Hallo beste brouwers,
Ik ben weer blij met mij updates van alle wasrekken en de uitleg erbij. Er zit zo te zien inderdaad nogal wat verschil in zeggg> Maargoed ik wil jullie in ieder geval weer in de eerste plaats bedanken voor jullie support.
Ennnn René.... en alle ander brouwers natuurlijk, Ik heb het besluit genomen om niet aan de wedstrijd mee te doen maar gewoon gezellig aan een tafel te gaan zitten zodat ik jou/jullie allemaal eens kan spreken. Dat lijkt mij ook leuker. Gewoon lekker kletsen en ervaringen en technieken uitwisselen. Technieken die ik gebruik en natuurlijk ook technieken van andere te horen. Helemaal leuk en vooral ook allemaal leerzaam voor alle brouwers.... Al bouw ik nu zo'n 16 jaar, ik leer iedere dag weer van mensen die op hun manier bouwen. Ik heb in al die jaren wel gemerkt dat het soms ook een kwestie is van GEWOON DOEN........
Als klein ventje bouwde ik al vliegtuigen en ze hingen allemaal aan nylon visdraad op mijn zolderkamer. Maarja het bouwen stopte op een gegeven moment. Op mijn 30e heb ik het bouwen weer een beetje opgepakt doordat ik een F-16 met de kerst als cadeau kreeg.
Toen is het eigenlijk weer begonnen. Ik begon boeken te lezen van Francois Verlinden. Internet was er toen nog niet.
Ik brouwde na de F-16 een 1:32 Tomcat. Veel te hoog gegrepen? Ik ben van origine schilder en kennis van schildertechnieken zijn mij niet vreemd. En omdat ik tijdens de eerste bou nog geen airbrush had, heb ik mijn tomcat met tamponneertechniek (soort van verf stampen) mijn tomcat gemaakt.
Enja... Toen kwam het internet. Dan ga je kijken en lezen. Wat anderen voor technieken gebruiken. Nou die airbrush was mijn eerste investering. Toen nog in guldens. 700 voor een goed SIL AIR compressor en een goeds spuit van Aerograph.
Moet wel zeggen dat ik die Harder en Steenbeck op mijn verlanglijstje staat, want het Infinity model is gewoon een Top Spuit voor modelbouwwerk
Maar alles op zijn tijd !
Afgelopen week heb ik niet zo veel gedaan. Er valt aan de buitenkant/rechterkant nog wel het e.e.a. te doen.
Maar om ff wat anders te doen ben ik begonnen met het solderen van het frame waar de rode Cargoseats op komen.
Dus dit weekend weer lekker aan het klungelen geweest met 0,8 milimeter koperdraad.
Ik zag er eigenlijk een beetje tegenop om dit te maken maar het moest gebeuren want ik had bijna alle seats vanuit de doos al weken terug in de prullebak gegooid. Dus door die dingen weg te gooien moets ik wel...... Is ook weer een uitdaging... Dus gewoon een kwestie van DOEN. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik dit nog nooit eerder heb gedaan. En het klinkt misschien arrogant maar ik sta zelf versteld van het resultaat. Echter kosste dit wel de nodige research en vooral........GEDULD !
Hier is het beginnende frame/resultaat.
Dit is dus van de linkerkant. Kost een paar uur tijd maar dan heb je ook wel wat. Nou vandeweek maar de rechterkant.
Dus de seat opnieuw uitsnijden, uit papier. leuk klussie......
Ik zal nog wel een klein beetje teveel aan soldeertin, hier en daar, voorzichtig wegschuren.
Als de Cargo klaar is gaat hij er denk ik met een week of 2 of 3 definitief in
Alhoewel... Klaar? Ik wil er nog veel detail aan toevoegen. Misschien wat stretchers. Ik heb nog wel ff de tijd. In ieder geval zal het een geleefde Cargo worden. Dus wellicht nog een week of 8 of 10 voordat hij er ECHT ingaat.
Ik hou jullie ondertussen natuurlijk op de hoogte.
Groeten vanuit Alkmaar