Bedankt heren!

Wolf73 schreef:
Past goed bij je Hummer, maar dat zal geen toeval zijn denk ik zo.
Ik heb ze niet tegelijkertijd gespoten, dit project ben ik op 13 april mee begonnen, toen stond de Hummer al in de vitrinekast.

Net daarvoor was ik op een avond even bij René geweest, toen ik daar zijn BO-105 zag staan dacht ik: dat wordt mijn volgende heli.
Wolf73 schreef:
Volgende post: af, gelakt en beplakt en op de foto gezet met de Hummer
Ik ben bang je te moeten teleurstellen... Maaaar ik ben wel goed op weg.

(De twee weken vakantie die ik had zijn inmiddels helaas weer bijna om.)
UpdateNa het aanbrengen van de camouflage moest ik even de tijd nemen om met een penseel de vlekken bij te werken waar dit nodig was. Gelukkig was dit niet veel werk en kon ik de hele boel al snel in de glanslak zetten. Decals voor een Nederlandse kist zaten er niet in de kit, een zoektocht door mijn map leverde voldoende roundels, markeringen etc. op om uiteindelijk alleen de B-39 registratie op de staart deels te moeten schilderen.

Hierna ben ik bezig gegaan met de rotor-hub. Met behulp van koperdraad en een paar stukjes uitgerekt gietraam heb ik de nodige mechanische onderdelen toegevoegd om tot een wat interessanter geheel te komen. De bolle kopjes van de gewichtjes (
vermoeden!) die aan de bladen hangen zijn dikke druppen verf. Over het algemeen ben je niet zo blij als je verf zo dik als tandpasta is maar in dit geval was het wel een praktische manier om redelijk ronde bolletjes te maken.

Een foto ter referentie:

Hierna heb ik de rotors geschilderd en de hele boel voor een dry-fit in elkaar gezet en voor jullie op de foto gezet:

De volgende stap is nu om met olieverf de heli wat meer schaduwwerking te geven en nog een beetje licht te verweren. Daarna zal ik een aantal details met een penseel benadrukken d.m.v. high lights. Een aantal fragiele details ontbreken nog, die plaats ik als aller laatst.
D.J.