ziet het er uit als een goed passend geheel en ik neem aan dat je je ook baseert op andere toestellen en kleurcombinaties uit die tijd. Ben erg benieuwd naar het vervolg als alles in elkaar zit straks. Zei laatst nog tegen iemand dat ik nog dolgraag eens een mooie WWI zou willen bouwen, maar ik durf er nog even niet aan... ook iets te weinig verstand van om met een goed gevoel aan te beginnen. Des te meer plezier aan anderen die ze wel aan het bouwen zijn :brouw:

Gr. Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 sep, 2023 21:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 jul, 2013 12:48 pm
Berichten: 533
Peter schreef:
Prachtig resultaat Danny en gelukkig heb je de decals nog kunnen redden.

Groot voordeel is dat als jij met al je onderzoek al niet kunt achterhalen wat de juiste kleurstelling moet zijn, iemand anders het dus ook niet snel zal weerleggen :wink:

Vooralsnog ziet het er uit als een goed passend geheel en ik neem aan dat je je ook baseert op andere toestellen en kleurcombinaties uit die tijd. Ben erg benieuwd naar het vervolg als alles in elkaar zit straks. Zei laatst nog tegen iemand dat ik nog dolgraag eens een mooie WWI zou willen bouwen, maar ik durf er nog even niet aan... ook iets te weinig verstand van om met een goed gevoel aan te beginnen. Des te meer plezier aan anderen die ze wel aan het bouwen zijn :brouw:

Gr. Peter


Beste Peter, bedankt voor het compliment. :brouw:

W.W.I is een gegeven waar je als modelbouwer vaak dingen moet zien te gebruiken als......."het zou wel eens kunnen"..............snap je. Discussies hieromtrent zijn dan ook totaal uit den boze omdat men gewoon niet weet welke kleuren destijds gebruikt werden. Je hebt wel een leidraad, maar dan nog is de lijn tussen werkelijkheid en "het zou kunnen" heel groot.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 sep, 2023 7:33 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Heel mooi en tja, het niet opvolgen van instructies...................ik weet er ook alles van, die amerikanen hebben daar zo'n mooie afkorting voor

RTFM Read The Fucking Manual

Helaas kan je voor referentie niet naar een museum, mijn ervaring is inmiddels dat de museumstukken vaak fouten vertonen. Er schijnt wel een digitale mogelijkheid te zijn om zwart/wit foto's digitaal in te laten kleuren door de computer, ook niet zaligmakend, maar vaak wel een stapje verder

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 sep, 2023 17:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 jul, 2013 12:48 pm
Berichten: 533
Citaat:
RTFM Read The Fucking Manual


:lol: :lol: :lol: :lol: Inderdaad Bert je slaat de nagel op de kop.

Citaat:
Helaas kan je voor referentie niet naar een museum, mijn ervaring is inmiddels dat de museumstukken vaak fouten vertonen. Er schijnt wel een digitale mogelijkheid te zijn om zwart/wit foto's digitaal in te laten kleuren door de computer, ook niet zaligmakend, maar vaak wel een stapje verder


Museum exposities zijn vaak ook gerestaureerd op basis van de op dat moment zijnde know how inzake een bepaald toestel. Men probeert dan vaak het origineel te benaderen, maar vaak klopt het alsnog niet. Museum kisten als referentie nemen is vaak de verkeerde beslissing (met alle respect voor de mensen die deze kisten in ere houden).
Ik baseer me vooral op de referentie kleuren die Anthony Fokker destijds hanteerde voor zijn diverse ontwerpen. Dit varieerde van bruin naar grijs tinten (voor de metalen constructie) en de norm was om een kleur te gebruiken die men terugvond in het camo scheme.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 sep, 2023 10:39 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 jun, 2007 0:23 am
Berichten: 691
Een interessant en zeer bijzonder project met heel de achtergrond Danny, wat je tot nu toe hebt gebouwd ziet er erg strak en netjes uit. Succes met het vervolg!

_________________
Mijn website: www.ElveScaleModeling.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SNAFU en 71 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement