Hey Nem, ik heb het verslag gevolgd. Hij is erg netjes geworden, ik hoop dat mijn 'pauze' me niet roestig heeft gemaakt, maar daar gaan we gaandeweg wel achter komen.
Vandaag heb ik weer wat verder geprutst en ben nu bijna zover dat de romp dicht kan.
Maar eerst zou ik nog wat pinmarks aanpakken:
Klodder plamuur erop en met een wattenstaafje met nagellakremovert weer glad strijken, en dat zou genoeg moeten zijn. Het is trouwens goed te zien dat Airfix de allignment pins erg groot heeft gehouden.
Airfix heeft bij deze kit de motor deels in de romphelften meegegoten, deze heb ik zwart geverft, en ik weet dat het niet zo strak is als Geralds kwastwerk, maar boeie, je gaat er toch nagenoeg niets van zien.
Kijk maar:
Ik had ook optimistisch de motorbeugels op het blok geplakt:
Maar toen ik de kap wilde dryfitten kwam ik erachter dat deze niet meer paste omdat de beugels te breed zouden zijn. Omdat die beugels een meerwaarde hebben van 0,0 heb ik ze er lekker weer af gesloopt, en gaan ze de onderdelendoos in.
Terwijl ik lekker bezig was met de motor viel me nog iets op.
De 'duct' voor de uitlaten is bij de kit dicht, terwijl deze overduidelijk open hoort te zijn:
Dus, even het boortje erbij gepakt en hoppa:
good enuff voor mij, in 1/32 zou ik nog misschien de duct eraf snijden en van restjes PE vouwen, maar bij deze had ik daar geen zin in.
Cockpit nog even in de P+ laten vallen:
Knuppel voor de knuppel:
En het paneel heeft ook z'n basislaag gekregen:
de klokjes ga ik nog accentueren, maar ik ga niet helemaal los zoals bij de Ki-45, het is een tussendoortje, weten jullie nog?
Om af te sluiten heb ik nog één ding wat ik wel slordig vind van Airfix:
ze hebben wel leuk kleurnummers in de boekjes gezet, maar als je niet met Humbrol werkt mag je dus mooi gaan zoeken welke kleur het allemaal moet worden...
Nou ja, dat overleven we wel.
Tot zover, as usual, comments &critics zijn welkom
Danny