Inderdaad Klaas, dat viel mij ook op, het is haast een royale huiskamer! Ook doordat de bemanning in de cockpit achter elkaar zit in plaats van naast elkaar denk ik.
De afgelopen week heb ik aardig wat werk aan het dak verricht.
Het schuifdak is in dichte stand gegoten, de voorkant gelijk met het tapeje:
Ik heb de vorm eerst overgenomen op dunne styreenplaat, omdat ik dacht gewoon een nieuw schuifdak wat naar achteren op de kit te plaatsen.
Maar na wat geprobeer leek het me toch lastig om hem mooi vlak, maar wel gebold te verlijmen. Dus voor de optie gegaan het huidige schuifdak lost te zagen en naar achter te plaatsen.
Dus eerst de zaag er in! Een vergelijk toen ik één helft gezaagd had, tussen dicht en open schuifdak:
Alles opengezaagd hebben we een royale Fokker T.V cabrio:
Het schuifdak in open toestand verlijmd (de helften zijn nog los van elkaar, alleen aan de fuselagehelften verlijmd):
Dan aan de slag met de overgebleven stukken dak als basis voor de machinegeweerconstructie die onder het schuifdak zat:
En dat komt er dan zo uit te zien:
De styreen strips over de fuselage openingen zitten er nu vooral om de constructie mooi te laten lijnen, die schuur ik nog mooi vlak aan de buitenzijde met de fuselages.
Het randje houd ik wel want dat geeft wel mooi een optisch dunnere fuselage. Maar op de foto hier boven dus nog ongeschuurd.
De standaard voor het machinegeweer moet er nu nog ingemaakt worden, maar misschien doe ik dat later wel. Heb nu zo langzamerhand ook wel zin om een verfje ergens op te zetten
Daarover gesproken, had iemand misschien nog wat info over de kleur die voor het interieur van de Fokkers gebruikt werd? Of is (licht)grijs gewoon goed?