Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 4:46 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 21 jan, 2018 17:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Dat gaat het zeker Ruud. :)

Motoren een beetje bijgewerkt. Kleppenstangen toegevoegd. Later misschien nog wat bougiekabels. Ik heb bijna alles al los uit de sprues maar nog maar weinig echt aan elkaar geplakt. Ook wel apart.
Ter voorbereiding van het spuiten van wat zwarte onderdelen heb ik het achterste bulkhead getaped. Dat scheelt een hoop gedoe met kwasten hoop ik. Eens zien hoe dit uitpakt.

Drieluikje motor.
photo 434180
18 stangetjes van stretched sprue
photo 434181
En vastplakken die handel.
photo 434182
Het getapte achterste bulkhead.
photo 434188

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 jan, 2018 13:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Na wat spuit en schilder werk word het tijd om het een en ander eens aan elkaar te gaan plakken. Al moet er nog een laagje mat vernis overheen maar dat is zo gebeurd.
Ik heb nog een setje met riemen gekocht van Edje. Ziet er weer leuk uit zo. Ik moet toegeven dat ik dit soort resultaat met mijn plastic card niet zou kunnen halen. Dus lang zeven onze Tsjechische vrienden. :)

Plaatjes
photo 434834
photo 434832
photo 434833
photo 434835

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 feb, 2018 13:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
En zo zit het allemaal tegen elkaar aan. Past eigenlijk best goed. Moest wel even wat tape gebruiken om de vleugels strak te krijgen maar dit ziet er prima uit.
Ik heb het apparaat gespoten in erg donker grijs. Eigenlijk is het zwartgrijs van Mr Color nog donkerder gemaakt met extra zwart ongeveer 2/1 verhouding. Wat je dus ziet op die foto's is geen zwart. Ik hoop dat als het droog is de preshade er nog wat doorheen komt maar wat highlighten lijkt me hier wel nodig. Die kisten verbleekten behoorlijk in de tropische zon destijds.

Geprept voor het spuiten
photo 435728

Preshade
photo 435726
En dit is dus geen zwart
photo 435727
photo 435729

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 feb, 2018 12:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Groene vlakken toegevoegd naast een beetje highlighting. Veel afplakwerk in deze kist.
De decals zijn echt van derderangs kwaliteit. Ze zijn wel heel dun waardoor ze zich goed vormen naar de ondergrond, dat dan weer wel maar ze zijn wat, hoe zal ik het zeggen, oneffen? Gelukkig komt hier toch nog een laagje mat overheen.
De decals voor de belijning op de vleugels waren onmogelijk te plaatsen (of ik had niet genoeg geduld). En ze leken niet te kloppen met het referentiemateriaal dat ik heb kunnen vinden. Aldus, dan maar zelf spuiten. Afgeplakt en Ferrari rood er op.

Afplakronde één
photo 435807
En dan hou je dit over
photo 435808
decals die goed naar het oppervlak vormen maar, ach, kijk zelf maar.
photo 435806
Tweede afplakronde
photo 435809
photo 435810
Beetje rood er op
photo 435811
en dan heb je dit
photo 435812

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 feb, 2018 14:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1708
Wederom een leuke update Klaas en het ziet ernaar uit dat de eindstreep van deze rakker in zicht komt. :wink:
Voor wat betreft de decals zou ik me geen zorgen maken. Ik heb dit eveneens in het verleden meegemaakt maar na het aanbrengen van een vernis-laag is er niets mee van te zien van de
"on-effenheid".

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 feb, 2018 14:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Nou, dat was 'm dan. Weathering helemaal de mist in gegaan. Ondanks dat ik een flinke laag glanslak had aangebracht en die een hele dag heeft kunnen drogen ging mijn poging om wat regen sporen aan te brengen helemaal fout. De lak liet gewoon los en dat met de decals er op. Complete ramp.

Jammer. Maar ik ga dit ook niet meer proberen te corrigeren. Dan moet de hele lak er weer af, als dat al goed gaat en er weer helemaal op en dan moet ik ergens decals vandaan toveren die er voor de C niet te vinden zijn dus helaas. Deze kan in het ronde archief.

Toch nog bedankt Ruud. Vol goede moed op naar het volgende project.

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 feb, 2018 14:39 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Zonde Klaas... Het zag er al erg goed uit, en het issue met de decals zou met een laagje clear wel verholpen zijn geweest. Naar dat met het verweren alles alsnog in de soep is gelopen...

Nou ja, wat je zegt; vol goede moed op naar de volgende.
Misschien wel interressant voor de kijkers thuis, welke lak heb je gebruikt, en waarmee heb je de regenstrepen aan willen brengen?


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 feb, 2018 15:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Juggernaut schreef:
Misschien wel interressant voor de kijkers thuis, welke lak heb je gebruikt, en waarmee heb je de regenstrepen aan willen brengen?


Danny


Ik gebruik een waterbasis Italeri glanslak. Het droogt erg snel maar blijkbaar is het niet bestand tegen een aanval met een oliebasis Vallejo streak effect. Het gekke is dat ik dat probleem tot nu toe nog niet gehad heb en dit steeds zo heb gedaan dus.. vreemd.
Ik zit er aan te denken om maar eens zo'n fles parketlak te proberen van HG. Amerikanen zweren bij future.

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 feb, 2018 17:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1708
Erg jammer Klaas...

Voor wat betreft HG/Future:
Altijd het proberen waard maar doe jezelf een lol en maak eerst een "proef-strookje" alvorens je dit goedje op een model aanbrengt. Ook hier op MB "zweren" mensen bij deze alternatieve laklaag maar persoonlijk ben ik er niet van gecharmeerd. Ik ga er voor het gemak even van uit dat het "probleem" bij mij ligt maar ik krijg het spul niet bevredigend aangebracht... Ongeacht wat ik doe, kom ik niet verder dan een "zijde-mat" afwerking welke tevens resulteerd in een "sinaas-appel huidje". En geloof me, ik heb (denk ik) alles al geprobeerd:

* Diverse nozzle's
* Diverse spuit-druk
* Diverse verdunningen waaronder water (kraan & gedemineraliseerd), alcohol, Iso, spiritus, glassex en zelfs amoniac, chloor en azijn.

Verdunnen met Mr. Color self-leveling thinner is helemaal dolle pret... 8) (werkt dus niet...!!!)

Ik zeg: lekker gebruiken waar het voor gemaakt is, of-te-wel, het schoonmaken van vloeren. :lol:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 feb, 2018 17:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2004 20:21 pm
Berichten: 826
Dat HG spul (witte fles blauw label) kan je prima met een breed penseel/kwast aan brengen
Heb het zelf op mijn Fokker70 gedaan, net zo strak als het maar kan.

Afbeelding

photo 435910


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 70 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement