Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 21:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 09 nov, 2011 16:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 feb, 2009 9:39 am
Berichten: 2125
Woonplaats: Heist o/d Berg
Citaat:
Het kwam toch al in me op om hem op de beurs in Lier te krijgen, waar ik vorig jaar voor het eerst kwam. Of heeft hij dan een ondergrondje nodig?


ondergrondje is niet nodig Steven, er staan er daar zovelen zonder ondergrond. Ik was trouwens ook zinnens om er een tweetal modellen neert te zetten, btw, vergeet niet dat het dit jaar in Putte is ipv in Lier

_________________
mama wipe the blood off of my face

http://www.myspace.com/goodsonsb
http://www.attich.be/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 nov, 2011 0:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Je hebt een hele mooie Hawkeye neergezet, daar kan ik nog heel wat van leren.

Ik ga toch wat kritiek leveren. Je antenne-draden (van koperdraad als ik het goed heb gelezen) en ik zag ook nog ergens een draad waaraan een deur hangt, vind ik niet mooi. Zo'n antennedraad hoort strak te staan en ook de draad waaraan de deur hangt.

Wil je het beslist van koperdraad maken, dan moet je het deel wat je gaat gebruiken op een harde ondergrond leggen en dan met iets hards hier overheen rollen. Je krijgt dan een mooie strakke draad. Maar ik denk dat je draad te dik is. Stel in het echt is de antennedraad een halve centimeter. 5 mm / 48 = 0,1 mm --> je zou hier dus heel dun visdraad voor moeten gebruiken, wellicht zou je nog een fractie dikkere visdraad gebruiken. Mocht dit niet heel strak staan, dan kun je met een hete soldeerbout de draad strak krijgen.

Doe ermee wat je wilt.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 nov, 2011 1:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 nov, 2006 15:19 pm
Berichten: 47
Hele mooie kist geworden hoor :brouw: ,

volgens mij moet je alleen nog even de tape van het raampje halen (tpv het licht in/onder de neuskegel) :wink:

Kurnass2000


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 nov, 2011 21:01 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11869
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt voor de dienst van jullie arendsoog... Voor Kurnass, hier een nieuwe foto van hoe de Hawkeye er sinds een paar minuten bijstaat.

Afbeelding

Chris, jij hebt een pm gekregen.

@Tsjopper: ik heb de draden behandeld door ze te "strippen" langs een hard voorwerp. Ik heb een foto waar je de draad tijdens het vliegen wel meer dan dertig centimeter ziet afwijken van zijn middelpunt. Het kan zijn dat er een spanveer in verwerkt zit, maar een beetje wind zou dus golfbewegingen kunnen doen ontstaan. Soit, da's geen uitvlucht maar het is koperdraad en dat kan je altijd rechtwrijven, zolang er maar geen knik in zit. Maar wat ik zelf wel storend vind, is dat verf de neiging heeft om op zo'n draadjes samen te troepen ondanks de verdunning die je gebruikt, ik heb het tijdens het drogen nog wel wat bijgewerkt maar er zijn dus hier en daar kleine oneffenheden te zien.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 nov, 2011 23:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Okay, duidelijk.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 nov, 2011 0:30 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11869
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Het kan ook komen, doordat mijn bevestigingspunt op het staartvlak, dat dient om de draad van de staart af te houden, niet helemaal meer vast zat. Dat zou erteo kunnen leiden dat de draad één van de dagen vanzelf zou loskomen... Als ik mezelf van mijn andere projecten kan afleiden, zou ik er toch eens naar moeten kijken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 nov, 2011 15:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 05 okt, 2010 7:22 am
Berichten: 155
Woonplaats: Nieuw-Bijerland
echt een topper :brouw: :brouw:
Die tweede foto is echt super!

jos

_________________
voorspoedig nieuw jaar


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 66 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement