Verder met de G.I
Lekker gezaagd en geschuurd, en profile klaar.
Daarna op de onderkant afgetekend waar de kuip voor en achter zou moeten eindigen.
Verticaal afgezaagd en geschuurd.
In Hoofdman staat een foto van het vooraanzicht van de verkennerversie. Daaruit opgemeten dat bij een breedte aan de basis van 12 mm de "top" 6,5 mm breed was. Omdat het bommenruim 16 mm breed is, neem ik voor de top breedte 8,5 mm. Afgetekend op de bovenkant.
Niet letten op de foute lijntjes op de voorkant; de voorste ruiten moeten vrijwel een parallellogram worden.
Het schuin afschuren van de zijkanten was lastig; naar achter toe moet de helling steeds vlakker worden. Desondanks een redelijk resultaat.
Gepast op de onderste helft van de romp:
Uit de eerste foto blijkt al, dat er waarschijnlijk aan de achterzijde een gat zal vallen tussen de opening van het bommenruim en de badkuip, dus misschien moet ik dat hele achterdeel maar van putty maken na montage van de kuip. Bovendien is netjes passen pas mogelijk, als ik aan de kuip aan voor- en achterkant uithol met dezelfde kromming als de romp. Nog maar eens over denken.
Inmiddels het ding gevernist. Dat helpt om onvolkomenheden aan het licht te brengen. Die zijn er dus ook
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.