Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 16:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 20 nov, 2018 20:25 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ik vind ik hen schitterend en ik zou de inwendige foto's in kleine lijstjes zetten en die achter het model in je vitrinekast zetten

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 nov, 2018 17:53 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 20:04 pm
Berichten: 1815
Woonplaats: Drachten
Silenoz schreef:
Dat heb ik niet gezegd... maar sommigen verantwoorden hun duurdere kits met het aantal uur bouwen en schuren tegen dat er een toonbaar resultaat is, hier betaal je wat, maar heb je ook heel wat terug in de vorm van kwaliteit...

Oh, zo bedoelde je het...Ja, absoluut waar!

_________________
Rock bottom is good solid ground, and a dead end street is just a place to turn around.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 nov, 2018 10:26 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 19 okt, 2015 22:15 pm
Berichten: 92
Ik wordt een beetje stil van dit resultaat en voel me ontzettend nietig en een ongelooflijke prutser en beginner.. Wat een fantastisch ding zeg!!
Hier mag je ontzettend trots op zijn. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat, dus ik heb alvast een slabbetje tevoorschijn gehaald om het kwijl uit de mondhoeken te vegen..

_________________
Ik zeg maar zoo, da's korter dan dierentuin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 nov, 2018 15:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
zeer mooi binnenwerk en zonde om te verstoppen, fotos is wel een goed idee zoals Bert suggereerd.
succes met de romp.
Gr Ed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 dec, 2018 16:41 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 20:04 pm
Berichten: 1815
Woonplaats: Drachten
Geachte medebrouwers!
Na een blik op de kalender realiseerde ik mij dat het de hoogste tijd is voor een update! De vertraging lag hem in het feit dat ondergetekende druk bezig was o.a. the dark evil lord (werkgever) tevreden te houden, en Mrs Prutser had bedacht om naar een kerstmarkt in Duitsland te gaan (yay) en wou graag dat ik mee ging. (dubbel yay) Dus dat alles leverde vertraging op bij deze magnifieke bouw! Nou wil alleen het feit dat ik op het moment vrij weinig vrije tijd heb en steeds maar hele kleine beetjes tegelijk kan doen. (dit typseltje beslaat ook al een bouwperiode van een uurtje of 4...)

Anyway; We waren op het punt aangekomen dat er sprake was van het sluiten van de romp; dat kon onmogelijk meer uitgesteld worden!
Nu weet ik niet hoe het met jullie staat, maar dat vind ik vaak het meest spannende van de hele bouw. En als jullie de voorgaande foto's bekijken zien we dat er héél veel schotten en andere aanverwante artikelen in de romp moeten worden opgeborgen.
Voor diegenen die dat gemist hebben:
Afbeelding
Anyway; heel voorzichtig heb ik het geheel in de rechter romphelft gelegd, en de resultaten leken hoopvol:
Afbeelding
Toen kwam het er op aan; het sluiten der romp! Zwetend en nerveus plaatste ik de linker romphelft over het geheel heen en vele gedachten flitsten door me heen; zou het passen? was alle moeite tevergeefs? zou het alsnog een frustratiecircus worden? zijn er al aliens al op aarde geweest?
"Het is maar plastic, het is maar plastic" prevelend oefende ik een lichte druk uit op de linker romphelft, en feilloos zakte deze over de vele uitsteeksels heen met een "KLIQUE" sloot het geheel zich; naadloos en perfect! Slechts een paar klemmetje heb ik aangebracht, meer voor de goede orde dan het nodig was. Het resultaat:
(N.B.; een "KLIQUE" dient niet verward te worden met een "klik". Eerstgenoemde valt onder de categorie perfecte passing.)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik was verrukt, geachte medebrouwers!
Tja, en toen kreeg ik mijn eerste O.M.F.G. (en da's internets voor "hemeltjelief!) momentje..Terwijl ik mijn bureaustoel verplaatste rolde ik over iets heen wat toch wel belangrijk bleek:
Afbeelding
Het voorste cockpitglas. Geen nood, want de heren Zoukei&Mura hadden er nog een volledig cockpitglas bijgedaan, maar nu kon ik het dak niet open zetten. Meteen een mail met het voorval naar het land der rijzende zon gestuurd, en een nieuw raam is reeds onderweg.
Verder met de kit!
Een vliegtuig is waardeloos zonder vleugels, en de constructie ervan is uitgebreid zonder gecompliceerd te worden! En de passing..weten jullie wat? Als de passing minder is of slecht, dan meld ik dat wel..tot op heden is dat nog op geen enkel moment het geval geweest.
Een paar foto's van de constructie:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gereed:
Afbeelding
Afbeelding
Vleugels zijn nutteloos zonder montage, dusssss:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nutteloos om nog te melden dat de passing perfect was, dus dat doe ik ook niet.
Medebrouwers, ik kan nog uren uitweidden over de perfectie van deze kit, maar ik bewaar dat graag voor de volgende update. Deze kán door alle kerstperikelen even op zich laten wachten, maar desalniettemin; graag tot de volgende update!

_________________
Rock bottom is good solid ground, and a dead end street is just a place to turn around.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 dec, 2018 21:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Wel een beetje jammer dat je bij deze kit niet je plamuur en schuurkunsten kunt laten zien. Desalniettemin ziet het er weer netjes uit allemaal.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 dec, 2018 13:53 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ferry
Laat die man nu ook eens genieten van een normale kit, hij is altijd al gedwongen om 3 kwart van de tijd te moeten plamuren en schuren

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 dec, 2018 14:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
Fits like a breeze zeggen ze dan... maar ie s dan ook nog eens mooi gebouwd. knap werk, dat sowieso, zelfs zonder het schuurwerk...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 dec, 2018 20:02 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 20:04 pm
Berichten: 1815
Woonplaats: Drachten
Nog steeds geen drupje, geen grammetje plamuur gebruikt..Hierna ga ik een behoorlijke rampenkit tevoorschijn toveren uit de stapel met als achtergrondidee: "als het niks wordt, dan gaat ie lekker de kliko in!"..Dit om mijn skills op peil te houden, en weer eens ouderwets te kunnen mopperen.

_________________
Rock bottom is good solid ground, and a dead end street is just a place to turn around.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 dec, 2018 20:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
heb al vaker begrepen dat zoukei mura kits allegisch zijn voor plamuur.....(mag ook wel voor dat geld)
mooie vorderingen, laat je de vleugels doorzichtig?

Gr Ed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: albert1957, Google [Bot] en 43 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement