De cockpit in elkaar gezet.
Daarvoor moest wel het nodige aangepast worden. De cockpit vloer was te breed, zodat de romphelften niet sloten, het instrumentenpaneel idem dito, terwijl daar ook nog aan iedere kant twee mitrailleurlopen langs moeten lopen. Vloer afgeschuurd, instrumentenpaneel op dieet (mes er in, kostte net geen klokjes).
Eigenlijk is de stoel ook te breed, de onderste mitrailleurloop kan er niet meer langs. Dat laat ik zitten; het is toch niet meer te zien als alles dicht zit.
Daarna kap met Madsen kanon gepast. Ging natuurlijk niet; het ronde magazijn zat tegen de cockpitkap (het glas van de kap is tamelijk dik) en de achterkant van het ding had ruzie met het instrumentenpaneel. Dat heb ik opgelost door het magazijn lager aan te brengen (de uitsparing voor het kanon dieper gemaakt), en het achterste deel van het kanon te verwijderen. Nu past ie wel, in de karakteristieke 20 graden naar beneden wijzend.
Door het dikke glas (dat wel helder is, overigens) wordt het interieur wel erg wazig. Ik zou niet weten hoe dat te verbeteren is.
Ik heb weer vergeten er een muntje bij te doen. De romp van deze vorstelijke jager is wel vijf centimeter lang.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.