De volgende job wordt denk ik best lastig: Motorgondels aan de vleugels bouwen. De frontjes voor de gondels met De Havilland Gipsy motoren heb ik al: Kopieën van een wit metaal Aeroclub Models exemplaar, dat ik van de master voor de F.K.43 af gesloopt heb. Verder wil ik de gondels opbouwen uit plaat materiaal en daarna in vorm schuren. Het lastigste wordt waarschijnlijk het netjes pas maken op de vleugel.
Dus eerst maar weer begonnen met kopietjes van stukje tekening en die op 1 mm plastic plaat geplakt.
Van beide gondels is het "binnen" zijaanzicht apart getekend in het boekje van Harry van der Meer, het "buiten" aanzicht stond gestippeld getekend op het zijaanzicht van de cabine ramen. Die heb ik dus als basis genomen. Ik heb eerst gecheckt of dat buiten aanzicht wel correct was door het te printen op transparant papier en het op het binnen aanzicht te leggen, en dat leek te kloppen: zowel omtrek als de plaats van het vleugelprofiel viel binnen dat van het binnen aanzicht.
Het boven- en onderaanzicht heb ik gemaakt door eerst het ontbrekende deel in het onderaanzicht in het boekje te tekenen en er vervolgens aan de zijkanten 1 mm vanaf te halen. Ook is de dikte van het frontje overal van af getrokken. Nu zullen we voorlopig even zoet zijn met het spul uitsnijden.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.