Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 8:49 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 387 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 39  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 26 jan, 2011 17:07 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
militairtje schreef:
ik heb een vraagje,

waarvoor zijn die rek-achtige dingen op de zijkant???

Dat is nou een wasrek! :mrgreen: :lol:

Maar even serieus, volgens mij is dat een bepaalde antenne...


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 jan, 2011 17:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 nov, 2005 23:22 pm
Berichten: 2765
Woonplaats: Zwolle
Daarmee kunnen ze in Afghanistan afstemmen op 538... :lol:

_________________
Groeten,
Edwin

http://www.fokkerg-1.nl
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 jan, 2011 18:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Is inderdaad een antenne.

Er zijn vele landen die de Chinook hebben en er zijn heel veel varianten van antennes. Je ziet ook veel met staven met op de uiteinde een dunne antennedraad in een bepaald patroon. Dus goed je referenties raadplegen voor je betreffende Chinook.

Royal Air Force
Afbeelding

Royal Australian Air Force
Afbeelding

Egypte
Afbeelding

United Nations
Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 jan, 2011 22:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 22 nov, 2007 13:05 pm
Berichten: 36
Woonplaats: Utrecht
Dat wasrek is de antenne voor de HF radio. Die kisten zitten vol met antennes, UHF, VHF, IFF, ILS-localizer en glide-slope, Satcom, ADF. En dan hebben ze sommige antennes dubbel, zowel boven als onder of voor en achter.

_________________
Bezig met: 1/72: Fairey Swordfish, Fokker D-21, CH-47D, P-40N
Wil nog bouwen: teveel om op te noemen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 jan, 2011 20:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 feb, 2007 21:09 pm
Berichten: 526
Hallo beste brouwers,
Ik ben weer blij met mij updates van alle wasrekken en de uitleg erbij. Er zit zo te zien inderdaad nogal wat verschil in zeggg> Maargoed ik wil jullie in ieder geval weer in de eerste plaats bedanken voor jullie support.

Ennnn René.... en alle ander brouwers natuurlijk, Ik heb het besluit genomen om niet aan de wedstrijd mee te doen maar gewoon gezellig aan een tafel te gaan zitten zodat ik jou/jullie allemaal eens kan spreken. Dat lijkt mij ook leuker. Gewoon lekker kletsen en ervaringen en technieken uitwisselen. Technieken die ik gebruik en natuurlijk ook technieken van andere te horen. Helemaal leuk en vooral ook allemaal leerzaam voor alle brouwers.... Al bouw ik nu zo'n 16 jaar, ik leer iedere dag weer van mensen die op hun manier bouwen. Ik heb in al die jaren wel gemerkt dat het soms ook een kwestie is van GEWOON DOEN........

Als klein ventje bouwde ik al vliegtuigen en ze hingen allemaal aan nylon visdraad op mijn zolderkamer. Maarja het bouwen stopte op een gegeven moment. Op mijn 30e heb ik het bouwen weer een beetje opgepakt doordat ik een F-16 met de kerst als cadeau kreeg.

Toen is het eigenlijk weer begonnen. Ik begon boeken te lezen van Francois Verlinden. Internet was er toen nog niet.
Ik brouwde na de F-16 een 1:32 Tomcat. Veel te hoog gegrepen? Ik ben van origine schilder en kennis van schildertechnieken zijn mij niet vreemd. En omdat ik tijdens de eerste bou nog geen airbrush had, heb ik mijn tomcat met tamponneertechniek (soort van verf stampen) mijn tomcat gemaakt.

Enja... Toen kwam het internet. Dan ga je kijken en lezen. Wat anderen voor technieken gebruiken. Nou die airbrush was mijn eerste investering. Toen nog in guldens. 700 voor een goed SIL AIR compressor en een goeds spuit van Aerograph.

Moet wel zeggen dat ik die Harder en Steenbeck op mijn verlanglijstje staat, want het Infinity model is gewoon een Top Spuit voor modelbouwwerkAfbeelding

Maar alles op zijn tijd !

Afgelopen week heb ik niet zo veel gedaan. Er valt aan de buitenkant/rechterkant nog wel het e.e.a. te doen.
Maar om ff wat anders te doen ben ik begonnen met het solderen van het frame waar de rode Cargoseats op komen.
Dus dit weekend weer lekker aan het klungelen geweest met 0,8 milimeter koperdraad.

Ik zag er eigenlijk een beetje tegenop om dit te maken maar het moest gebeuren want ik had bijna alle seats vanuit de doos al weken terug in de prullebak gegooid. Dus door die dingen weg te gooien moets ik wel...... Is ook weer een uitdaging... Dus gewoon een kwestie van DOEN. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik dit nog nooit eerder heb gedaan. En het klinkt misschien arrogant maar ik sta zelf versteld van het resultaat. Echter kosste dit wel de nodige research en vooral........GEDULD !
Hier is het beginnende frame/resultaat.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit is dus van de linkerkant. Kost een paar uur tijd maar dan heb je ook wel wat. Nou vandeweek maar de rechterkant.
Dus de seat opnieuw uitsnijden, uit papier. leuk klussie......

Ik zal nog wel een klein beetje teveel aan soldeertin, hier en daar, voorzichtig wegschuren.

Als de Cargo klaar is gaat hij er denk ik met een week of 2 of 3 definitief in
Alhoewel... Klaar? Ik wil er nog veel detail aan toevoegen. Misschien wat stretchers. Ik heb nog wel ff de tijd. In ieder geval zal het een geleefde Cargo worden. Dus wellicht nog een week of 8 of 10 voordat hij er ECHT ingaat.
Ik hou jullie ondertussen natuurlijk op de hoogte.
Groeten vanuit Alkmaar


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 jan, 2011 10:13 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 23 sep, 2005 15:51 pm
Berichten: 987
Ik ben deze al een tijdje aan het volgen en ik vindt het geweldig wat je hier laat zien. Een prachtige build met tot zover ook prachtig resultaat.
Ik heb al diverse tips voorbij zien komen waar ik zelf in de toekomst ook wel wat mee kan :D

Ga vooral zo door en veel succes !

Groeten,
Asmodi :twisted:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 jan, 2011 13:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Henk Koppelaar schreef:
Moet wel zeggen dat ik die Harder en Steenbeck op mijn verlanglijstje staat, want het Infinity model is gewoon een Top Spuit voor modelbouwwerkAfbeelding

Maar alles op zijn tijd !


Ik heb met Kerst 2009 de stap gezet en deze aangeschaft, samen met een compressor. Ik heb bijna een jaar gewacht om hem te gebruiken. Angst...? Wellicht. Heb onlangs m'n eerst heli (Kaman Huskie) met de spuit afgeleverd. Ben niet helemaal tevreden qua spuitwerk, maar dat is in dat topic al uitgelegd. Het is wel een top-spuit inderdaad.

René

Oh ja, weer een mooie update, strak soldeerwerk!!

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 jan, 2011 14:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
Strak soldeerwerk Henk :wink:





Karel

_________________
Huidig project (VOLTOOID): Revell 1/72 Type VII/41 U-boot

Vorig project: Protar 1/9 `85 BMW R80GS Paris-Dakar


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 jan, 2011 17:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 feb, 2007 13:12 pm
Berichten: 464
Woonplaats: Klundert
Ziet er strak uit Henk. Een grote bron van inspiratie. Is het niet het licht wat brand dan is het wel het soldeer werk. Het ziet er top uit. Ik kan me voorstellen dat je deze uiensnijder bij je wilt houden en op een tafel wil zetten, waarbij je tekst en uitleg kan geven. Ik denk dat hij in het echt veel meer indruk maakt als nu hier op het forum.
Ik haal er in iedergeval veel leer punten uit.
Succes met de bouw.
Rogier

_________________
Aer mea arena est


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 jan, 2011 21:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan, 2010 14:17 pm
Berichten: 837
Woonplaats: hilversum
een verdraaid mooi stukkie soldeerwerk
oftewel een wasrek in optimaforma daar zullen ze bij de blokkert nog jaloers op zijn :D
groet wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 387 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 39  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 48 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement