De rompdelen zijn nu dus samengevoegd,eerste schuurbeurt achter de rug,en hebben hun plammurtje gekregen(
),zoals bekend heb ik daar een handje naar...
Een boel plamuur..
De eerste stap nu is na het goed drogen,om de canopy te monteren.Deze plak ik dan reeds af.Om nu te voorkomen dat er stof in de romp komt tijdens het schuren plaats ik nu de canopy al.En omdat er wel wat grote openingen zitten in de romp,heb ik daar keukenrolpapier in gestopt.
Zou ik dat niet doen,komt er geheid stof inwendig,en dat zal later dan gaan zweven door de romp en terecht komen in de cockpit.Daar zal het stof zich gaan hechten inwendig aan de canopy,en dat ziet er dan uit alsof de piloot van binnen een spuitbus heeft gebruikt.En je komt er slecht bij om het dan te verwijderen.Daarom beter voorkomen als genezen..
En daarom is de cockpit al reeds zover dat er alleen nog maar de twee delen van de canopy in gemonteerd hoeven te worden.
Zo,dat was het officiele gedeelte...
Nu iets grappigs over deze kit
De engine is,volgens revell demontabel..
Maar volgens mij niet
..
Verder als zo schuift hij er niet in
wat een lol.
Dus heb ik toen de eerste ring weggesneden,en toen ging hij tot zover erin.
Wordt zo wel een lang vliegtuig..
Dus blijft er niets anders over als de engine doormidden te zagen,en alleen het laatste stuk(naverbrandersruimte)te monteren.Dit is te voorkomen door voor dat je de beide rompdelen samenvoegd de engine in de romp te monteren en dan pas de romp te sluiten.Maar ja,ik dacht aha.....demontabel,dus hoeft dat nu niet hahahahaha
Maar maakt niets uit,dan maar geen demontabele engine.
Ik zaag hem lekker doormidden en plaats hem vast in de romp.Zo..
Maar het gaat voor de rest lekker.....
Ron.