Iedereen het beste toegewenst voor 2016, en dat het maar een vruchtbaar bouwjaar mag zijn.
Staartje is afgemaakt zonder de verkeerde touwtjes af te snijden. Daarna heb ik de zijkanten van de romp tussen voorkant cockpit a en de rode band in de glans vernis gezet voor de decals van de registratie. Decals er op.
Niet echt lekker, ik zie wat silvering.
Dus weer SET er op en voorzichtig glad strijken. Daarna het zwart geschilderde staafvizier op de romp gelijmd.
Die decal zag er niet uit. Tot overmaat van ramp heb ik hem bij het aanbrengen van SOL (wat waarschijnlijk nutteloos was) nog aardig beschadigd. Gelukkig print ik altijd wat extra decals, dus na het verwijderen van de smurrie een nieuwe er opgezet, ditmaal met ruim water en SET. Hopen dat het goed gaat, anders moet ik weer printen. Dit voorval sterkt mij wel in de mening dat ik de zelfgeprinte decals beter met enamel of acryl glanslak kan sealen.
Ook het frame van de canopy geverfd. Eerst een laagje licht grijs, daarna olive drap.
Bij het verwijderen van de afplaktape verdween natuurlijk weer wat verf van het gladde plastic. Met de hand en een piepklein kwastje bijgewerkt.
Ik vind het overigens verrassend dat die hele canopy maar uit twee stukken is opgebouwd. Maar de foto's van de twee F.K.51 eenzitters, waarop de cockpit zichtbaar is, spreken wat dat aangaat duidelijke taal.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.