Bedankt voor de aanmoedigingen, mannen. die willen je nog wel eens helpen als je in de schuur- en plamuurzooi zit. Maar goed, je wilt een P2V-5 toch?
Dus effe doorbijten nog en dan hebben we het grofstoffelijke werk gehad.
Verder met de neuswielbak/ -kast dus. Daar ligt nog een kleine uitdaging want die zit bij de -5 niet in het midden. Alleen de bak want het neuswiel zelf zit wel gewoon in het midden.
In het vooraanzicht valt de positie van de bak alleen op door de geopende wieldeuren die uit het midden zitten.
Bij de echte P2V-5 zit het neuswiel 4 feet naar achteren t.o.v. de -7 omdat bij de laatste de radome naar voren is verplaatst om een langer bommenruim kwijt te kunnen. Dit maakt ook dat de P2V-5 meer achterover staat dan de -7.
Een goede uitleg over het neuswiel en andere verschillen tussen de varianten vind je
hierDe wielbak van Hasegawa is te kort. Blackbird heeft een langere wielbak met bijbehorende deurtjes in hun resinset gedaan. Gelukkig want die is bruikbaar volgens de tekening uit de MIP 1990-1.
Eerst de radome gedry-fit en toen de wielbak gepast. Dit komt allemaal redelijk netjes uit.
De wielbak eindigt vlak voor de radome.Op basis van de tekening heb ik de positie van de wielbak afgetekend. Het is wel zaak hier even op te letten want de tekening geeft alleen de positie in een bovenaanzicht weer maar we gaan natuurlijk niet beginnen te zagen vanaf de bovenkant
.
Even omdenken, dubbelchecken en dan aftekenen en pas dan de zaag erin, aan de onderkant natuurlijk.Om een mooi parallel zaagsneetje te krijgen, heb ik een stukje Dymolettertangtape gebruikt.Aansluitend links en rechts van de wielbak wat dikkere strip gelijmd om de bak in bedwang te houden en het ding vastgelijmd met secondenlijm
Dit is een mooi moment om de radome vast te lijmen. Er komt direct meer verband in de romp en het geheel voelt meteen degelijker aan.
Tot slot met strip de te brede opening (er is immers een stuk weggezaagd) opgevuld met strip.
de romponderzijde rond de wielkast geplamuurd. Dat beetje kan er ook nog wel bij Eigenlijk wel slordig van Blackbird dat je een dergelijke best dure conversiekit nog weer moet gaan verbouwen om een wielkast correct te krijgen maar goed dat kom je nu eenmaal tegen.
Groet,
Paul