Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 4:07 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: [WIP] Apache 1/32
BerichtGeplaatst: vr 10 jan, 2014 22:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 aug, 2011 11:13 am
Berichten: 1828
Woonplaats: Delft
weer heerlijk droog :lol:

ik ben benieuwd :mrgreen:


gr,
karel

_________________
Haastige spoed is zelden goed (dus ook voor je modellen)

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [WIP] Apache 1/32
BerichtGeplaatst: zo 12 jan, 2014 2:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Mooie kist, die apache. In de tijd dat ik nog bij de Klu werkte waren het vliegende rampen. Maar dat waren de tijdelijke a-tjes waar letterlijk muizen in genesteld zaten toen ze uit Duitsland werden ingevlogen. De Yanks waren eigenlijk van plan die twaalf kisten af te schrijven nadat de Klu ze niet meer nodig had maar onze techneuten hebben zo lekker gehobbyd aan die kisten dat de Amerkaantjes besloten twaalf andere kisten af te schrijven en de Klu kisten voor de national guard te gebruiken. Of dat allemaal is doorgegaan weet ik niet maar het was een leuk compliment.
Succes met dit project. Ik ben benieuwd of dat kleuren schema op die schaal mooi uitkomt.

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [WIP] Apache 1/32
BerichtGeplaatst: za 18 jan, 2014 21:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Interessant verhaal klaasdebouwer!
Vanmiddag wat verder gewerkt aan de apache, en nu is de cockpit ver klaar. Sorry voor de eventuele mindere kwaliteit foto's; ze zijn gemaakt met mijn mobiel (en de enigste die ik heb gemaakt tijdens t verven).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zal morgen, als ik tijd heb, betere foto's plaatsen met het fototoestel.

Tschuuus, nicky!
Afbeelding

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [WIP] Apache 1/32
BerichtGeplaatst: zo 19 jan, 2014 14:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Zo, die laatste foto heb je mooi scherp geschoten Nicky :mrgreen: :mrgreen:

Instrumentjes en zekeringenpaneel zien er al leuk uit hoor. Mooi gedaan.

Bouw rustig verder zo.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [WIP] Apache 1/32
BerichtGeplaatst: zo 19 jan, 2014 14:38 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Pitje ziet er inderdaad prima uit zo.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [WIP] Apache 1/32
BerichtGeplaatst: zo 19 jan, 2014 14:56 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4454
Het ziet er goed uit ja, succes!

Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [WIP] Apache 1/32
BerichtGeplaatst: di 28 jan, 2014 19:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 06 maart, 2007 17:43 pm
Berichten: 385
Woonplaats: Grou (FR)
Mooie cockpit.

Sietse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [WIP] Apache 1/32
BerichtGeplaatst: di 28 jan, 2014 19:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Dank dank dank heren.

Vanavond weer wat verder werken, en hoop de riempjes voor de stoelen af te hebben vanavond.

I'll keep you posted!

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [WIP] Apache 1/32
BerichtGeplaatst: zo 02 feb, 2014 19:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Ik had dus gezegd dat ik jullie op de hoogte zou houden... Beter laat dan nooit hè? Wat heb ik nu eigenlijk allemaal gedaan sinds dinsdag (bouwavond)?
-Riempkes geplakt/geverfd
-Het grote simsalabim aan elkaar smelt en klem truc! (en heel veel tape)

Maar om bij het begin te beginnen; afgelopen dinsdag dus de riempkes gemaakt en opgeplakt en geverfd en... uhm mja... afgemaakt! Overdag werd er aan mij gevraagd door een belangstellende klasgenoot (iets met hyper zijn om de 2 weken op dinsdag :wink: ) wat ik nu eigenlijk precies doe op de bouwavond. Mijn antwoord was heel droog: 'oh, gewoon... 4 onderdeeltjes plakken en voor de rest ouwehoeren' . En wat had ik dus gedaan die avond? Juist! bijgehouden hoeveel ik nu werkelijk deed plakken. Verhip, ik kwam serieus op 4 hele onderdelen! (de riempjes dus). Mahgoe, ik dwaal af:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hè bah, macro kills.... 't ziet er minder stoffig uit zo zonder macro hoor!

En toen, mentale voorbereiding, want de benodigde spullen had ik ondertussen al bij elkaar gesprokkeld:
Afbeelding
Wat kun je hier zoal zien op de foto? Nou dit: Whatsapp gesprek met DJ over dat deze kit zoooo mega goed past, heul veel lijm, aceton voor mocht de lijm opraken( :mrgreen: ), heul veel klemmen, veel tape (KIP en een of andere rubber achtig iets), en natuurlijk de 2 rompen van de heli! Waarom zoveel ingredienten? Anders kun je toch nooit de '' Het grote simsalabim aan elkaar smelt en klem truc! (en heel veel tape) '' ritueel volbrengen?! Zo gezegd, zo gedaan:
Afbeelding

Na een nachtje drogen is dit het resultaat; Heul Veul Kieren !!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Van de week kan dus het grote Plamuur, Schuur, Plamuur nog wat meer en Schuur nog wat meer Festijn beginnen! Yaay :?

En aangezien ik gisteren toch aan het wachten was terwijl 't verder aan het drogen was, geen zin had om een ander project erbij te pakken/beginnen. Mompelt iets met Fennek, Heico en WoT, en ik in een crea bea bui was, begon ik dus te tekenen. En als je wilt weten wat ik heb getekend, lees dan verder!

Om nog een keer het verschil duidelijk te maken tussen de FAB en de EFAB, laat ik jullie de volgende foto's zien:
Afbeelding
Op deze foto heb ik de kit FAB gedryfit, en hij zit niet echt goed nu, maar dat komt door de grote hoeveelheid tape (wegens super goede pasvorm!), en ik heb de EFAB snel geschetst, van hoe deze er ongeveer uit komt te zien. Ook heb ik een poging gedaan tot het tekenen van panel lines, en de verfmarkeringen. Zoals jullie kunnen zien ben ik een goede tekenaar :mrgreen:
Afbeelding
Dit is voor de rechterkant (vanaf boven gezien), de linkerkant is weer anders... Ze maken het ons wel heerlijk makkelijk, die amerikanen.

En om nog een paar foto's, gewoon omdat het kan, en omdat de apache in 1/32 GROOT is. Ook om de brute uitstraling van de apache te laten zien. Ja het is een dry-fit, en ja, het zit niet allemaal even recht... Ook hiervoor geef ik de tape weer de schuld:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Voordat mensen gaan klagen over de hoeveelheid rotzooi, da's nou mijn werkbank. Nou jah.... Kamer van een puber die naar school gaat.... Of zoiets :roll:

Conclusie: De riempkes zijn een beetje smal, omgerekend kwam ik uit op iets van 3.7 cm. Ze zijn iig beter dan de riempjes die op de stoelen waren gegoten, en ik ben er tevreden over. En aangezien je straks nog minimaal iets van de cockpit zult gaan zien, heb ik besloten het lekker zo te laten.

Greetz, Nicky
Afbeelding

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [WIP] Apache 1/32
BerichtGeplaatst: zo 02 feb, 2014 21:04 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11869
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Nou, Nicky, dat dichtkleven heeft je wel een aantal omwentelingen tape gekost, maar hij zit toch wel dicht zo te zien. Wanneer je gaat plamuren en schuren, niet vergeten om opnieuw even langs de naden af te plakken om de rivets in de staart te sparen. Die riemen schijn je van een andere PE-set te hebben, maar je kan ze nog beter vervangen door gewoon het recept van Tjopperbob ofzo, want dit is (hoewel het heel ordelijk aangebracht is) toch echt niet gelijkend op wat er hoort te zitten, je ziet hier referentie daarvoor: http://www.arcforums.com/forums/air/index.php?showtopic=182329 want ik zie niet wat je daar nu voor gebruikt. Van de cockpit is een heleboel te zien achteraf, zeker op 1/32, dus ga er niet te snel overheen nu je die displays, knopjes en metertjes zo mooi gekleurd had. Die schets is een goed idee, ik zou hem meteen zo maken dat hij op de afplaktape overgebracht kan worden om uit te snijden.

Ik heb ook wel eens gedacht over naar een club gaan, maar het is precies die vertraging in tempo dat me ervan weerhoudt...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 50 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement