Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 5:52 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 06 okt, 2015 23:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Dank je Sander,ik zat al op 't www te zoeken. Maar kwam niet verder als be my friend of bad mother f#@$*r. :lol:
Knap aangebracht dat lijkt mij ook een ramp om aan te brengen. Vooral op zo'n conische vorm.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 okt, 2015 23:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
Nou o-ring voor m'n airbrush wordt hopelijk nog wat. Gemaild met quartelmodelbouw uit Pijnacker en die kan ze als het goed is regelen. We wachten af. Vliegtuig eerst maar even in de primer gezet van tamiya. Wat een heerlijk spul om mee te werken. Snel droog en redelijk glad als je tenminste geen overspray creëert. Beetje schuren en dan is het ook weer netjes. Helaas heeft dit model opliggende lijntjes dus erg voorzichtig te werk gaan met schuren. Na de primerlaag nog wat oneffenheden gevonden. Helaas heb ik hier de bovenkant achter de vleugel verkloot :evil: .
Dus dat stukje weer in de plamuur gezet. Wachten tot het droog is en dan maandag waarschijnlijk afwerken. Hopelijk weet quartel dan ook of hij die o-ringetjes kwam bestellen.

In de primer
photo 335355

Wat overspray/hele kleine fijne korreltjes.
photo 335354

De bovenkant achter de vleugel wat ik verpest heb. Dacht even het netjes strak te maken schuur ik teveel weg :roll:
photo 335356

_________________
Groeten Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 okt, 2015 22:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
aaij da's enorm balen. Nog niet onherstelbaar waar wel weer een puist werk waar je vast niet opzit te wachten. Succes met t herstellen.

Trouwens ik heb eens ergens gezien/ gelezen dat je opliggende lijnen kunt herstellen door twee plakbandjes heel dicht tegen elkaar te plakken..... ik heb t maar weer opgezocht.
http://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/58797-restoring-raised-panel-lines-perfectly/
Mischien heb je er wat aan.

Grtz Arjan.

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 okt, 2015 10:57 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 23 dec, 2013 15:49 pm
Berichten: 529
Ziet er toe nu toe mooi uit Sander. Jammer van de schade aan de achterkant bij de vleugel. Dat wordt plamuren en schuren. Het spuiten met Tamiya blijft ook mijn voorkeur.
Gr Jan.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 okt, 2015 14:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
Dank jullie wel. De lijntjes zijn gelukkig nog niet weg. Dacht dat ik ze had weggeschuurd maar na het schoonmaken zaten ze er nog :) maar bedankt voor de link Arjan.
Vanavond verder met schuren. Had nog wel een vraagje. Welke naaldgrootte kan je het beste gebruiken voor het vliegtuig? Is dat 0.3 of 0.5mm?

_________________
Groeten Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 okt, 2015 23:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik vind 0.3 mm al een flinke naald. Spuit zelf met 0.15 mm. Alleen voor grote vlakken pak ik de 0.4 mm.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 okt, 2015 12:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
Oké, dacht dat 0.15 voor echte fijne lijnen was en freehand camo. Maar 0.3 is voor echt grote modellen. Zeg maar 1:48/32. Nog niets gehoord helaas van quartelmodelbouw over m'n o-ringen :cry: Hopelijk deze week nog.
Gisteren nadat ik eerst een funderinkje voor m'n muurtje had gestort, tafelblad in de lak had gezet en de tafelpoten geschuurd en in de lak gezet kon ik eindelijk 5 minuten aan m'n model besteden :|

Schuurspullen gepakt en schuren maar. Eerst grof en dan steeds fijner. Eind resultaat was nog niet eens slecht. Eerst nog even in de primer gezet om te kijken wat er nog bijgewerkt moet worden. Dat zal ik vanavond wel zien.

Schuurspullen klaar en gaan
photo 336340

Was al laat vandaar de wat donkere foto's
photo 336341

_________________
Groeten Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 okt, 2015 13:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Sander,

Voor die o-ringen kan je eventueel ook Artifac in Den Haag benaderen, daar heb ik laatst o-ringen voor mijn H&S 2in1 gehaald.

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 okt, 2015 23:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
Hey Rob, dank je wel. Als ik niets meer hoor van quartel, dan zal ik hun even contacten.

Vandaag bezig geweest met afplakken. Nu zullen de meeste zich misschien aanvragen waarom ik hem niet eerst helemaal wit heb gespoten en daarna afplakken en dan grijs. Nu moet ik nog een x de grijze kant afplakken. Nou om de simpele reden dat de opliggend lijnen steeds minder werden. Ik was bang dat ze bijna zouden verdwijnen als ik eerst wit en dan nog eens grijs zou spuiten. Nu heb ik ook gelijk de goede scheidingslijnen kunnen plakken. En blijft de bovenkant wit en heb ik straks met spuiten geen last van de grijze kleur.

En zo begon het plakken:

photo 336451

photo 336452

photo 336453

photo 336450

photo 336455

photo 336456

photo 336457

_________________
Groeten Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 nov, 2015 0:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
O-ringen komen as donderdag binnen jeeeeej.
Eindelijk.........alleen zag ik toen ik de spuit aan het schoonmaken was dat de nozzle niet in lijn is met de aircap :cry:. Zeg maar uit het lood. Vandaar slechte spuitresultaten soms.
photo 342281

Toch maar sparen voor extra pistool.

Goed verder met de dornier. Onderzijde is grijs gespoten. Nou staat er op m'n potje humbrol:satin. Nou is dat in mijn beleving toch echt zijdeglans. Nou wat er nu op zit neigt toch echt naar mat. Gelukkig komt er straks nog een gloss-coat overheen maar toch. Nog een vraagje. Ik ga straks het grijs afplakken en dan wit spuiten. Zal ik dan eerst een laag glans doen zodat grijs eventueel niet meegetrokken wordt of krijg je dan teveel reliëf tussen de kleuren?

Nou en dan nu de foto's:

photo 341564

photo 341562

photo 341565

photo 341563

photo 341561

_________________
Groeten Sander


Laatst bijgewerkt door subbuster op vr 06 nov, 2015 16:55 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 50 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement