Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 6:25 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 07 okt, 2018 17:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 23 feb, 2017 14:46 pm
Berichten: 258
Woonplaats: Belg.Ardennen
Ik heb van een bekende boven genoemde bouwdoos overgenomen. Hij was er al aan begonnen en ga deze dus verder afmaken.
Mijn vraag is dus ik zat de tekening na te kijken en zag dat Revell voor de bommen Helloliv matt 45 voorschrijft?

Ik vind het nogal een vreemde kleur maar het is voor mij voor het eerst dat ik een Duitse bommenwerper uit WOII ga bouwen dus wil ik graag zeker weten of dit klopt.

Heb op you tube gekeken en dacht dat ik daar zwarte bommen zag??

Iemand die mij een tip kan geven??

Hoor graag en alvast mijn dank

wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 okt, 2018 17:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Deze heb ik een paar jaar geleden ook gebouwd. Prima model. Over de kleur van de bommen kan ik je weinig zeggen want in mijn versie zaten geen bommen maar mogelijk heb je wat aan de rest van mijn verslag.

Misschien heb je iets aan deze link
http://photobucket.com/gallery/user/chr ... anBn/?ref=

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 okt, 2018 18:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 23 feb, 2017 14:46 pm
Berichten: 258
Woonplaats: Belg.Ardennen
Bedankt Klaas voor de tip.

Het model ziet er gigantisch groot uit Nooit eerder een dergelijk formaat gebouwd Mijn grootste was ooit de B17G van Airfix maar dat is heel lang geleden


Nogmaals dank


Wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 okt, 2018 19:56 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
De kleur van de bommen hangt af van het type bommen.
De Duitsers hadden bedacht dat bommen die doorgaans intern gedragen werden gewoon donkergroen (RLM71) geverfd konden worden.
De grote jongens (1000kg en groter) werden doorgaans lichtblauw (RLM65) geverfd.

Heb je toevallig een foto van de bommen?
Ik denk wel een vermoeden te hebben wat er in de kit zit (heb zelf de A-1 gehad) en die kunnen gewoon RLM71 donkergroen.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 okt, 2018 14:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 23 feb, 2017 14:46 pm
Berichten: 258
Woonplaats: Belg.Ardennen
Dag Danny

Dank voor je antwoord. Ik heb helaas geen foto's van de bommen die zitten allemaal nog op de sprue. In totaal zijn het 4 bommen twee onder iedere vleugel.

Het zijn twee verschillende een grotere en een kleinere De grote heeft aan de achterkant een vierkant frame en de kleine een rond frame over de vleugels/vinnen.

Denk dat het allemaal donkergroen zal zijn daar ga ik dan maar van uit.

Nogmaals dank voor je reactie

Wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 okt, 2018 16:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 apr, 2009 17:11 pm
Berichten: 1078
Woonplaats: Zelzate-België
Hey Wim,

Deze ga ik volgen, ik heb namelijk enkele jaren terug ook de 1/32 versie van Revell gemaakt en het is inderdaad heel groot maar leuk om te bouwen.
Bij mij zaten er ook geen bommen bij, het was dan ook het A-1 model.
Met donkergroen zit je zeker goed wat de kleur betreft.
Succes.

Grtz.

Luc 8)

_________________
Op tafel: King Tiger 1/16
In de wachtrij: ?????


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 okt, 2018 18:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 23 feb, 2017 14:46 pm
Berichten: 258
Woonplaats: Belg.Ardennen
Dag Luc

Dank voor de reactie. De A1 ken ik niet. Ik heb deze te samen met de Heinkel 217 A9 ook 1/32 overgenomen. Hij was al begonnen met de JU88 de Heinkel is hij nog niet aan begonnen. De afgelopen paar dagen de doos flink bekeken en bekeken wat hij al had gedaan en dit afgestreept zodat ik weet waar te beginnen.


Vanmiddag een paar kleine dingen gedaan en moet zeggen als je altijd (sorry ben pas sinds een jaar weer bezig) op 1/48 bezig
bent dan wel o a de F14/F15/F18 etc is dit geheel iets anders en ook wat forser.


Ik heb in mijn jonge jaren ooit een B17 van Airfix 1/72 gebouwd en vond deze destijds al heel groot. Zou nu deze te hebben gezien ook best wel een Heinkel 111 willen bouwen maar weet niet of deze nog beschikbaar is.


Had jij problemen met de romp delen op elkaar te krijgen met de A1 Het voor stuk van de cockpit deel past niet lekker en zal kijken wat ik daar aan moet doen.

Nogmaals dank voor de reactie


Wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 okt, 2018 16:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 apr, 2009 17:11 pm
Berichten: 1078
Woonplaats: Zelzate-België
Wim,

Ik kan mij niet herinneren dat er noemenswaardige problemen waren met de pasvorm van de A-1
Moest je in de toekomst onderdelen missen dan geef je maar een seintje, ik heb hier namelijk nog een ongeopende doos liggen van de A-1 op schaal 1/32 (het plan was om deze 2x te bouwen maar dat zal er niet meer van komen)

Toeval wil dat ik ook de Heinkel 111 op schaal 1/32 gebouwd heb in het verleden. (er staat hier nog ergens een bouwverslag van op het forum)
Deze is nog mooier dan de JU 88 naar mijn mening.
En volgens mij is deze nog verkrijgbaar hoor :wink:
https://www.fun.be/revell-heinkel-he-111-p-1.html

Grtz.

Luc 8)

_________________
Op tafel: King Tiger 1/16
In de wachtrij: ?????


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 okt, 2018 8:13 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 23 feb, 2017 14:46 pm
Berichten: 258
Woonplaats: Belg.Ardennen
Luc,

Dank voor je tip ik zal deze in de gaten gaan houden.

Heb net eens zitten kijken naar het verschil tussen de A1 en de A4. Het zullen de technische details zijn waarom het gaat. Iets wat je moet weten om het te zien. Buiten dat uiteraard dat je op de A1 geen bommen onder de vleugels ziet en op de A4 wel.

Inderdaad is de Heinkel 111 een machtig mooi toestel en heel stoer. Wat mij nog steeds bevreemd dat is die glazen koepel bij de Duitse Luftwaffe. Iets waarvan je denk maar dat is persoonlijk dat je erg kwetsbaar bent. De Duitsers deden het voor een beter uitzicht naar buiten als ik het goed begrepen heb.

Ik heb heel lang geen WOII materiaal meer gebouwd. In mijn jonge jaren bouwde ik deze wel en was helemaal verzot op de B14, B24, B25 Lancaster, Halifax en andere bommenwerpers die je toen had. Ik zou nog graag een tweetal haken kruisen willen hebben voor achter op de staart vleugel te zetten.

Nogmaals dank voor je tip en ik hoop vandaag ene stapje verder te gaan met de JU88 al heeft iemand thuis iets anders in haar gedachten

groet

Wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 okt, 2018 9:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 925
Verschil tussen A1 en A4 is volgens wiki.

Ju 88 A-4
Improved variant. Longer wingspan, due to redesigned wingtips. Stronger defensive armament. Power provided by Jumo 211 J-1 or J-2 engines (1410 hp) driving wooden bladed propellers. Reinforced undercarriage. Provision for four external bomb racks.

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 51 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement