Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 10:46 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 30 aug, 2012 19:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 feb, 2007 13:12 pm
Berichten: 464
Woonplaats: Klundert
Zo ben weer terug op dit forum, en wel met een mega project in elke vorm. Normaal geef ik helemaal niks om propkisten, vliegende uiensnijders. Echter heb ik wel mijn uitzondering, de Lockheed Super Constellation. Echter moet hij wel in de schaal 1/32 zijn te vinden natuurlijk. En jawel, dat is mij gelukt. Natuurlijk wil ik wel een militair jasje om deze Connie doen. Mijn oog is gevallen op de bijzondere uitvoering die boven Vietnam vloog. Een EC-121R Batcat.
De Batcat vloog boven Vietnam om de infiltratie van Vietcong tegen te gaan. Via de Ho Chi Min route werden de Vietcong en de Noord Vietnamees Leger bevoorraad. De route liep langs de grens en zelfs diep Laos en Cambodia in. Echter Laos en Cambodia waren neutraal, maar dit werd door Noord-Vietnam ernstig geschonden en door beide landen gedoogd. Om de infiltratie tegen te gaan bedacht de USAF een electronisch hek. Door het droppen van omgebouwde buoy's (die normaal worden gebruikt om onderzeeers op te sporen), proberden de US de Vietcong te onderscheppen op de route. De buoy's werden gedropt langs de route op vooraf gestelde coordinaten. Als de sensors iets registreden in de vorm van geluid, trilling of magnetisch dan werd dit signaal door gegeven aan de Batcat. Die gaf het signaal weer door aan het gevechtscentrum van de operatie. Echter kwam het wel eens voor dat de gecodeerde berichten niet kon worden verzonden. Dan werd het gevecht via de Batcat geleid. Dit is een zeer beknopte korte uitleg. Als je op Google zoekt naar operatie Igloo White dan kom je meer informatie tegen.
Een foto van het echte vliegtuig.
Afbeelding
Het vacumform model. Alleen de romp en vleugels, de rest moet je zelf maken. Vandaar ULTRA SLOW BUILD
Afbeelding
De Flanker die er naast staat is de zelfde schaal 1/32
Afbeelding
En natuurlijk wat informatie om te kunnen bouwen. Echter is er nog een schaal tekening onderweg een een detail boek over de Connie waarin hij helemaal ontleed word.
Afbeelding
Zo dat was dan de eerste post van dit project. Dit word een lang lopend project, verwacht niet dat ik elke week een post zal plaatsen dit word echt ULTRA SLOW. Gezien de ruimte in de romp wil ik gaan kijken of ik de props echt kan laten draaien en de verlichting kan inbouwen voor zowel binnen als buiten.
De Groeten
Rogier

_________________
Aer mea arena est


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 aug, 2012 20:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 aug, 2011 11:13 am
Berichten: 1828
Woonplaats: Delft
leuk dat je weer gaat bouwen maar wanneer komt de su-33 nou af. hij werd zo mooi :P

maar wel gaaf project zeg, en groot
maar zijn er dan wel handleidingen enzo over hoe je dingen moet maken :?:

heeel veel succes in ieder geval!



Gr,
Karel

_________________
Haastige spoed is zelden goed (dus ook voor je modellen)

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 aug, 2012 20:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 27 maart, 2011 20:06 pm
Berichten: 751
Woonplaats: doesburg
Hoe groot wordt deze kist :?: om ons toch een beetje een idee te geven.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 aug, 2012 23:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 aug, 2011 22:39 pm
Berichten: 394
Woonplaats: Almere
De Flanker is al 70cm.. Om je een idee te geven... :)

_________________
\m/ (-_-) \m/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 aug, 2012 0:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Van Wiki
Citaat:
General characteristics

Crew: typically six flight crew, 11-25 radar crew
Length: 116 ft 2 in (35.40 m)
Wingspan: 126 ft 2 in (38.45 m)
Height: 24 ft 9 in (7.54 m)
Wing area: 1,650 ft² (153.27 m²)
Empty weight: 69,210 lb (31,387 kg)
Max. takeoff weight: 143,000 lb (65,000 kg)
Powerplant: 4 × Wright R-3350-34 Turbo Compound 18-cylinder supercharged radial engines, 3,400 hp (2,536 kW) each


HUGE !!

Lengte 35,4 meter --> 110 cm
Spanwijdte 38,45 meter --> 120 cm
Hoogte 7,54 meter --> 23,6 cm

Als je zover bent, kun je je lekker uitleven op de verwering zo te zien.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 aug, 2012 0:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Misschien kun je eens met deze kerel babbelen... grote kans dat je niet helemaal alles zelf hoeft te maken en anders hou je er in elk geval wat tips aan over.

http://www.britmodeller.com/forums/index.php?showtopic=30944&st=0


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 aug, 2012 9:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 feb, 2007 13:12 pm
Berichten: 464
Woonplaats: Klundert
Mannen bedankt voor jullie reactie's, en de link naar Britmodeler. Ik was al op de hoogte van zijn bouw op het Large Scale Planes forum. Erg indrukwekend.
De afmettingen zijn inderdaad erg groot te noemen. Ik heb mijn vriendin belooft ook niks groter als dit te gaan bouwen. Dit is echt de topper. Ik ga binnen kort eerst op vakantie en dan in oktober na de ESM mijn laatste deel van mijn huisverbouwen. Dan wordt de hobbykamer groter waardoor ik ook deze kit een beetje kwijt kan.
Om een andere vraag te beantwoorden die gesteld is, er is geen bouwtekening voor deze kist. Dus ik heb heel veel foto's van internet gehaald. Verder heb ik een boek besteld 'Lockheed Constellation & Super Constellation - Airliner Tech Vol. 1' hierin staat de kist tot in de detail omschreven en ontleed. Dus daar moet ik wel ver mee komen. Via de NVM een tekening gekocht van de Connie in de schaal 1:50. Met een beetje scannen en vergroten naar 1/32 moet ik dan wel een heel eind gaan komen. De Flanker die naast de Connie staat zal ik eerst afmaken, want die moet mee naar de ESM. Ik weet niet of onze regio ook een tafel zal hebben dit jaar, anders neem ik de Connie ook mee.
Nou de groetjes, en nogmaals bedankt voor de belangstelling
Rogiér

_________________
Aer mea arena est


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 aug, 2012 15:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Wat een bakbeest :shock: Is alles op de foto echt het enige dat je erbij krijgt? Zit het driedubbele staartvlak er ook niet bij?
Ik ben wel benieuwd hoe je de motoren e.d. gaat maken. Misschien is het een idee om er een 1:72 (Heller/Airfix) of 1:144 (Revell) kit bij te kopen als voorbeeld? Misschien dat dat voor bijvoorbeeld de plaatsing van de paneellijnen wel handig is.

Succes!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 aug, 2012 16:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Wat een bakbeest! Ga je er gewoon werkende stermotoren in bouwen?

Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 aug, 2012 17:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 feb, 2007 13:12 pm
Berichten: 464
Woonplaats: Klundert
The flying Dutchman:
Wat een bakbeest Is alles op de foto echt het enige dat je erbij krijgt? Zit het driedubbele staartvlak er ook niet bij?
Ik ben wel benieuwd hoe je de motoren e.d. gaat maken. Misschien is het een idee om er een 1:72 (Heller/Airfix) of 1:144 (Revell) kit bij te kopen als voorbeeld? Misschien dat dat voor bijvoorbeeld de plaatsing van de paneellijnen wel handig is.

Succes!!

Het driedubbel staartvlak zit er ook gewoon bij. Het is echt de complete romp. Ik heb er ook aan zitten denken om het 1/72 model er bij te kopen inderdaad voor de paneellijnen. Want die moet je er ook zelf in graveren. Vandaar dat ik nog wel even bezig zal zijn met dit apparaat. :D

Freddie
Wat een bakbeest! Ga je er gewoon werkende stermotoren in bouwen?

Nou ik heb gekeken bij Conrad, maar ik koop gewoon een klein electromotortje die ik achter de stermotor kan in bouwen. Dan loopt de naaf van de motor door het centerpunt van de stermotor zodat het net lijkt alsof.
Natuurlijk ga ik wel kijken of ik iets van geluid kan krigen van deze kist, maakt het nog net iets echter als hij als dio ergens staat.
Gr
rogier

_________________
Aer mea arena est


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 67 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement