De spandraden zijn aangebracht.
Gelukkig niet zoveel, allen twee lift draden en een landingsdraad aan elke kant.
Na droging het teveel (met lijmkop) afgesneden en de vleugels afgeschilderd.
Dan heb ik nieuwe foto's gekregen van de D.XVI voor Hongarije. Altijd goed voor een paar verrassingen. Op de ondervleugel staat ook de registratie (had ik moeten zien, want op de slechte foto die ik had was het vagelijk ook te zien - als je weet waar je moet zoeken). Als een haas Mika J. gevraagd of dat nog geprint kon worden.
Ernstiger was dat het onderstel anders is, dus moest er een aantal onderdelen gewijzigd worden.
De poot kan ongeveer zo blijven, al mist hij aardig wat detail. De as moest anders; behalve de kleine ringgetjes waaraan de onderkant van de poot vastgelijmd wordt, zit er aan de buitenkant nog een dunne schijf vrijwel tegen het wiel aan (heb ik gemaakt van 0,25 mm plaat, 4 mm buitendiameter). Daarheen loopt een lichte buis vanaf de achterste poot van de V-stijl. Als de veerpoot dan inveert, roteert die schijf om de as en blijft de driehoek gevormd door de achterpoot, de dunne buis en de schijf intact en dus stijf in zijn vlak.
Maar er was nog meer. Daarover de volgende keer.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.