Bedankt voor alle vriendelijk commentaren!
Wolf73 schreef:
Dat verstekbakje heb ook...het lukt me alleen niet om een 0,3 alu buisje open te laten....druk blijkbaar toch nog te hard met het zaagje.
Ik gebruik het kunststof aanslag plaatje om het buisje vast te houden en begin dan met minimale druk te zagen. Zoals mijn vader me vroeger leerde, "je moet de zaag het werk laten doen". Moet eerlijk zeggen dat ik alleen ervaring heb met messing van 0,6 mm, dat is misschien toch net iets steviger.
FokkerFan schreef:
Voor wat betreft de XtraColor verven, die drogen heel langzaam inderdaad. Maar daar heeft XtraColor een oplossing voor, namelijk Quick drying thinner. Daarmee is het na twee dagen zeker wel droog genoeg om het aan te kunnen raken en plakt het niet meer zo....
Bedankt voor de tip, je had deze al een keer in de KLM 100 buddy build gedeeld
. Ik kan helaas niet erg goed met dat spul overweg, de verf gedraagt zich heel anders dan verdund met wasbenzine of thinner.
De vorderingen van de afgelopen week:
De motorkap in aluminium, de ondervleugel gemonteerd.
De uitlaatjes erop en vervolgens het uitmeten van de vleugelsteunen, het deel waar ik wat problemen verwachtte wat natuurlijk ook uitkwam
.
Zoals op de volgende foto te zien is zijn de steunen het dichtst naar de cockpit aan beide zijden te kort.
En passen de 2 overige steunen aan de linkerkant wel goed en is de voorste aan de rechterkant te kort.
Ik dacht eerst dat dit kwam doordat ik de ondervleugel niet haaks op de romp had staan, maar dat bleek toch goed te zitten. Het probleem lijkt meer in de romp te zitten, het lijkt er sterk op dat de motorkap iets scheef staat ten opzichte van de rest van de romp. Verbaast me ook niets met de voorgeschiedenis van deze kit
.
Het plan is nu om bij de linkersteun alleen de achterste te vervangen met een op maat gemaakte strut van de Roden kit en aan de rechterkant alleen de middelste steun intact te laten en de voorste en achterste te vervangen. Dan is het nog steeds niet kloppend, maar hopelijk minder opvallend dan wanneer alles schots en scheef zit.
Overigens schijnt het blauw op de vleugelvoorrand nog behoorlijk door, dat wordt een extra spuitbeurt.....
Gr. Sjaak