Thanks Alex!
Van de week zijn trouwens de bestelde aanvullingen voor de Fockewulf binnengekomen, leuk leuk!
En ik ben ondertussen ook weer een paar stapjes verder met het model. Het scheiden van de voor en achterkant van het glaswerk is gelukt. Eerst even geprobeerd op degene die ik niet wilde gebruiken, rechts op de foto. De kopse kant moet een klein beetje bijgeschuurd worden maar dat is natuurlijk geen probleem.
De achterzijde van het glaswerk en het losgesneden deel van de canopy sluiten niet heel mooi aan, dat kan wel wat plamuur gebruiken! De eerste laag staat te drogen, ik denk dat na het schuren er nog wel een laagje op moet om het netjes te krijgen.
Ik ben iets te fanatiek geweest met het leeghalen van de originele invulling van de cockpit. Twee kleine stukjes restsprue ingelijmd om twee toekomstige naadjes op te vullen.
Toen kon de fuselage weer los en was het tijd om de eerste verf op het model neer te laten dalen. Eerst een zwarte onderlaag, en vervolgens RLM66. Deze heb ik een beetje lichter gemaakt met een paar druppels wit. Dit om te voorkomen dat alles echt helemaal weg gaat vallen in het donker van de schaduw in de pit.
Als beginnende airbrusher, na ruim 12 jaar gekwast te hebben, ben ik na elke AB-actie toch weer zo blij verrast dat je wachttijd zo veel minder is. Met de kwast had ik eerst een primertje gespoten (uit de spuitbus), vervolgens wachten tot het droog was. Dan een zwart laagje kwasten, wachten tot het droog was. Dan een laagje grijs, wachten tot het droog was. Dan waarschijnlijk nog een laagje, en weer wachten. Nu kan je zo lekker achter elkaar doorgaan!
Afijn, ten slotte konden de romphelften tegen elkaar aangelijmd worden en kon ik het "vulpaneel" voor achter de cockpit inlijmen. Dit staat nu te drogen en dan kan er weer geplamuurd worden.
Volgende update kan ik dus hopelijk een paint-ready-canopy laten zien, en een afgewerkt interieur wat geplaatst kan worden, tot dan!