Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 13:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 25 maart, 2017 15:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1707
Ik mag mezelf gelukkig prijzen dat ik over een kleine werkplaats mag beschikken. Wat echter (op het forum) niet zichtbaar is, is het feit dat er in mijn werkplaatsje doorgaan 10 a 15 projecten op de tafel liggen waar simultaan aan gewerkt word. Tsja, en dan moet je je aandacht simpelweg een beetje verdelen... :lol:

Verder denk ik dat ik ook wel weet hoe ik op een knopje moet drukken om een plaatje te schieten. Althans: ik koester de ijdele gedachte dat ik enig verstand van fotografie heb. :lol: Het verschil ligt h'm echter in het feit dat ik doorgaans geen foto's maak van mijn werkzaamheden "op de werktafel". Dat houdt in dat ik even de moeite neem om het een & ander tegen een "rustieke achtergrond" vast te leggen. Aangezien ik (nog) geen foto-hoekje heb ingericht, moet ik dan immer even de boel opruimen om de foto's te maken. Kortom: net ff iets meer werk...

En dan komen er uiteraard ook immer nog wat zaken tussendoor welke eveneens enige aandacht vereisen...

Anyhoe, mijn 23 ligt immer nog op het werkblad en er word ook nog aan gewerkt. :D Wat dat betreft neem je dus weliswaar het voortouw in deze spontane GB maar het is niet zo dat ik tussentijds stilletjes ben afgehaakt. Wat mij betreft wel zo netjes om dat even aan te geven...

De progressie ziet er wederom netjes uit Marco. Weliswaar een "klein stapje", maar erg leuk om te zien hoeveel aandacht je immer aan een doosje besteed. Desondanks blijft het jammer dat de kleur van je cockpit niet correct is... Kun je me nog een keer uitleggen waarom je die blauw hebt geschilderd, want dat is me immer nog niet duidelijk... ("PUN INTENDED !!!" :lol: :lol: :lol: )

Sorry jongens maar Ruudje is vandaag in een ietwat recalcitrante bui. Zal wel aan het prachtige lente-weer liggen...

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 maart, 2017 21:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
Helder verhaal Ruud, mijn 'mancave' is niet bijzonder groot, dus met 2 projecten onderhande is het een volle boel. En uiteraard dienen er hier ook nog vele andere zaken plaats te vinden naast brouwen, iets met werken zodat de stash kan worden aangevuld :lol: en zo af en toe dient er ook hier aandacht te worden besteed aan andere zaken. Ik heb ook wel eens gedacht om ruimte te maken met een mooie rustige achtergrond om foto's te schieten, maar dan moet ik eerst eens nadenken over de indeling van het hok hier - daar ben ik nog niet uit.

De kleur....er was iets met emerald geloof ik, dat is een groene tint....toch? :lol: Over kleur gesproken, de luchtkwast is vandaag bezig geweest, want ik moest wat zaken van een kleur voorzien, anders kan de bouw niet voortgaan. Even een korte uitstap gedaan naar de Oxford, de kwast was toch al aangesloten nietwaar. Vervolgens de vleugels in de blanke lak lak gezet, dan kunnen die straks in de body en kan deze gesloten worden. Verder heb ik me laten inspireren door Ruud om de kachelpijp van een kleurtje te voorzien. (Credits, copyright en wat dies meer zij.)

photo 405670

Laagje mat zwart erin en toen wat pufjes bruin. Best leuk zo'n pijp uit 1 stuk, maar om te spuiten is het helemaal niets, de spuitnevel schiet alle kanten op, het lijkt wel een straalbuis! :lol: Wat dat aangaat is een pijp uit meerdere delen wat makkelijker van een kleurtje te voorzien. Maar om dit ding nou in stukken te zagen ging me wat te ver.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 maart, 2017 6:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Die kachelpijp ziet er prima uit. Ik zie echter wel een enorme kier. Krijg je deze nog makkelijk dicht voor je gaat lijmen?

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 maart, 2017 20:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
Die enorme kier gaat helemaal goed komen. De tape die ik gebruikt heb is inmiddels een paar keer er op en eraf geweest, dus kleefkracht heeft dat spul nog amper. Vandaar dat het ten tijde van de foto alweer los aan het laten was, maar de randen komen zonder problemen op elkaar.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 maart, 2017 17:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1707
En toch blijft het jammer, die kleur...!!! :lol: :lol: :lol:
Goed, genoeg geouwehoer. Je besluit was me uiteraard reeds duidelijk en het is typisch zo'n dingetje waar je het beste uit twee kwaden moet kiezen...

Leuk te zien dat je mijn techniek op de uitlaat hebt losgelaten. Ben je er een beetje tevreden over ? Ik weet uit ervaring dat het verdraaid lastig is om "de realiteit" van deze techniek goed vast te leggen op de gevoelige plaat. Het ziet er op het beeldscherm immer erg contrastrijk uit terwijl het in realiteit erg genuanceerd is...

Keep up the good work.

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 apr, 2017 17:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
@Ruud, Ja ik kan wel wat met die techniek, maar zoals ik al zei zo'n buis uit een enkel stuk is toch wat lastiger omdat je verf ook weer terugkomt. Dus het risico is al snel dat je teveel aanbrengt. Toch geeft het leuke effecten en komt het bij mij overtuigend over, dus gewoon een kwestie van oefenen. Even naar de stash kijkend....jep daar zitten nog wel een paar jets tussen. :lol:

Van de week heb ik de straalbuis in de onderste romphelft geplakt. Eerst met de alleslijm die ik ook heb gebruikt om de pijp op het stokje te plakken. Ik ben tot de conclusie gekomen dat de pijp namelijk bijzonder goed vast aan het stokje zat. (Lees, dat kreng wilde er eerst niet van af.) Dus een paar klodders op de bodem, pijp er in drukken en dat geeft de mogelijkheid hem goed te richten, eenmaal droog heb ik de naden even voorzien van een drupje CA en vervolgens zat ie lekker vast.

photo 406267

Toen even een 'loose' dry-fit gedaan. De bovenste romphelft blijkt nu zelfs zonder extra tape redelijk op de plaats te vallen en alles valt prima op zijn plek. De tijd die ik genomen heb om de boel goed pas te maken en te voorzien van wat hulpnokjes is goed besteed. De canopy is ook maar eens uit de sprue gehaald want het moment is daar om die voor te bereiden en af te plakken zodat de cockpit gesloten kan worden. Qua pas maken ga ik hier niet veel aan hoeven doen, want hij valt prachtig op zijn plek en zit redelijk goed klem. Het staartvlak zal minimaal moeten worden bijgewerkt, maar past al aardig. Achter de kist liggen de vleugels al ingepakt, want die zijn al gespoten. Dus bijna zover om de romp te sluiten en de delen aan elkaar te plakken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 apr, 2017 0:07 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
Het achterste rompdeel zit in elkaar en gaat nog wel wat werk opleveren qua strak maken en rescriben.

photo 406565

Aan de voorzijde zijn de delen mooi op elkaar gekomen en daar zal zo goed als niets aan te hoeven worden gedaan. Hooguit een heel klein beetje plamuur op de rand, maar meer ook niet.

photo 406566

En dan de zijkanten, ja daar moet wel wat aan gebeuren. Vooral op de zig-zag, daar was het plastic om te beginnen al niet mooi gelijk dus ik wist dat daar een kuil zou komen. Die is hier dan ook niet te missen. Ik kan dit nu beter meteen goed aanpakken, zonder de rest van de kist er al aan en zonder de roeren, want zo is de kist nog hanteerbaar en kun je er veel beter bij. Dus goed afplakken, plamuren, schuren en vervolgens de schade herstellen met wat rescribe werk.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 apr, 2017 13:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
succes met de komende werken... nu ja, die zig zag is sowieso iets wat veelvuldig voorkomt...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 apr, 2017 15:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
100 punten voor doorzettingsvermogen. Weer zo'n kit waar je meer plamuur in stopt dan plastic. En als ik zo kijk naar de overgang van de romp naar de cockpit dan lijkt dat ook net zo goed te passen als de schoenen van Bassie. Maar dan is het juist weer geweldig als je daar toch wat moois van weet te maken.

Succes.

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 apr, 2017 18:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
:lol: De schoenen van Bassie!

Je hebt wel een punt Klaas, want dat zal ook niet vanzelf mooi gaan passen. De bovenkant past overigens wel netjes hoor. Maar de onderkant is een wat groter verschil. Voordeel hier is weer dat de mitrailleur pod er overheen wordt geplakt dus is er van de overgang straks bijna niets meer te zien. Ben ik erg blij mee.

photo 406720

De lijnen lopen redelijk, dit gedeelte zal niet te veel moeite kosten. Wat ik wel merkte is dat aan de linkerkant het vlak waar de intake op komt iets dikker is als aan de rechterkant. Dus daar moet nog iets worden aangepast. Dat zijn die laatste dingen die je pas echt goed krijgt als het model steeds verder in elkaar komt te zitten. Aan deze kant past de intake wel goed. Maar daarna komen er nog twee kleine stukjes vleugel naast de intake, zodat de vleugellijn mooi doorloopt. Die moeten ook nog pas gemaakt worden. Dus dat wordt nog wat.

Dan de achter kant, na de eerste pla-schuur sessie;

photo 406719

Het is me gelukt om niet te veel details te slopen, maar er moet nog wel het een en ander worden hersteld. De pest is dat het hele ondiepe lijntjes zijn, dus het zal een uitdaging worden om de boel niet te veel te laten afwijken van de rest. Hier zat de grootste kuil bij de zig-zag.

photo 406721

Deze kant sloot beter aan, dus hier ook niet al te veel hoeven vullen. Uiteraard wordt ook het staartvlak niet vergeten en dat begint al aardig te passen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 59 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement