Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 14:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 23 feb, 2018 2:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
's Werelds enige operationele raket aangedreven onderschepper was natuurlijk de Me 163 Komet. Op veel vlakken was dit kleine jagertje zijn tijd ver vooruit. De pijlvleugels, het staartloze ontwerp en natuurlijk de raket aandrijving. Die aandrijving was zelfs te regelen door de hoeveelheid hoogst corrosieve T stof (waterstof peroxide) en C stof (hydrazine) te varieren. Deze twee stoffen reageerden explosief op elkaar waardoor een aparte ontsteker niet nodig was. Da's handig, maar niet als er op je geschoten wordt.
De Me163 haalde onder ideale omstandigheden ruim 1004 km/u wat pas werd geëvenaard door de D558 in 1947.

Mengs Komeet is opnieuw een standaard neerzettende kit. Het passeert de oude Hasegawa bouwdoos met reuze stappen maar dat mag ook na een paar decenia ontwikkeling in productie technieken. De details zijn weer eens overdonderend en toch subtiel. Geen overdreven diepe klinknagels of plaatranden. De motor is erg gedetailleerd. Verschillende reviews zijn erg positief over de kit maar klagen over het fijt dat veel van deze details niet meer te zien zullen zijn als de kit af is. Maar ik vind het erg leuk dat het je de mogelijkheid geeft om veel verschillende settings weer te geven van onderhoud tot gevechtsschade of misschien zelfs productie lijn zonder dat je daarvoor alles zelf hoeft te bouwen, het is er namelijk al.
Voor het instrumentenpaneel zijn er twee opties; gewoon klassiek plastic of met PE. Decals zijn geleverd met individuele decals voor de instrumenten. Riemen zijn ook in PE meegeleverd.

Er zijn decals voor drie versies. Een operationele Duitse 2 JG (jagt Gruppe) in camouflage kleuren, een felrode uitvoering die door Wolfgang Späte gevlogen is op de eerste vlucht van de betreffende kist en een versie in semi Britse camouflage zoals die is gevlogen door de bijna legendarische Britse test piloot Eric Brown. Ik weet nog niet welke ik ga doen want alle drie vind ik ze interessant.

Plaatjes.
De doos, geleverd met een witte cover die alleen het artwork van de kist zelf toont. (een review schreef dat als apple bouwdoze zou maken ze ze waarschijnlijk zo zouden verpakken :lol: )
photo 437693
Zonder wrapping
photo 437694
De spreus, de meeste in grijs
photo 437695
photo 437697
photo 437696
photo 437698
photo 437699
photo 437700
photo 437701
photo 437702
photo 437703
Eentje in zwart
photo 437704
De transparante sprue natuurlijk
photo 437705
PE
photo 437707
Rubberen banden en een paar polycaps
photo 437706
Decals van cartograf
photo 437708
Instructies.
photo 437709
photo 437710
photo 437711

Dit gaat vast weer leuk worden. :)

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Laatst bijgewerkt door Klaasdebouwer op za 17 maart, 2018 17:29 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 feb, 2018 12:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
succes met deze... ziet er een mooie kit uit...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 feb, 2018 12:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 17:21 pm
Berichten: 313
Woonplaats: Velserbroek
Heb deze kit ook liggen, hou dit topic daarom ook goed in de gaten :)
Succes met de bouw, erg benieuwd voor welke versie je gaat.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 feb, 2018 19:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Bedankt :)

En we zijn begonnen. Nog maar net vertrokken en ik kan nu al gaan kiezen. Er is zowel een volledig plastic instrumentenpaneel meegeleverd en PE met een gladde plastic basis als alternatief. Ik schilder ze gewoon alle twee en kijk dan wel welke het mooist is om in te bouwen.

Overzicht
photo 438327
Instrumentenpanelen
photo 438326
en nog wat meer details
photo 438328

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 feb, 2018 20:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
He klaas

Aparte kist en ook de kit, ken MENG alleen van de tractors,tanks die heel gedetailleerd zijn. Ben benieuwd naar de pasvorm en de details. De details zien er op het ook redelijk goed uit.

succes en blijf je volgen.

Grtz Ed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 feb, 2018 23:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Over de pasvorm kan ik nog niet veel zeggen want ik heb alleen maar wat klein spul aan elkaar geplakt maar dat gaat voorlopig prima. Meng is tot zover ik weet erg accuraat.

Maar, de decals voor de instrumenten hebben een witte basis. Is wel mooi maar ook vreemd. Lijkt een wat eigenaardige vergissing te zijn. De referenties die ik heb laten gewoon zwarte basis met witte indicators zien. Wat denken jullie? Ik kan nu nog kiezen.

Hier wat plaatjes van de vorderingen.

In zwartgrijs. (RLM66)
photo 438452
Met wat kleurtjes er bij
photo 438453
Met decals en onder de matte vernis
photo 438451
De wijzerplaten
photo 438454

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 feb, 2018 23:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik stem in dit geval rechts. Dat witte ziet er niet uit.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 feb, 2018 0:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Duidelijke keuze Rene :)
Ik heb het ook maar eens bekeken als het in elkaar zit. Maar dat maakt geen verschil. Stoeltje is wel al goed gelukt.

Stoeltje
photo 438458
En de wijzerplaten in de cockpit. wit
photo 438459
En, niet wit
photo 438460

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 feb, 2018 9:46 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
Ik zou ook gaan voor de onderste: eventueel nog een beetje spelen met kleuren:

Afbeelding

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 feb, 2018 11:57 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Mooie pit! En ja, de onderste waarbij je de naalden en metermarkeringen een beetje wit kunt maken.

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 62 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement