Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 12:26 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 11 sep, 2013 9:18 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6032
Woonplaats: Zwolle
Goed gelukt hoor deze spuitklus, erg interessant allemaal.

Succes!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 sep, 2013 10:44 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11869
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
@Juggernaut:

Afbeelding

het gaat om deze foto's. Het zijn net de rolroeren en de hoogteroeren (zie foto 1 helemaal bovenaan links) die het hardst verweerd raken. Aangezien de verf duidelijk gechipt en niet gefade is, neem ik aan dat het allemaal van aluminium is. Let ook op de chipping aan het staartgedeelte dat achter het glaswerk begint op deze foto op http://aircraft-planet.com/. Het ziet er net zo uit als de chipping van gedeeltes van het staartvlak die zeker van metaal zouden moeten zijn. Het is wel zo dat het vliegtuig op de foto zwaar beschadigd is aan het staartgedeelte, waar het plaatwerk gescheurd is als een doek. Misschien werd er een soort folie over een doek gelegd?

Afbeelding

Kijk ook eens naar deze bare metal 1/32 Arado van R. Sachsenhofer, alle onderdelen zijn metallic. http://www.hyperscale.com/2013/galleries/ar19632rs_3.htm
"... After having g got the legal permissions from Revell, a modeling fellow from Germany provided me with blank shapes for the wings, the floats and the horizontal stabilizer she had made of real aluminum."

@Eelco: thanks! Het wordt hopelijk nog interessanter vandaag, want onderaan komt Mr. Hobby RLM65, een acrylic op alcoholbasis vergelijkbaar met de Tamiya XF-serie.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 sep, 2013 22:44 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11869
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Het is me gelukt om vandaag op degelijke wijze te airbrushen. Dat blauw van Mr. Hobby spuit goed. Toch moet ik de nozzle in het oog houden, want die verdrinkt soms. Nu de basis gelegd is, kan ik de onderdelen reeds bevestigen. Daarna ga ik het blauw misschien nog wat oplichten. Er zitten nog elastieken rond, zodat het frame overal goed aangedrukt blijft. Je ziet ook dat ik de vleugel toch nog even onderaan een groene strook gegeven heb met de kwast, voordat ik begon te airbrushen. Ik heb daarom voor een zachte overgang gezorgd, zodat je dat niet opmerkt doorheen de blauwe deklaag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op de laatste foto zie je een beschadiging die door de Tamiyatape veroorzaakt is. Ik denk dat ik ze gedeeltelijk ga herstellen en een deel ervan als chipping gebruiken. Ik moet ook de neus afplakken, want die gaat onderaan geel geschilderd worden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 sep, 2013 17:01 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11869
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
De decals zitten er allemaal op en ze zijn nu ook geseald. Ze zijn zoals we ze gewend zijn van nieuwe Revell-kits. Degelijk materiaal waar je bijna een knoop in kan leggen en terug uiteenhalen zonder schade. Maar met al eens een plank die misgeslagen wordt in de vormgeving. Zo zijn de Duitse kruisen juweeltjes maar zijn alle aanduidingen van handgrepen in de romp underscale. Ik heb die allemaal moeten doorsnijden zodat ik toch de uiteindjes al juist had. Nu ga ik die lijntjes met een tandenstoker aaneen moeten schilderen. De silvering die je bij zulke enorme plakken decal altijd krijgt, heb ik zonet met wat P+ weggewerkt, hopelijk blijft ze weg. De oneffenheden die in het oppervlak zaten, zijn met Micro Sol aangepakt. Zo komen we tot dit bevedigende resultaat en kunnen we aan de verwering verderdoen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Commentaar is heus wel welkom.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 sep, 2013 0:45 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11869
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Hoe een tweetal swastika's te halen uit een enkele balkenkruis-decal:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna nog enkele puntjes witte verf en je hoeft niet aan de slag met masking en airbrush.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 sep, 2013 8:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 feb, 2009 9:39 am
Berichten: 2125
Woonplaats: Heist o/d Berg
Steven, zonder de bedoeling om brutaal over te komen, die swastika's vind ik echt maar niks...je had beter een aftermarket set decals besteld, kost een schijntje...
Ook zit er nogal veel stof en andere oneffenheden in je verflaag, misschien toch eens overwegen over een oplossing om binnen te kunnen spuiten ??
grtz
C

_________________
mama wipe the blood off of my face

http://www.myspace.com/goodsonsb
http://www.attich.be/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 sep, 2013 17:00 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11869
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Het stof is een gevolg van een model een jaar op de kast leggen zonder bescherming, maar ik ben al lang blij dat mijn verflaag nu overal zacht aanvoelt en dat hij afgeraakt is, want ik had hem cadeau gekregen. Binnen spuiten zou het net erger maken, want daar is meer stof dan buiten. Ik heb deze kit praktisch volledig uit de doos gebouwd, alleen de liftkabels heb ik zelf gewonden. Had ik er aan gedacht op de beurs, dan had ik zo'n decalsetje wel meegepakt, aan zo'n dingen denk je altijd te laat en ik heb nog altijd geen Paypal, iets bestellen gaat omslachtig via de kaart van mijn broer of ik moet het bij Domino bestellen, daar kan het via Homebank. Ik had de swastika rechts eerst een centimeter lager geplakt en toen zag ik dat die aan de andere kant niet op dezelfde hoogte zat. Bij het terug oplichten van de stukken met een scalpel zal er wat verf meegekomen zijn, want ik had de stukjes decal op het model wat bijgesneden. Een reden voor mijn techniek is dat ik net een werkje met Tamiyatape had gedaan en de masking mislukt was omdat de verf er gewoon onder liep, gelukkig kom ik alles wegvegen. Dat wilde ik niet riskeren op de staart. Ik vermoed trouwens dat je de verwering van het toestel ook maar niks gaat vinden, want er zit een hoop wash overheen nu en op de drijvers zitten donkere regenstrepen. Maar ik kan het pas tonen als de cowling afgewerkt is, die komt open te staan dus ik moet de binnenkant van de deksels nog wat detailleren. Ik ben zelf echter heel tevreden dat het er net wat overdreven uitziet, dat maakt een model opvallender. Daar vallen dan wel wat mensen over, so be it...

Het is misschien niet eens overdreven, als ik dit zie:

http://forum.keypublishing.com/showthread.php?124853-Arado-196-ex-Prinz-Eugen-ex-Pensacola-gt-Nordholz-Germany

Let ook hier op de volledig metalen vleugel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 sep, 2013 18:57 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11869
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
De figuur is ook klaar en gemonteerd en de zon wil wel nog even meewerken, dus volgen nu de eindfoto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In dit topic is dan ook bijna de zon onder. Ik heb nog een onderdeel dat wacht op een restje uit een spuitbus, namelijk het cirkelvormige voetstuk dat je bij deze kit cadeau krijgt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 sep, 2013 7:19 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4291
Woonplaats: Bovensmilde
Hij is heel erg mooi geworden Steven.
Zelfs zonder het gebruik van PE.
Dit is toch wel een van Revells topkits denk ik en die zijn toch de afgelopen paar jaar wel heel erg vooruit gegaan met het maken van hun mallen.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 sep, 2013 8:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 feb, 2009 9:39 am
Berichten: 2125
Woonplaats: Heist o/d Berg
Het eindresultaat mag er wezen :brouw:

_________________
mama wipe the blood off of my face

http://www.myspace.com/goodsonsb
http://www.attich.be/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 64 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement