Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 17:52 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 01 dec, 2017 3:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1707
ice315 schreef:
Hallo Alex,

Nee, geen oude F-4F kunnen vinden. Maarrrrr... ik heb nog een antieke RF-4E van Revell liggen in 1/32. Misschien dat ik die ga inzetten voor de groepsbouw, als die er gaat komen. :wink:
Deze dus.....
photo 428323
Heb er wat extraatjes bij, dus zal vast en zeker wel een leuk en uitdagend project worden.
Misschien leuk om op de volgende ESM een flinke partij "Fabulous Fantoms" neer te zetten...

Greetz,
Peter


Leuk te lezen dat het Phabulous Phantoms at 60 festijn niet aan je aandacht is ontsnapt Peter. :wink: Zoals je waarschijnlijk reeds zult hebben gelezen zal het echter een zogenaamde Buddy Build worden. Desondanks zal ik er alles aan doen om te proberen de structuur van de welbekende "Groepsbouw" te hanteren.

Voor het moment kan ik met 99,9% zekerheid "garanderen" dat deze Buddy Build gedurende (geheel) 2018 zal gaan plaatsvinden. Uit het contact wat ik met NEMMY heb gehad, heb ik begrepen dat er tussentijds "groen licht" is gegeven. Het is nu momenteel voor mij even zaak om als een dolle de diverse zaken "achter de schermen" in orde te maken zodat het feest kan beginnen. Indien gewenst kun je je dus formeel aanmelden en je bijdrage met deze "bejaarde" Revell doos zal zeer zeker een hele fraaie aanwinst zijn !!! Kortom, je bent van harte welkom. :wink:

Je ESM-idee is overigens "brilliant" !!! Dan zou er mogelijk reeds in 2018 een leuke Spoken-tafel kunnen worden ingericht...

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 dec, 2017 15:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
ice315 schreef:
Hallo Alex,

Nee, geen oude F-4F kunnen vinden. Maarrrrr... ik heb nog een antieke RF-4E van Revell liggen in 1/32. Misschien dat ik die ga inzetten voor de groepsbouw, als die er gaat komen. :wink:
Deze dus.....

Heb er wat extraatjes bij, dus zal vast en zeker wel een leuk en uitdagend project worden.
Misschien leuk om op de volgende ESM een flinke partij "Fabulous Fantoms" neer te zetten...

Greetz,
Peter


Hoi Peter, deze doos is bijna even antiek als de Phantom zelf. Zouden de mensen op schaal getekend zijn op die doos? :)

Groepsbouw wordt nu een buddy build met een eigen forum - zo goed als zeker. 2018 gaat het jaar van de Phantom worden, hoe dan ook! En ja, Ruud heeft mij behoorlijk aangestoken met zijn enthousiasme over deze kist.

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 dec, 2017 2:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1707
:wink:
:lol:


Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 dec, 2017 14:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1707
Shujaa schreef:
Voor het moment kan ik met 99,9% zekerheid "garanderen" dat deze Buddy Build gedurende (geheel) 2018 zal gaan plaatsvinden.

Gr. Ruud.


Als ik nog even zo vrij mag zijn...

"EDIT" (dd 02-12-2017):

HEREN, GAARNE UW AANDACHT VOOR HET NAVOLGENDE BERICHT:

BIJ DEZE IS DE BB PHABULOUS PHANTOMS - 60 YEARS OF FRONT-LINE SERVICE OFFICIEEL GEOPEND !!!
DE DAADWERKELIJK BOUW "KICK-OFF" ZAL PLAATSVINDEN OP 01-01-2018 !!!
HET STAAT U ALLEN VRIJ OM NU REEDS UW PROJECTEN IN HET SUB-FORUM TE PLAATSEN !!!


:brouw:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 dec, 2017 16:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 aug, 2017 16:08 pm
Berichten: 71
Woonplaats: Apeldoorn
Top, gaat een mooi 'feestje' worden :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 dec, 2017 17:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 jan, 2007 17:48 pm
Berichten: 527
Woonplaats: Lonneker
Citaat:
Hoi Peter, deze doos is bijna even antiek als de Phantom zelf. Zouden de mensen op schaal getekend zijn op die doos? :)

Dan is de RF-4E wel erg groot en mag ik wel extra veel ruimte vrijmaken in mijn showkast(je)... :wink:

Greetz,
Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 dec, 2017 22:15 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 maart, 2008 13:12 pm
Berichten: 2648
Woonplaats: Houthalen (België)
Heel mooie Spit geworden. Mooie camo ook.

Als ik nog effe mag muggeziften. De antenne draad (van staart tot top van de antenne) was op de meeste Mk Vb's niet meer aanwezig :

By the end of 1940 most front-line Spitfires would have been fitted with VHF and IFF. As per usual changes could take a few months to filter through from the factory and photos of factory fresh Spitfire IIs still show the mast fitted with the triangular prong well into 1941. By the end of 1941 the plain tapered mast was universally fitted. The attachments points for the prong were still visible on the back of the mast.

Afbeelding

The wire IFF antenna and VHF radio can be clearly seen on this Spitfire Mk. Vb. The insulator for the IFF wire to the tailplane can be seen on the red part of the fuselage roundel. The attachments points for the long obsolete triangular prong can be seen on the rear of the mast.
[American Memory]

The fuselage aerials were replaced, around the end of 1942, by a bar aerial under the stbd wing.

This mast remained standard until the Two Stage Griffon engined Mk XVI appeared in early 1944. The mast was replaced by a whip aerial mounted further aft on the fuselage spine.

_________________
KeepFightingMichael


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 dec, 2017 23:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
ice315 schreef:
Dan is de RF-4E wel erg groot en mag ik wel extra veel ruimte vrijmaken in mijn showkast(je)... :wink:
Lol, ja, dan kom je ook wat ruimte tekort op de showtafel. :mrgreen:

Pascal Dupont schreef:
Heel mooie Spit geworden. Mooie camo ook.

Als ik nog effe mag muggeziften. De antenne draad (van staart tot top van de antenne) was op de meeste Mk Vb's niet meer aanwezig :

By the end of 1940 most front-line Spitfires would have been fitted with VHF and IFF. As per usual changes could take a few months to filter through from the factory and photos of factory fresh Spitfire IIs still show the mast fitted with the triangular prong well into 1941. By the end of 1941 the plain tapered mast was universally fitted. The attachments points for the prong were still visible on the back of the mast.

The wire IFF antenna and VHF radio can be clearly seen on this Spitfire Mk. Vb. The insulator for the IFF wire to the tailplane can be seen on the red part of the fuselage roundel. The attachments points for the long obsolete triangular prong can be seen on the rear of the mast.
[American Memory]

The fuselage aerials were replaced, around the end of 1942, by a bar aerial under the stbd wing.

This mast remained standard until the Two Stage Griffon engined Mk XVI appeared in early 1944. The mast was replaced by a whip aerial mounted further aft on the fuselage spine.


Dank je wel Pascal!

Je snijdt gelijk een mooi punt aan vwb de VHF en IFF wire antennes. Ik heb elders dit ook als comment gekregen met wat interessante ontwikkelingen. Ik kan niet nagaan of diegene gelijk heeft, maar hij schreef het volgende:
"Spitfire Vbs outside the UK sometimes were refitted with HF radios with the external wire, depending on what comms system in use in theatre at the time. The wires from the roundel to the tailplane each side were for IFF , presumably depending if appropriate for the theatre. Later marks IFF aerial is a pole under the main plane near one aileron. Actually Spotting and interpreting these wires on photos is hard, particularly if the resolution isn’t great!"

Iemand anders voegde hieraan toe dat de MTO Seafires zelfde stramien volgden. Mijn kanttekening: daar EP340 tot aan medio oktober 1942 actief was, is het plausibel - zonder fotografisch bewijs - dat er wel een VHF draadantenne en geen IFF antennes aanwezig waren.

Leuk dat je dit opmerkt en aanvullende informatie in de topic schrijft. Wordt 120% gewaardeerd! :brouw:

PS: Deze foto van de Mk.V in Gibraltar heeft nog een paar andere interessante punten van informatie voor een modelbouwer, a) slijtage bij de wingroots en b) bewijs van soft edges bij de camouflage.

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 dec, 2017 22:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Ik heb vandaag een hele leuke evenement in België bezocht,BSMC
De Spitfire was mee en heeft zowaar de trip heen en terug overleeft. Daarnaast heb ik gisteren een eenvoudige base gemaakt. Dit alle met de doelstelling om voor het eerst in mijn leven mee te doen aan een competitie. Inschrijving voltooid, leuke dag beleefd, veel mensen gesproken, even op de foto met Mig geweest (zijn demo stand was naast die van ons) en op naar de prijsuitreiking.

Zowaar, goud in de "Advanced" klasse in de 1/48 Vliegtuigen & Heli's categorie. Super happy! :brouw:
photo 429593

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 dec, 2017 23:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1707
Gefeliciflapstaart !!! :brouw:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mp44_tom en 56 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement