Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 16:25 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 129 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 25 apr, 2018 19:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Hallo Silenoz,
Bedankt voor je reactie, inderdaad. de J zit niet echt op een goede plek.... :roll:
Ik kan het niet meer veranderen nu.

Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 apr, 2018 20:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Zoals de beloofd: de foto's van de P-51 Mustang III. Het was een leuk kitje om te bouwen.

Het was lastig fotograveren, hij was klein, en glom best wel erg....Misschien ga ik hem nog een wash geven waardoor het minder glimt.

photo 444340

photo 444339

photo 444338

photo 444337

photo 444341

photo 444334

photo 444335

photo 444336

Binnenkort ga ik beginnen met het volgende 617 vliegtuig ;)

Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 apr, 2018 13:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2004 20:21 pm
Berichten: 826
Volgens mij kan jij wel veeel beter foto's maken dan dat je nu laat zien. veel te klein diafragma, vrijwel alles onscherp.

Volgens mij kan je ook met wat decal sol en set de decals er beter op krijgen zonder zilvering, en daarna nog een laagje mat lak aanbrengen.
Nu lijkt het nog niet af.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 apr, 2018 15:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Hall Bee Jee,

Er zit al heel veel Sol op....maar ik neem de mustang even terug op de werkbank.
Kijken of ik hem nog kan verbeteren.

En dan betere foto's.... ik heb al 3 keer geprobeerd om er foto's van te maken, maar lukt nog niet echt. Geen idee waarom het niet lukt.

to be continued

Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 apr, 2018 12:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Hallo Brouwers,

Mijn volgende vliegtuig in het 617 Squadron project wordt een grote: Avro Vulcan B2.
Dit wordt een van de 3 Vulcans die ik ga bouwen, een Vulcan B1( Hier moet ik nog een ombouw set voor kopen), De standaard Vulcan B2 (de decals heb ik al liggen) en dit wordt meest “makkelijke”: De Vulcan B2 met Blue Steel. Deze kan ik direct vanuit de doos gebouwd worden.

photo 444412

photo 444413

Even een kleine geschiedenis over Avro Vulcan
Citaat:
De Avro Vulcan werd na de Tweede Wereldoorlog ontwikkeld omdat de RAF behoefte had aan een nieuwe strategische bommenwerper. Deze moest voldoen aan de volgende eisen:
• een groot vliegbereik
• een grote wapenlast kunnen dragen
• een hoge topsnelheid
• op grote hoogte kunnen opereren
• gemakkelijk in onderhoud
• overal inzetbaar
De firma’s Vickers, Avro en Handley Page werd verzocht om toestellen te ontwerpen die aan deze eisen voldeden.
Dit resulteerde in de RAF V-FORCE, een luchtvloot bestaande uit bommenwerpers van de typen Vickers Valiant, Avro Vulcan en Handley Page Victor. Avro was de enige fabrikant die zijn toestel, de Vulcan, met deltavleugels had uitgerust. De staartvleugels ontbraken en waren geïntegreerd in de ver achteruit geplaatste grote deltavleugels.
Het toestel had een bemanning van 5 personen: 2 vliegers, 1 navigator, 1 radar operator en 1 electronic warfare operator en beschikte over een intern bommenruim dat in eerste instantie bedoeld was voor 2 atoombommen van het type Yellow Sun Mk 1 en later voor de WE.177. De Vulcan startte zijn carrière ook als strategische bommenwerper bedoeld voor operaties op grote hoogten.
Binnen vrij korte tijd werden de toestellen echter aangepast; ze kregen de beschikking over voorzieningen om tijdens de vlucht te kunnen bijtanken, een verbeterde aanvalsradar en een verlengde romp. Aldus kon de Britse Blue Steel raket en bij de USAF in ontwikkeling zijnde Skybolt raket vervoerd worden.
De Skybolt werd echter niet door de RAF aangekocht en de Britse Blue Steel raket werd uit dienst genomen en vervangen door de Polaris die door de Royal Navy onder water kon worden afgeschoten. Hierdoor veranderde de rol van de Vulcan in die van een op lage hoogte opererende penetratiebommenwerper voor conventionele precisiewapens. Hij werd daarom uitgerust met een zeer geavanceerd en uitgebreid systeem voor Electronic countermeasures (ECM).


Geleend van Wikipedia: https://nl.wikipedia.org/wiki/Avro_Vulcan

De Vulcan was de vervanger voor de Canberra bij 617 in 1958, en werd in 1981 uit dienst genomen. En in 1984 kregen 617 de Tornado GR1
Het model wat ik ga bouwen is de XL321. Dit airframe is in januari 1962 afgeleverd aan 617 Squadron. Een leuk weetje is dat dit airframe heeft de hoogste aantal vlieguren had van alle Vulcans. Namelijk 6952 uren.
Deze vulcan krijgt de Blue Steel Atoom bom, deze bom is ontworpen voor de Vulcan en de H.P. Victor.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Blue_Steel_(wapen)

De bouwdoos die ik ga gebruiken is de enigste Avro Vulcan 1/72 die op de markt is. De doos van Airfix,en is niet een makkelijk kitje. Er zal vast wat plamuur aan de pas komen. maar we zullen zien. Waarschijnlijk ga ik wel de panellines ingraveren. Ik weet niet of het lukt maar misschien dat er ook een dolly erbij komt met een Blue Steel erop.

Maar genoeg getypt, de doos met inhoud:
photo 444411

photo 444409

En natuurlijk de paar boekjes die ik voor referenties:
photo 444410

Binnenkort komen de eerste foto's van de bouw ;)

To be continued

Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 apr, 2018 14:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Hallo,

Ik ben alvast begonnen met de panellines erin te krassen... wordt veel werk

photo 444502

Even om te laten zien hoe groot de vulcan is:

photo 444500

En een familie foto van alle Dambusters tot nu toe:

photo 444501


Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 apr, 2018 15:04 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Leuk!
Ik heb mijn Vulcan bijna af.
Ik bouw de versie die op de Falklands heeft gevlogen waarbij tijdens het in air refuelen de probe brak en moest uitwijken naar Brazilië.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 apr, 2018 19:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Hallo Dave,

de XM607? Maar een mooi verhaal, hoe ze die vulcans daar hebben gekregen.

Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 mei, 2018 22:26 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Een huzarenstukje inderdaad.
Ik ben bezig met de XM597 welke de radarinstallaties heeft uitgeschakeld en als gevolg van een gebroken refuellingprobe is uitgeweken naar Rio de Janeiro Brazilië en onder valse voorwendselen zich heeft aangemeld bij de toren als civiele kist, en men er 2km voor de baan pas achter kwam dat het een Engelse bomber was....

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 129 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement