Een tweede mal gemaakt voor het vacform dak van de LVA kist.
Dan kan ik er twee tegelijk doen; scheelt plastic en tijd.
Voor de Finse kist de neus toch wat bijgewerkt, het gietsel was niet helemaal symmetrisch, maar met wat schuren (en opnieuw graveren) was dat zo hersteld. Nu ik de neus heb uitgehold, kan ik het instrumentenpaneel maken. Dat ziet er zo uit:
In het midden zitten ook nog twee klokjes. In de neus had ik 10 mm ruimte tussen de wanden, daar moest het paneel dus inpassen. De foto verkleind naar 1/72 en een stukje er tussen in gefantaseerd (want ik ga echt niet twee individuele klokjes aan touwtjes ophangen, laat staan dat ik dat van modelbouwers verwacht, die de kit later gaan bouwen
) en in CoralDraw een plaatje samengesteld. Daarna het gewone recept: Opplakken op 0,4 mm plastic en de klokjes doorprikken.
Uitsnijden:
Beetje klein. Dat bleek ook wel, want bij het uitboren de grote klokjes met een 0,6 mm boortje vervormde het plastic te veel, dus verder alles maar met 0,5 mm uitgeboord.
Dat dingetje rechts is een paneeltje wat tegen het plafond moet komen. Daar zijn geen foto's van; in de tekst wordt het genoemd en er zouden motorinstrumenten op gezeten hebben.
Daarna het spul op 0,22 mm plaat gelijmd en het grote paneel in vorm gebogen.
Als de lijm uitgehard is nog even de gaatjes bijwerken.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.