Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 7:51 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 21 jan, 2012 23:25 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Op de foto lijkt het erger dan het is met de drijvers, door de schaduw lijkt er een kier in te zitten, maar ik kan je garanderen dat dat niet zo is. :wink:
Maak je geen zorgen, tenslotte is dit ook goedgekomen:
Afbeelding
:lol:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 apr, 2012 21:26 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Wel, het heeft even geduurd, maar ik ben weer de draad aan het oppakken. Het verhuizen zit erop, ik ben ingetrokken, en het wachten is alleen nog op een aantal meubels.

Gisteravond heb ik de stoute schoenen weer eens aangetrokken en de boel tevoorschijn getoverd.
Dus compressor op z'n plek, trafo voor de soldeerbout en schuurpen op z'n plek, snijmatten etc. etc. op hun plek en let's go with the banana!

Ik moet wel zeggen, het is wel weer wennen hoor, na 7 maanden weer eens airbrushen, en da's te zien ook:
Afbeelding
Het interieur is gespoten met Tamiya XF-22, dit omdat de dop van m'n potje Gunze RLM 02 kennelijk niet goed vast zat en tijdens de verhuizing is het potje dus leeggelopen... :roll: Intussen zijn er 2 nieuwe potjes onderweg en omdat ik bijna €9,- verzenden een beetje duur vond voor €5,- verf heb ik maar gelijk de RLM set van Valejo besteld, om eens te kijken of dat wat is.
Eens zien of de imperfecties met een p+ badje en een wash te verhullen zijn.

Gelijk de romphelften maar aangepakt, deze moesten toch dezelfde kleur:
Afbeelding

Verder naar de motor. Van de motor is slechts de eerste cilinder te zien met wat accessoires welk ik een zwarte basiskleur heb gegeven. De details worden nog aangepakt dmv een drybrush.
Afbeelding

Met zwart ook maar even het instrumentenpaneel en de diverse consoles e.d. voor in de cockpit maar aangepakt:
Afbeelding
Afbeelding

Als afsluiter heb ik nog een foto van de drijvers van na de schuurbeurt:
Afbeelding
Ik zal nog een fijner schuurpapiertje moeten utiliseren, en de inspectie luiken zal ik moeten maken met m'n 'stomp en sterfset', en er zal weer wat gescribed moeten worden (of ik plak gewoon een strip plastic op de bovenkant van de drijvers), maar dat is allemaal goed te doen.

Wel, tot zover de eerste update vanuit het nieuwe huis.
Dat er maar meer mogen volgen. :brouw:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 apr, 2012 23:30 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Zo, we zijn ook weer wat verder met de Arado 231, en ik moet zeggen, het is een bedrieglijke kit...
De romphelften pasten goed toen er nog geen cockpit tussen zat, maar zodra de cockpit op z'n plek zat had ik toch last van vervelende kieren...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De donkergrijze strepen zijn 'T' profielen die ik in de kieren heb gestopt en lekker veel lijm overheen heb gedaan. Hierdoor zijn de strips helemaal in de kieren gaan zitten en zitten ze a) goed vast, en b) zijn ze eenvoudig te schuren tot je één glad oppervlak hebt.

Verders heb ik nog 8 cirkels uit een lap sheetplastic gemept en op de drijvers geplakt:
Afbeelding
Ik moet er nog even met de vijl overheen om de schijfjes wat dunner te maken en dan moeten ze goed zijn.

Wel, tot zover.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 apr, 2012 10:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Was het wellicht niet handiger geweest het interieur smaller te schuren. Typisch short run kit dingetje dit. Zelf zeer regelmatig tegen aan gelopen. Veel mensen schrapen de romphelften van binnen ook uit.

Doordat de romp een aanzienlijk stuk breder is geworden, moet je er rekening mee houden dat je met je struts van romp naar bovenvleugel nu ook anders uitkomt.

Succes verder.

groetjes, Nico
(gisteren van een Classic Airframes kit, een Arado Ar 68 1/48 met precies hetzelfde geklooi bezig geweest)

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 apr, 2012 18:09 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Hallo Nico,

Achteraf was het inderdaad beter geweest om de romp uit te schrapen (waar ik zelf nog niet eens aan gedacht had :idea: ). Ik had wel naar het interieur gekeken om dat te versmallen, en ik heb de vloerplaat ook wat bijgewerkt, maar de achterwand kon ik niet smaller maken, kijk maar naar de stoel...
Ik zal je tip meenemen naar het volgende Special Hobby project (heb er nog genoeg ;) ) en hoe de struts gaan staan, dat gaan we meemaken, ik hoop dat dat zonder teveel complicaties gaat.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 apr, 2012 15:28 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Zo, het is even geleden, maar ik kan eindelijk wat vooruitgang laten zien.
De romp zit op de drijvers en de struts daartussen waren met veel vastberadenheid daartussen gemonteerd.
Dat wil zeggen dat ik eerst de struts op de drijvers heb gemonteerd, en daarna de romp op de drijvers heb geplakt.
Volgens sommigen een riskante volgorde, maar volgens mij heb ik het redelijk voor elkaar.
Afbeelding
De boel lijkt wat scheef, maar dat komt omdat de drijvers wat uit elkaar schuiven als het gewicht van het toestel erop rust.
Als de rest van de struts is gemonteerd zal dit (hopelijk) een stuk minder zijn.

Nog even een foto in vergelijking met de Bf 109:
Afbeelding
Toch een best toestel zo, eigenlijk.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 apr, 2012 21:14 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Heren, ik heb er lang overna gedacht, maar ik vrees dat ik de Arado niet tot een goed einde weet te brengen... Een watervliegtuig van Special Hobby vereist meer kunde dan ik kon opbrengen. Ik denk dat ik beter de Ar 196 van Italeri had kunnen pakken, die zou waarschijnlijk beter passen.

Ik vrees dat dit topic een RIP'je word... :oops:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 apr, 2012 23:47 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Geen RIP-je van maken Danny, zou toch zonde zijn van zo'n uniek gevalletje.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 mei, 2012 16:43 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Dave, ik zal nog foto's plaatsen van de stand van zaken. Wellicht verduidelijkt dat de zaak een beetje.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 mei, 2012 16:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 feb, 2009 9:39 am
Berichten: 2125
Woonplaats: Heist o/d Berg
Nog 2 maand te gaan Danny, niet opgeven nu

_________________
mama wipe the blood off of my face

http://www.myspace.com/goodsonsb
http://www.attich.be/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: oermens en 48 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement