Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 13:31 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 02 nov, 2020 17:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Ik vind het er allemaal mooi uitzien en je hebt een goed oog voor detail. Het spuitwerk op de achterkant met de elektradraad vind ik een mooie vondst. Is weer eens wat anders dan afplakken met tape.

Daarom snap ik de tweede losse foto ( die met de landingspoten erop) niet helemaal. Je ziet hier nog duidelijke een seamlijn lopen welke je prima had kunnen weghalen. Je hebt het verderop weer weten te camoufleren met de remleiding maar toch is het jammer. Dat is een puntje wat veel over het hoofd gezien wordt terwijl het simpel op te lossen is.

Verder niets dan lof.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 nov, 2020 21:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 458
fvdm schreef:

Daarom snap ik de tweede losse foto ( die met de landingspoten erop) niet helemaal. Je ziet hier nog duidelijke een seamlijn lopen welke je prima had kunnen weghalen. Je hebt het verderop weer weten te camoufleren met de remleiding maar toch is het jammer. Dat is een puntje wat veel over het hoofd gezien wordt terwijl het simpel op te lossen is.



Heb je helemaal gelijk in. Ik heb ze wel bij zitten werken, maar niet goed genoeg. En wat mij daarbij parten speelt is dat ik het bij het verwijderen van die gietranden minder goed zie dan later op de foto. Zo zijn er heel wat meer randjes en naden die ik pas later op de foto ontdek. Zo had ik bij het rood op de bulkhead van de vleugel dat je op de foto met flits kleine witte plekken langs de rand zag. Ik heb nog eens met vergrootglas zitten kijken onder normaal licht en dan zie je ze niet.
Ik vraag me af of ik daar de enige in ben? Kijk ik nou gewoon niet goed genoeg? Of zijn de foto's te goed?

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 nov, 2020 10:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Je bent niet de enige hoor, ik mis ook wel eens dingen die ik later op foto's terugzie :)
Daarom maak ik tijdens de bouw ook graag foto's, niet alleen voor het bouwverslag maar ook om een gedeelte van dit soort dingen te kunnen spotten.

Verder ziet het er overigens top uit hoor, zeker gezien waar je mee begonnen bent! Mag ik vragen waarom je hem nu al helemaal in elkaar gezet hebt incl. dat fragiele trapje? Ben je niet bang dat de helft weer afbreekt als je met de decals en aflak in de weer gaat? Dat zou bij mij zeker gebeuren! :mrgreen:

Groeten Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 nov, 2020 13:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 458
jeroen_R90S schreef:
Mag ik vragen waarom je hem nu al helemaal in elkaar gezet hebt incl. dat fragiele trapje? Ben je niet bang dat de helft weer afbreekt als je met de decals en aflak in de weer gaat? Dat zou bij mij zeker gebeuren! :mrgreen:


Hi Jeroen,

Dat is gewoonte uit het verleden. Decals waren bij mij vroeger the finishing touch. Daarna was het klaar. Wheathering, detaillering, vernissen, daar deed ik toen niet aan. Maar, eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat deze keer ook de nieuwsgierigheid hoe het is uitgepakt er wel debet aan is dat ik zulke dingen al gedaan heb :oops: .

Nu je het zo zegt is het wel verstandig om dat soort zaken nog even achterwege te laten tot helemaal het laatst. Ik heb wel een paar kleine PE-onderdelen nog niet gedaan (bladantenne, angle-of-attack vane). Maar dat trapje en uiteraard de pitotbuis zijn ook wel kwetsbaar te noemen. Goeie tip voor de volgende kit! En ik zal de foto's (heb er zat gemaakt) voortaan ook in de quality control opnemen. Als je er bewust naar zoekt, dan is er onderweg inderdaad al heel wat uit te halen.

Ik heb deze week niet veel tijd, dus het decallen zal nog even op zich gaan laten wachten. Het jeukt wel...

Cheers,
Jan

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 nov, 2020 12:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
De verleiding is soms inderdaad erg groot! :mrgreen: :mrgreen:

Rustig aan, ik ben benieuwd naar de decals :)

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 nov, 2020 22:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 458
Nou, ik ben voorzichtig begonnen met de decals. Eerst een proefstuk gemaakt van sheet, met wat panel lines en klinknagels. En toen aan de slag. Ik zei al dat ze wat dik aanvoelen. Zelfs de grotere blijven kaarsrecht staan als je ze afgeweekt hebt.

photo 522480

Heb er nu een paar op het proefstuk zitten. En ik heb er al heel wat micro sol op zitten. Geduld is inderdaad een schone zaak....

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 nov, 2020 22:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 458
Ondanks de drukte kon ik het toch niet laten. In alle momentjes vrij heb ik een huffer cart gescratcht. Ik ben van plan om wat spul om de kist heen te zetten. En dit is de eerste aanzet. Met wat foto's begonnen, maar dat was weinig info. Ik had ook de lengte breedte en hoogte wel gevonden.

photo 522475

Toen vond ik het ding als kit op het Internet. 30 Euro moet je ervoor aftikken. Maar tussen al dat moois zat ook een tekening uit de kit. Daarmee en de maten van de oorspronkelijke heb ik de maatvoering 1:48 aardig kunnen bepalen. Met wat dichterlijke vrijheid....

photo 522486

Het stripverhaal van de bouw. Eerst de body, dat was nog redelijk makkelijk. Toen de wieltjes gedraaid en daarmee de wielkasten afgetekend en uitgeschuurd.

photo 522477

De slang is een stuk staaf die ik bij de soldeerbout heb verwarmd en gebogen. Eerst rechtuit over de bovenkant en dan naar de grond en verder een beetje willekeurig over de grond slingerend. Met CA-lijm heb ik er een koperdraadje omheen gewikkeld. Toen begin- en eindstukken erop en zilver geverfd en een beetje drybrush eroverheen.

photo 522476

De boel geverfd en wat kleine onderdelen gemaakt, zoals de hijsogen, het handeltje en de trekhaak.

photo 522478

Toen bleek de slang iets te hoog uit te komen en heb ik die afgeknipt en er een koppeling tussen gezet. En met een wash erover is dit het resultaat.

photo 522479

Er moet nog wat tekst op, want ja, als je geen kit koopt heb je geen decals. Daar heb ik nog geen goede oplossing voor gevonden. Maar zo kan het er voorlopig ook mee door.

Morgen verder met de decals. Uit mijn experimenten blijkt dat ik deze decals zelfs met drie micro sol lagen niet in de panel lines krijg. Ik heb er nu een met een wattenstaafje in de lijnen geklopt terwijl de decal nog niet helemaal droog was, na de derde ronde sol. Dat lijkt te werken. Een kijken hoe het er morgenochtend uitziet.

Cheers,
Jan

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 nov, 2020 13:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Dit is toch veel leuker om te doen, en je spaart ook nog eens 30 euro uit. Dit geeft mij ook veel meer voldoening.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 nov, 2020 1:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Knap gedaan die cart! Leuk dat je dat zo gedaan hebt!
Succes met de decals verder..

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 nov, 2020 13:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2815
Hoe leuk is dit! Knap werk, Jan!

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 51 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement