Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 7:34 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: F-16 1/32 Revell
BerichtGeplaatst: zo 02 jun, 2013 16:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 sep, 2009 22:50 pm
Berichten: 160
Beste Brouwers,

Ik ben, hoewel ik al een tijdje actief ben in de modelbouw, nieuw op dit forum. Ik heb al een paar andere modellen gebouwd, en wilde dit project met jullie delen omdat ik mijn vaardigheden met name op het afwerken van het model wil verbeteren. Daarom wordt dit project een F-16 van Revell. Van dit model model wil ik een lekker afgeleefde USAF kist maken, compleet met bewapening.

Ik heb al een paar foto's, maar weet niet precies hoe ik deze op het forum kan krijgen. Zou iemand mij een link kunnen sturen?

Goed, dit is hem dan.
Afbeelding

_________________
My biggest worry when I die, is that my wife will sell all my models for the price I told her I bought them for.


Laatst bijgewerkt door spacegek op zo 02 jun, 2013 16:45 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: F-16 1/32 Revell
BerichtGeplaatst: zo 02 jun, 2013 16:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 20 feb, 2008 13:29 pm
Berichten: 1003
Hier vind je alles: :wink:

viewforum.php?f=185


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: F-16 1/32 Revell
BerichtGeplaatst: zo 02 jun, 2013 16:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 sep, 2009 22:50 pm
Berichten: 160
Dank je Mad Viper

Het is dat model waar de canopy niet van open kan, dus dacht ik: dan de "directeur" in zijn kantoor. Ik heb nog twee Hasegawa kits van F-16 staan, en daar heb ik de piloot en de tanks uitgehaald, om die hier te gaan gebruiken.
Afbeelding
Van het figuurtje heb ik het hoofdje eraf gehaalden een nieuw nekje van sprue gemaakt zodat hij iets naar opzij kan kijken i.p.v. wazig voor zich uit. Verder heb ik hem iets aangepast zodat hij in zijn kantoor past. Ik zal niet zoveel aandacht voor detail aan de cockpit geven omdat de kap toch dicht zit, dus alleen datgene wat goed zichtbaar is zal de aandacht krijgen.

_________________
My biggest worry when I die, is that my wife will sell all my models for the price I told her I bought them for.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: F-16 1/32 Revell
BerichtGeplaatst: ma 03 jun, 2013 22:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 jan, 2007 17:48 pm
Berichten: 527
Woonplaats: Lonneker
Hey hallo Spacegek....

Ik ben momenteel ook bezig met deze oude kit. Op de kop getikt voor zegge en schrijve... 10 hele euro's!!!
Ben hem aan het updaten naar MLU. Bedoeling is dat het de Orange Lion gaat worden in 1/32. Uitdaging om de rode leeuw er netjes op te krijgen (afplakken en spuiten....). Het eerste laagje oranje zit er op. Moet Metalic worden, dus eerst aluminium gespoten.....

De Revell kit is op zich geen slechte kit, zeker niet voor een model uit de jaren '80. Je zal wel het één en ander aan details moeten toevoegen om er iets spannends van te kunnen maken.
Een van de meest opvallende mankementen aan de kit is de luchtinlaat. Je kijkt zo tegen de wheelbay aan. Dit is op te lossen door er een plaatje plastic overheen te zetten en het geheel dan netjes dicht te plamuren en wit te spuiten. Beetje veel werk, maar als je dit goed doet zal dit het model zeker ten goede komen.

Succes met je model. Ik ga het zeker volgen.

Greetz,
Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: F-16 1/32 Revell
BerichtGeplaatst: di 04 jun, 2013 21:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 sep, 2009 22:50 pm
Berichten: 160
Hi Peter,

voor mij geldt hetzelfde. Ik heb deze kit ook voor een prikkie kunnen kopen. En met wat voor geweldige kist ben jij bezig zeg. Ik ben zeer benieuwd hoe deze eruit gaat zien, vooral met die moeilijke verf. Voor de wheelbay dacht ik om deze minder diep te maken door er een stuk vanaf te halen en hem opnieuw te detailleren. Wel wil ik de curve blijven volgen die in het onderdeel zit om het tegen de inlaat te plakken.

_________________
My biggest worry when I die, is that my wife will sell all my models for the price I told her I bought them for.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: F-16 1/32 Revell
BerichtGeplaatst: di 04 jun, 2013 22:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 jan, 2007 17:48 pm
Berichten: 527
Woonplaats: Lonneker
Ik zal binnenkort een paar fotootjes plaatsen. Dat praat dan wat makkelijker....
Hoe ver ben je al gevorderd? Ik heb vandaag weer een paar laagjes oranje gespoten. Ziet er wel strak uit, echter het metalic valt een beetje tegen. Misschien maar gewoon oranje laten....

Greetz.
Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: F-16 1/32 Revell
BerichtGeplaatst: zo 09 jun, 2013 17:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 sep, 2009 22:50 pm
Berichten: 160
Dit weekend heb ik mij wat meer beziggehouden met het piloot figuur wat ik in het toestel wil plaatsen. Ik heb hem nog iets meer aan moeten passen om hem goed passend in de stoel te krijgen. Verder heb ik het zuurstofmasker van milliput gebrouwd, armpjes in positie gebracht en de zuurstofmaskerriempjes van 0,2 mm koperdraad bevestigd. De slang van het zuurstofmasker is gemaakt van gitaarsnaar, de G-snaar heb ik mij laten vertellen. In ieder geval de dikste. Doordat de snaar mooi omwonden is ontstaat de geribbelde van de slang.

Afbeelding
Afbeelding

De armpjes zal ik later gaan bijwerken, maar ik heb gemerkt dat de putty iets was uitgedroogd.

Ik had verder iets gehoord dat om een verweerd uiterlijk te kunnen spuiten clouding een techniek is. Weet iemand iets hiervan, en zo ja kunnen jullie mij daar iets over vertellen of een link toesturen?

Arnold

_________________
My biggest worry when I die, is that my wife will sell all my models for the price I told her I bought them for.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: F-16 1/32 Revell
BerichtGeplaatst: ma 10 jun, 2013 14:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 jan, 2008 11:22 am
Berichten: 1913
Woonplaats: Aalten
spacegek schreef:
is gemaakt van gitaarsnaar, de G-snaar heb ik mij laten vertellen. In ieder geval de dikste.

Arnold


Verkeerd verteld, het is de E snaar :wink: Maar het effect is prima, mooi gemaakt! Ook het masker, lijkt gewoon veel beter zo :)

_________________
Greetz, Ronald

http://us-modelbaan-convention-ned.nl/ Mijn US Convention Aalten
http://metusajunction.blogspot.com/ Mijn blog!
http://familiehalmagoesusa.blogspot.nl/ Mijn USA reizen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: F-16 1/32 Revell
BerichtGeplaatst: ma 10 jun, 2013 18:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Leuke toevoeging zo met die piloot.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: F-16 1/32 Revell
BerichtGeplaatst: zo 30 jun, 2013 15:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 sep, 2009 22:50 pm
Berichten: 160
Een paar weken niet echt door kunnen brouwen, alleen steeds een klein beetje. Zo heb ik nog iets meer de piloot aangepast, de geleidingen voor de schietstoel gemaakt. Verder vond ik de linkerhand kaal, maar kon de hand niet echt goed krijgen. Toch wilde ik iets van een thorttle maken, dus als de hand niet naar de throttle kan komen, dan komt de throttle naar de hand. Dit weekend alles kunnen schilderen en de decals voor de panelen geplaatst. Het enige decal dat ik niet ga gebruiken is diegene die voor de piloot moet komen. In de doos is een decal voor de A-versie en ik wil een C-versie maken. Daarom heb ik twee displays gemaakt. Komende tijd zal ik nog een paar details schilderen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Groet,
Arnold

_________________
My biggest worry when I die, is that my wife will sell all my models for the price I told her I bought them for.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 67 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement