Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 13:34 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 19 maart, 2018 9:14 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 711
Woonplaats: Stolwijk
Het binnenwerk van het ruim is vrijwel klaar. De bommen hangen er netjes in.
(Je kunt ook de variant met 4 bommen / geen kanonnen bouwen - gelukkig maar, de PE super kleine propellortjes die achterop de bommen zitten sprongen weg uit het pincet en nu had ik er twee extra! Ze hebben zich gevoegd bij de rest van de onvindbare PE parts :D. Als de hobbykamer ooit wordt verbouwd komt er wel een kilo boven water, denk ik :D )

photo 440814

De Tamiya-kit voorziet in meerdere uitvoeringen en zo kun je de bommenluiken gesloten, half open of volledig open bouwen. Ik ben van plan hem op een spiegelplaatje te zetten, dus ga voor de volledig open variant.
Daarvoor moet het grote luik in tweeën worden gesneden - lijkt zo eenvoudig in de beschrijving :D . Uiteindelijk heb ik een nieuw mesje geplaatst, het luik op een rolletje gelegd (is gebogen) en héél voorzichtig met weinig druk het naadje gevolgd. En weer. En weer. En zo door tot hij uiteindelijk mooi in tweeën viel. Schuurstaafje erlangs ... alsof het zo hoort!

photo 440813

Mooi gedetailleerd weer, zit ook wat PE op. We bouwen rustig verder :) ... het afspuiten wordt nog wel een dingetje met al die open luiken straks.

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 maart, 2018 21:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
Super mooie details en een mooi gevulde 'buik'.

dat van de vluchtende kleine pe deeltjes ken ik, zoek er ook nog steeds wat, maar ga ze denk ik ook nooit meer vinden ......
Grtz Ed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 maart, 2018 12:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Mooie bouw hoor. Als ik 1 puntje mag aanhalen dan zijn dat de lopen van de MG. Kun je die nog een beetje uitboren? Vooral die 4 uit de neus zullen hier denk ik nog net even mooier worden.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 maart, 2018 12:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Hele mooie bouw hoor !!
Zie alleen 1 klein dingetje, je hebt de tekst op de bommen verschillend op geplakt, 1 moet geloof ik 180 graden worden gedraaid.
Voor de rest zoals eerder gezegd "zeer mooi gebouwd !!"

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 maart, 2018 15:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Ik volg deze al de hele tijd in stilte, tijd voor een reactie dus: ik zie het ene detail na het andere verschijnen en i love it! :brouw:
Keep up the good work! :D

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 maart, 2018 1:33 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 711
Woonplaats: Stolwijk
De luiken van het ‘ruim’ zitten erop. Ik hoop dat het op de foto te zien is, ze hebben iets van een ronding - dus het was best een dingetje :D . Uiteindelijk heb ik het in fasen gedaan: eerst de achterste steun aangelijmd, goed laten drogen... buigen en voorste steun lijmen en vastzetten met een knijper, ook goed laten drogen - vervolgens de middensteunen vastgezet met een kleine knijper en CA-lijm langs de randjes laten lopen. Totnutoe blijven ze zitten :D

Ook hier weer de kwaliteit van Tamiya: als je deze variant bouwt (twee 500 ponders achterin) is de extra pantserplaat op het luik meegeleverd. Als je het niet weet zie je het niet, maar toch :D
Ook leuk detail: de grote steeksleutels die aan de luiken bevestigd zitten.

photo 441245

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 mei, 2018 20:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 711
Woonplaats: Stolwijk
Het is even stil geweest, de afgelopen weken druk bezig geweest met andere zaken en slechts af-en-toe een verdwaald kwartiertje of half uurtje kunnen plakken...

Maar nu maken we weer vorderingen :D ...

In, of eigenlijk over de cockpit wordt nog een frame aangebracht. Met toch wat fraaie details uit de echte cockpit. Het ‘glaswerk’ is erg mooi, heel helder en met een mooie glans. Met de bijgeleverde maskeerkit van Tamiya (niet voorgestanst, zelf uitsnijden) afgeplakt en eerst de binnenkleur en daarna de buitenkleuren gespoten. Let op de ruitenwisser uit de PE set :D

photo 446368

Het begint toch wel een bakbeest te worden!

photo 446369

Klaar om weer de spuitcabine in te gaan. De hoofdkleur is RAF Medium Sea Gray en die had ik zowel van Vallejo, AK47 en Tamiya zelf ((AS32). Ik heb gekozen voor de Ak, die is beduidend lichter dan de Vallejo en komt volgens mij beter in de buurt.
Daarna het karwei waar ik echt een hekel aan heb ... het afplakken van het complete model :( .
Gelukkig alleen de bovenkant. De camostrepen komen er op in RAF Dark Green - ook hier ga ik voor de AK, die is toch wat ‘groener’ dan de Vallejo.

photo 446370

Ik wil nu even door, dus de laatste update volgt snel :D

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 mei, 2018 23:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Ineens maak je dan grote stappen. Ziet er allemaal mooi uit. Ik denk wel dat je die randjes van het glaswerk nog gaat bijwerken. Of is dat iets dat alleen op de foto's te zien is. Ik doe dat normaliter met een afgekant cocktail prikkertje want daarmee beschadig je het kunststof niet.

Bijna klaar. Decal tijd. :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 mei, 2018 23:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 11 mei, 2018 15:47 pm
Berichten: 88
Wat ontzettend gaaf! Om te zien en een gave kit.
Die wil ik ook wel een bouwen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 jun, 2018 0:45 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 711
Woonplaats: Stolwijk
Met gestolen kwartietjes en half-uurtjes deze kit afgemaakt. Ben er zelf wat minder tevreden over, de kits waar ik dóór kon werken zijn wat beter geslaagd. Maar wat een fijne kit om te bouwen!
Wel de eerste waarvan ik zeg dat enige ervaring gewenst is ... alles past zó perfect dat als je een klein foutje maakt je later in de problemen komt :)

Ik ga een spiegeltegel bestellen waar ik op wil zetten, omdat de onderkant ook heel fraai is met open covers, bommen- en kanonnenruim. Twee van de motorpanelen laat ik er ook af om goed zicht op de mooie Merlins te geven en het leidingwerk.

Alle details zijn hiervoor al aan bod gekomen, dus ik beperk me tot wat overzichtsfoto’s.

photo 447795

photo 447793

photo 447794

Zoals je ziet heb ik de weathering heel licht gehouden, door de houtbouw van deze kisten heb je haast geen panels, en ik wilde een ‘nette’ kist...

Nu ga ik de werkkamer opruimen, uitsoppen en aan een nieuwe doos beginnen ... een Vintage Tamiya box met een Ferrari 312 F1. Even wat anders :)

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 74 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement