Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 21:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 24 jan, 2011 20:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Ik persoonlijk vind dit niet mooi, begrijp me niet verkeerd maar het ziet er niet logish uit het is te.

Ik persoonlijk had deze kist in de alu gezet vervolgens een laagje P+ goed laten uitharden en dan pas de eindkleur erop ook weer laten drogen en dan aan de gang met staal wol cocktail prikker eventueel de zout methode toegepast of de haarlak methode.

Ik denk dat je iets te haastig bent gegaan met deze bouw wat jammer is omdat je cockpit er wel goed uitziet.

Peroonlijk had ik ook de rode cirkels gespoten maja dat is een keuze natuurlijk.

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jan, 2011 20:26 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Ron Kootje schreef:
Ik persoonlijk vind dit niet mooi, begrijp me niet verkeerd maar het ziet er niet logish uit het is te.

Te? Te wat? Begrijp me niet verkeerd, ik ben nog een leek met zwaar geweatherde Japanners, en ik kan alle tips en adviezen goed gebruiken.

Citaat:
Ik persoonlijk had deze kist in de alu gezet vervolgens een laagje P+ goed laten uitharden en dan pas de eindkleur erop ook weer laten drogen en dan aan de gang met staal wol cocktail prikker eventueel de zout methode toegepast of de haarlak methode.

Kijk, ik las dit en deze methode spreekt me erg aan! :brouw: Ik ga deze methode zeker meenemen :brouw:

Citaat:
Ik denk dat je iets te haastig bent gegaan met deze bouw wat jammer is omdat je cockpit er wel goed uitziet.

Tja, deze kit is één grote leercurve voor mij en zeker het chippen van de buitenkant is nieuw voor mij.

Citaat:
Peroonlijk had ik ook de rode cirkels gespoten maja dat is een keuze natuurlijk.

Hoe bedoel je dat precies, Ron?


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jan, 2011 21:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 30 aug, 2010 15:29 pm
Berichten: 369
Woonplaats: veenendaal
Heey jugs.

Wat je mischien nog zou kunnen doen is de decals ook chippen voor een mooi effect. Een wash lijkt mij ook niet verkeerd want met de chipping erbij ziet hij er nog nieuw uit.

Gr. Thomas

_________________
The only easy day, was yesterday
Eurofighter typhoon 1/48 (revell)
Bae Hawk t.1 Red arrows (1/32 revell)
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=32588


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jan, 2011 22:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
De chipping is bv bij je cockpit te ik bedoel hiermee dat het op een vlek alu lijkt ipv slijtage doormiddel van een stukje staal wol kun je dit subtieler aanbrengen.
Afbeelding
Dit is gedaan met een ondergrond alu/P+ vervolgens groen en daarna bewerkt met staal wol, dit is niet na te doen met de kwast.
Hoop dat je nu snapt wat ik bedoel :) dit was mijn Junkers JI build

De Rode circels (the Rizing sun) had ik gespoten, gewoon een stuk tamiya tape en de maat van de cirkel uitsnijden vervolgens met rood op je model spuiten.

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jan, 2011 22:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
Op zich is het chippen niet onaardig maar naar mijn mening heb je de chips teveel op een gelijke afstand van elkaar neergezet waardoor het iets onnatuurlijk overkomt.
Vooral bij de overgang romp/vleugel en waar men de cockpit in klimt word veel gelopen dus daar zullen meer beschadigingen te vinden zijn dan op de vleugeltips.
Je hebt ze naar mijn idee dus iets te netjes verspreid inplaats van ze te concentreren op de plekken waar ze het meest voorkomen.
Ook kan je een tipje raw umber olieverf toevoegen aan je aluminium zodat het hele felle eraf is, het is nu wel erg glimmend en opvallend.

In ieder geval geen slecht resultaat als je hier geen ervaring mee hebt :wink:




Karel

_________________
Huidig project (VOLTOOID): Revell 1/72 Type VII/41 U-boot

Vorig project: Protar 1/9 `85 BMW R80GS Paris-Dakar


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jan, 2011 22:38 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
spitfire123 schreef:
Heey jugs.

Wat je mischien nog zou kunnen doen is de decals ook chippen voor een mooi effect. Een wash lijkt mij ook niet verkeerd want met de chipping erbij ziet hij er nog nieuw uit.

Gr. Thomas


Goed punt, ik heb gelijk de code op de staart een beetje bewerkt, de kill markings laat ik zo aangezien die 'in the field' aangebracht werden, en de Hinomaru's laat ik ook zo om de volgende reden:
De Hinomaru stond symbool voor het Keizerrijk Japan en de Keizer. De Keizer werdt toen der tijd niet als mens maar als Godheid gezien, dus het verwaarlozen van de Hinomaru's was niets minder dan godslastering, en aangezien de Japanners nogal serieus omgingen met het fenomeen 'Eer' kan ik me voorstellen dat de Hinomaru's altijd bijgewerkt waren.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jan, 2011 22:44 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
@Ron: Bedankt voor de uitleg, ik ga deze techniek echt proberen, ziet er goed uit! :brouw:
Enne de Hinomaru's, die heb ik ook gespoten. :wink:
Als je me niet gelooft wil ik best een foto maken van het decalvel. :lol: :mrgreen:

@FoxbaT: Het is inderdaad de eerste keer dat ik zo extensief chip, en de loopvlakken hebben wat extra chipping gekregen wegens de dagelijkse 'wear 'n tear'.
Ik heb nog een aantal Japanners liggen en bij volgende ga ik Ron's methode gebruiken! :brouw:
Bedankt voor de tips jongens! :brouw:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 jan, 2011 0:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Juggernaut schreef:
Ron: Bedankt voor de uitleg, ik ga deze techniek echt proberen, ziet er goed uit! :brouw:
Enne de Hinomaru's, die heb ik ook gespoten. :wink:
Als je me niet gelooft wil ik best een foto maken van het decalvel. :lol: :mrgreen:



O dan heb ik niks gezegt :) ik dacht dat het decals waren my bad.

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 jan, 2011 13:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 apr, 2009 17:11 pm
Berichten: 1078
Woonplaats: Zelzate-België
Hey Danny,

In onderstaand draadje heb ik de 'zout methode' aan de hand van enkele foto's proberen uit te leggen. Was ook voor mij de eerste maal en dat viel vrij goed mee :wink:

viewtopic.php?f=1&t=27220

Grtz.

Luc 8)

_________________
Op tafel: King Tiger 1/16
In de wachtrij: ?????


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 jan, 2011 12:45 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
De Gekko is bijna af, dus de 'Klaar-is-Klara' plaatjes volgen snel, maar om toch nog een tipje van de sluier op te lichten heb ik een sneak-preview voor jullie :twisted: :
Afbeelding


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 54 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement