@Paul: Dank voor je tips; ik ga Revell eens proberen. T.a.v. de vleugel: terecht, maar door de dikte van het onderdeel nauwelijks te corrigeren in heet water. De hangende vleugel is ook niet uitsluitend een resin probleem; veel kit producenten gaan er kennelijk vanuit, dat de onderkant van de vleugel vlak was, terwijl de vleugels van Fokkers uit die tijd juist meestal omgekeerd gebouwd werden, d.w.z. de bovenkant was vlak. Dat is doorgezet tot aan de F.VII aan toe (en misschien nog wel later). De grijze banden komen ook nog wel; wat dat aangaat ben ik nogal lui; het zwarte potje staat altijd klaar. Voor de volgende kit, de FK.31, geen probleem: Daar ztten rubber bandjes bij, en die zijn slecht te schilderen.
Rob
PS Heb het net nog even nagemeten. De onderkant van de vleugel is vlak, de bovenkant loopt dus af naar de tips. Dat had ik kunnen corrigeren toen ik de twee vleugelpluggen er in lijmde. Niet gedaan, stom dus.
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.