Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 21:40 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 18 jun, 2013 17:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Jij staat nu 1-0 voor, wat betreft de Leeuwarder tafel. Is mooi geworden hoor, ik zou die 1:72 niet weg doen, zie je mooi het verschil tussen toen en nu.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 jun, 2013 20:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2055
Woonplaats: Gemert
elcamino schreef:
Dit weekend zag ik trouwens ook een f16 die erop leek maar met op de achterstaart een geklede vrouw :wink:
En da's ook wel logisch ook. Toen Diana 50 was zag ze er nog wel lekker uit. Inmiddels is ze 15 jaar ouder en dan moet je niet meer in je blootje op de foto. Dat is iets waar ene Patricia nog wat van kan leren. Overigens, 'achterstaart'? Een staart zit toch eigenlijk altijd achteraan?

Mooi bakkie neergezet mr Darka. Gaat ie nou volgas aan de gang met een echt vliegtuig? Een Spitfire lijkt me een mooie suggestie. ;-)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 jun, 2013 21:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Plasticprutser Peter schreef:
Een Spitfire lijkt me een mooie suggestie. ;-)


I see your hint. Het kriebelt wel, maar ik moet zeggen dat ik ook erg gecharmeerd ben om de orange jumper of orange lion te knutselen..

Aan de andere kant... spitje moet ook binnen een maand best klaar kunnen zijn.

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 jun, 2013 9:37 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Mooie gedaan Arjen, ik mag de kleuren en de overgang wel zien!

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 jun, 2013 23:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Yep, ik vind hem uiterst geslaagd. Niks meer aan doen. :brouw:

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 jul, 2013 15:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2012 12:06 pm
Berichten: 392
Woonplaats: Roosendaal
hij is erg mooi geworden hoor :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 jul, 2013 16:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
En zo staat de J-248 er nu bij! Ik kwam hem vorige week tegen bij het MLM. Hij staat naast een podium, voor een tribune. Wat ze er exact mee deden is mij onbekend, maar het leek een decorstuk voor een theatervoorstelling ofzo. Hij mag zo zijn oude dag slijten, er zijn vliegtuigen die heel wat minder fijn aan hun einde komen. Je kon er goed omheen lopen. Zodoende zag ik dat deze niet de MLU heeft ondergaan, maar hij zag er wel uit alsof hij met een beetje peut erin zo weg zou kunnen vliegen. (excuus voor de kwaliteit van de foto, ik had geen propere camera bij me en mijn Foontje is niet zo heel goed)

Afbeelding

_________________
1:48 Fokker C.I 100 jaar KLu GB
1:48 Nieuport 17 LVA
1:48 Fairey Firefly Mk.I MLD groepsbouw
1:350 B-25 Mitchell 18th squadron NEIAF

Groeten, Pieter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 sep, 2013 19:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 feb, 2007 21:09 pm
Berichten: 526
darka schreef:
Als soort van medeoprichtert van dit groepsgebeuren kan ik natuurlijk niet achterblijven met het snel posten van een onderwerp.
Gezien mn Sufa toch echt bijna klaar is en ik midden in een: "Ik vind Vipers de vetste kisten die er zijn" fase zit, vond ik niet dat ik achter kon blijven met het maken van een F-16.

Zodoende: een F-16a, block10 de J-248
Afbeelding

Niet de versie zoals hier te zien is, maar op een versie die menigeen wel kent denk ik:
Afbeelding

Diana heeft meerdere malen stof doen opwaaien. 1 ervan is zoals ik haar ga 'eren'. de J-248.
Het verhaal van deze meerdere kisten:
In 1998 toen 323 squadron 50 jaar bestond werd er besloten een kist, de J-877 een speciale paint job te geven, maar dit werd door het hoofdkantoor al tegengehouden voordat er uberhaupt 1 kwast in de verf werd gedoopt.
Een paar maanden later, op de basis Goose Bay in Canada werd stiekem begonnen met een andere versie, op de J-230.
Afbeelding
Deze zou normaliter met paintjob naar Nederland gevlogen zijn voor de onthulling op de vliegshow op Leeuwarden, ware het niet dat door een technisch probleem de kist in Canada moest blijven.
Een ander kist, de J-642 werd van Twente geleend om op de vliegshow te pronken.
Deze kist heeft de eer om op 2 manieren gefotografeerd te zijn.
's morgens met nakende boob (waar ik gek genoeg geen foto's van kan vinden)
en 's middags
Afbeelding

Diverse generaals liepen 's morgens al over de static en stonden er op dat Diana wat aan ging trekken.

De J-230 die dus nog steeds in Canada stond werd aldaar verstopt omdat het gerucht ging dat er wat Nederlandse generaals over zouden komen. Men mocht natuurlijk niet de kist zien zoals men deze in Leeuwarden bij het 50-jarig feestje wilde onthullen.

Niets kon de 323'ers stoppen zodoende werd met nog een schema begonnen, de J-248
Afbeelding

Moe van alle pogingen die werden ondernomen om Diana passend te eren, kon deze kist toch nog rondvliegen tot 2001.
Ondertussen werden alle kisten al van de midlife updates voorzien, maar dat bleef de J-248 bespaard. Ze zou als NON-mlu block15 met pensioen gaan.

Dan, mijn bouw.

Ik heb voor dit gebeuren een kit van Hasegawa uit de verzameling getrokken.
Afbeelding

Een Noorse F-16a plus block10 (het verschil in de genoemde blocks zit hem vooral intern en is van buiten nagenoeg identiek allemaal)

Met eigenlijk een bekend zootje plastic.
Afbeelding

Van astra heb ik een decal setje aangeschaft, waar eigenlijk alle bovengenoemde versies mee te maken zijn.
Afbeelding

Verder zoals al te zien was, een setje wielen en een geupdate plofkruk. Wellicht dat ik binnenkort nog naar een kachelpijp ga zoeken, aangezien dat resultaat me bij de sufa erg goed beviel.

Geinig om te zien dat er dus in al die jaren nog weinig veranderd is aan doosinhoud betreffende de f-16's. Gooi er bij de sufa een setje extra tanks bij, een dorsal spine, wat moeilijke antennes en je hebt van een -a een -i gemaakt..

boeit mij allemaal vrij weinig. Ik zou een aardige trucendoos open moeten trekken om een latere versie te downgraden naar een -a versie.

Een noemenswaardig verschil is de vorm en grootte van de horizontal stabs.
Hier goed te zien:
Afbeelding

Ondertussen heb ik ook al een klein begin gemaakt. Peter had het bij de sufa over de vulcan buks en mondingsopening.. Die heb ik bij deze kist aangepakt. Niet omdat het nodig was, maar meer om te kijken of het straks nou echt verschil gaat geven.
Afbeelding

Op de echte kisten zit al wel de nieuwe koelingsribben. 2 stuks in plaats van 2 x 3 kleinere ribben.

Verder heb ik wederom de LE flaps en landingsflaps losgehaald om wederom deze iets omhoog, dan wel naar beneden te plaatsen. Hier heb ik nog geen foto's van, maar die komen nog.

Voor zover eerst even mijn intro. Nou weer gauw aan de knutsel :ok:

Hier wordt mijn foto gebruikt. Geplukt van Aircraftresourcecenter.De J-048 in 72nd scale.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 sep, 2013 21:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 feb, 2010 15:40 pm
Berichten: 1140
Dan heb ik eigenlijk maar twee vragen..Waarom quote iemand een komplete post met 9 (Negen) foto's om dat aan te geven.? .En wat is de waarde van die opmerking? Ben je trots op de foto? .had Darka hem niet mogen gebruiken?..Mis je de credits?..

De zin van deze reactie ontgaat me een beetje eigenlijk.

_________________
Wouldn't it be great if there was a war....and nobody came......!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 sep, 2013 23:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 feb, 2007 21:09 pm
Berichten: 526
cliff schreef:
Dan heb ik eigenlijk maar twee vragen..Waarom quote iemand een komplete post met 9 (Negen) foto's om dat aan te geven.? .En wat is de waarde van die opmerking? Ben je trots op de foto? .had Darka hem niet mogen gebruiken?..Mis je de credits?..

De zin van deze reactie ontgaat me een beetje

Dat vermoeden had ik al. Je stelt overigens drie vragen. Enig antwoord is dat ik er trots op ben dat mijn foto wordt gebruikt. Niks mis mee.


Laatst bijgewerkt door BBT op ma 23 sep, 2013 23:43 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Quote gesloten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 50 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement