Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 2:42 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 22 dec, 2016 18:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Jummie. Leuke grote Phantom. Waarom is de kist op de "Shelf of Doom" terecht gekomen dan? Ik heb ooit zo'n zelfde Phantom van Revell gebouwd en heb toen zelf de hele cockpit gebouwd. Dat alleen had al meer dan 1000 stukjes plastic nodig. Wat en karwei. Kan nog leuk worden dus.

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 dec, 2016 13:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 feb, 2007 13:12 pm
Berichten: 464
Woonplaats: Klundert
@Seboo, ja de cockpit gaat helemaal opnieuw worden opgebouwd, en krijgt een lage primer. Dan helemaal opnieuw in de kleur worden gebracht. Dit ziet er inderdaad niet uit. :wink:
@Luchtscout, ben van de zomer ook op de RIAT geweest. Heb de Phantom's uitvoerig gefotografeerd. Maar bedankt voor het aanbod. Ook de patche's gekocht van hun. Ik vind het altijd leuk om bij het model in de kast ook de patche's te hebben liggen. Blijven gewoon gave kisten die Grieken. Alleen jammer van hun kermis brandstoftanks. Die hadden van mij wel de standdaard dirty uitvoering mogen zijn.
@Klaasdebouwer, ja hoe komt een model op de Shelf of doom........ik denk dat het te maken had met diverse factoren. Te weining motivatie, een klein beetje tegenslag en BOEM daar gaat de inspiratie balloon. Plus een zeikerige vriendin (in die periode) helpt ook nooit om lekker te prutsen. Hoe anders is het nu. Dik in love, huis verbouwd, en een mooi hobbyhoek in de serre waar ik lekker kan prutsen. Erg gezellig.

Een kleine update. Tussen een kerstdiner en een late dienst door toch nog even een paar uurtjes achter mijn bureau kunnen door brengen. Stiekem twijfel ik nog wel of ik de Legends cockpit moet/-kan gebruiken. Hij past prima, maar om nu te zeggen dat het echt een meer waarde is, nou nee. Ik denk als je de kuip van de Revell kit gebruikt als basis met een Eduard setje en wat eigen inbreng, dan kom je al een heel eind. Maar goed. We waren dit pad opgegaan, voorlopig blijven we deze maar even volgen. De achterwand van de voorste pit maar eens een tikki onderhande genomen. Er lopen hier straks behoorlijk veel kabels en andere leidingen maar dat is voor strakjes. Eerst de basis dan de rest. Ik heb mij laten inspireren door Pierre Greutert die ooit een mega mooie F4 heeft gebouwd, maar waar je nu alleen op het ARC de cockpit nu van terug kan vinden.
photo 396243
photo 396244
photo 396245
Nou dat was het dan voor nu. Tot de volgende update.
Rogiér

_________________
Aer mea arena est


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 dec, 2016 23:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 26 maart, 2009 17:55 pm
Berichten: 1869
Woonplaats: Hilversum
Aaahh, dat is mooi. Ik had het voorrecht om nog samen met de kist op de foto te gaan, het blijft een schitterende machine. De brandstoftanks waren inderdaad discutabel, maar dat zal wel een kwestie zijn van smaak :lol:
Het is een mooi cockpitje wat je aan het bouwen bent! Leuk om te zien! Als je het niet erg vindt kijk ik graag even bij je af om zelf wellicht nog wat toe te voegen bij mijn spook.

Keep up the good work! :brouw:

_________________
Groeten, Lars
Op de bank:
F-4F Phantom II in 1/32


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 dec, 2016 2:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 feb, 2007 13:12 pm
Berichten: 464
Woonplaats: Klundert
@luchtscout, Ik heb nieuws voor je, ik kijk ook een beetje bij jou af.

_________________
Aer mea arena est


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 jan, 2017 17:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 feb, 2007 13:12 pm
Berichten: 464
Woonplaats: Klundert
@Luchtscout, ik bedoelde inderdaad de zijpanelen van de cockpit. Het probleem waar ik tegen aanliep, is het volgende. Omdat ik de achterzijde van de beide cockpit delen een beetje heb aangepast passen de orginele panelen niet meer van de Legends set. Erg vervelend maar gelukkig niet helemaal on oplosbaar. Voor elk probleem is een oplossing. Nu zag ik bij jou bouw dat je papier had gebruikt om de bekleding na te bootsen. Misschien dat ik het op die manier ook ga proberen op te lossen. Ik zal er nog even over na denken. In ieder geval bedankt voor de tip en uitleg.

Nu hoe staat het ermee?
Na alles 10 keer gepast te hebben en vergeleken met foto matriaal wat ik voor handen heb ben ik zo ver om alles in te gaan kleuren. Denk ik.......
Zoals Seboo ook al aangaf was de eerste keer niet zo'n succes. Dus dat moet beter. Als eerste alles maar eens goed in de primer gezet.
photo 397727
photo 397728
Zoals te zien is op de foto's ga ik de zijpanelen zelf in elkaar flansen. Daarvoor gebruik ik ondermeer de oude set van Avionix die ik nog had liggen. Dit word de donor voor ondermeer de zekeringen kast en de middenconsole van de backseater.
De volgende update word er hopelijk een met meer kleur, dan alleen primer grijs.

Voor dat ik het vergeet. Iedereen nog de beste wensen voor 2017. Veel bouw plezier, en dat het maar een creatief leuk jaar mag worden.
Groet
Rogiér

_________________
Aer mea arena est


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 jan, 2017 17:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 26 maart, 2009 17:55 pm
Berichten: 1869
Woonplaats: Hilversum
Ahh zo, voor de zijpanelen heb ik tissue/keukenpapier gedrenkt in houtlijm en dat over de ribben gedrapeerd. Daarna zachtjes aangedrukt en goed laten drogen voordat ik de overige onderdelen op het paneel plakte. Je cockpit ziet er al goed uit! Ik ben benieuwd naar je vorderingen.

_________________
Groeten, Lars
Op de bank:
F-4F Phantom II in 1/32


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 jan, 2017 12:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 feb, 2007 13:12 pm
Berichten: 464
Woonplaats: Klundert
Hallo,
Van het weekend begonnen met het inkleuren van de twee knalstoelen. Qua kleuren van de kussens iets wat afgeweken. Het zitkussen is bij de echte zwart.
Maar als je alles zwart maakt, word het in de kleine cockpit ook echt een zwarte vlek. Dus de regel van de dichterlijke vrijheid toegepast, en nu zijn ze groen.
photo 398758
photo 398757
photo 398756
De basis is nu in de blanke lak gezet en moet goed drogen. Dan zal er een klein beetje wash overheen gaan en moeten de hendels nog gemaakt worden.
Toen dacht ik, nou dan ga ik maar eens beginnen met het inkleuren van de stuurhut. Na een beetje zoeken op het wereld wijde forum kwam ik er achter dat de grijs kleur in de Phantom FS36231 is. Mooi laat ik daar nog een potje van hebben. Helaas, dan moet het potje niet verdroogd zijn.
photo 398759
photo 398760
Dus nu een bestelling geplaatst bij mijn vrienden uit Almere. Even een paar dagen niet aan de stuurhut besteden, misschien dat ik de voorste wielkast maar eens ga bestuderen.
Met vriendelijke groet,
Rogiér

_________________
Aer mea arena est


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 jan, 2017 15:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1707
Leuke update en mooie vorderingen Rogier !

Vooropgesteld dat ik niet specifiek bekend ben met de HAF F-4E AUP, durf ik echter wel te stellen dat ik "iets" van de F-4 weet...
Ik weet niet hoe je aan de informatie komt dat de zitting zwart zou moeten zijn (kan dus een specifiek AUP-dingetje zijn), maar vergeleken met een "reguliere" F-4 plofzetel, zit je niet eens zo ver van de "waarheid". Snuffel maar even op GOOGLE en je zult zien dat veel stoelen diverse tinten groen vertonen als gevolg van de verschillende toegepaste materialen.
Ik zeg: "100 punten !!!" :wink:

Gr. Ruud.

P.S.:
Overigens zijn je exemplaren wel voor een USN-toestel bedoeld. Deze zijn te herkennen aan de kleine ronde markering op het zitvlak.
Mocht je je (nu dat je het weet) daaraan storen, dan kun je dat makkelijk met wat plamuur wegwerken maar wat mij betreft: enkel een kniesoor die daar over valt...

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 jan, 2017 15:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 26 maart, 2009 17:55 pm
Berichten: 1869
Woonplaats: Hilversum
Voor mooie foto's van HAF Phantoms kun je ook hier eens kijken. Even de galerij doorspitten, maar er zitten echt mooie (cockpit) foto's bij! http://eagleaviation.gr/hellenic-air-force/

_________________
Groeten, Lars
Op de bank:
F-4F Phantom II in 1/32


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 jan, 2017 19:18 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Kek stoeltjes! Je zou nog kunnen overwegen om er een drybrush over heen te doen om die kleine details wat meer naar voren te krijgen.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 34 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement