Verder met het landingsgestel, de 'skids'. Een fragiele verbinding tussen de horizontale stangen onder de romp, welke gelijmd moesten worden op korte opstaande pootjes. Het leek wel of aan de verticale pootjes een hele kleine sponning was meegegoten, maar ik vond dat daarmee het lijmoppervlak alleen maar nadelig werd beïnvloedt. Ik heb de verticale pootjes dan ook vlak gevijld aan de bovenzijde, zodat de horizontale stangen er mooi op konden liggen. Het vergt nogal wat passen en meten om de beide uiteinden van de horizontale stangen precies evenwijdig te krijgen. Om eerlijk te zijn is me dat niet gelukt. We hebben het dan wel over afwijkingen van een fractie van een millimeter, een afwijking waar ik wel mee kan leven.
Om beide skids evenwijdig aan elkaar te kunnen aanbrengen aan de romp, heb ik een soort van mal gemaakt. In een stuk karton de juiste maat uitgetekend en een strookje van 1 mm uitgesneden waarbinnen de skids mooi pasten. met een stukje tape gefixeerd om de haaksheid te garanderen. Vervolgens een drupje lijm op de verticale pootjes en de horizontale stangen erboven op en voorzichtig met knijpers vastgelijmd en zo een nachtje laten drogen.
Na droging moest ik de pootjes een beetje bijbuigen, ze stonden toch niet helemaal haaks, maar omdat het bulk al goed gelijmd was, was dit prima te doen.
Vervolgens het voetenstuur verder aangebracht en wat extra stukjes styreen op de staartboom, maar daar kom ik in een vervolg update wel op terug. Beide wielen op de skids aangebracht aan de nieuw aangebrachte asjes. Gisteravond heb ik alles zwart (mat) gespoten, de basis voor de groene laag. Met name hoop ik zo in het motorgedeelte wat diepte te kunnen creëren.
Waar ik nog steeds wat tegenaan hik, is de besturing naar de rotorkop welke tussen achterschot en motor moet worden aangebracht. Maar ach, geen straf om die walk-around foto's te bestuderen om er achter te komen hoe dit werkt bij de Hiller.