Onder het motto: "véél bouwplezier voor beperkt budget" bouw ik af en toe een Classic Airframes-model.
Deze modellen behandelen in mijn ogen "de speciallekes" die je moeilijk vindt bij andere merken op 1/48.
Véél modellen dekken de "interbellum-periode" of de periode na de gekende beurscrash.
De modellen hebben héél wat werk nodig om tot een goed einde te komen. Momenteel ben ik al in vergevorderde stappen bij een SBC Helldiver, een He-112 en een P-43 (voorloper P-47).
Een Mitsubishi Claude is nog in embryonaal stadium.
Ik ga het hier hebben over het werk aan m'n Helldiver.
Deze kit is al gemaakt met een cockpit, Stermotor en onderste vleugel. Deze zijn nog lang niet af (laatste 2) omdat er zo veel werk is om alles op te kuisen en toonbaar te maken (flash, naden van rolroeren met plastic residu in, nog wat extra detaillering,...)
Ik heb deze kit gekocht bij plaatselijke modelbouwwinkel in Dendermonde (België) voor +/- 15 €.
Kit komt kompleet met:
1) uitgebreide foto-etch voor zijpanelen cockpit, riempjes, instrumenten,...
2) 2 plastic sprues met veel flash en kuiswerk aan
3) een uitgebreid resin zakje met o.a. stermotor, cockpitvloer, stoelen, wheel-bay...
Het interieur valt bij deze kit van C. A. redelijk goed mee en past vlot. Het geheel met de Wheel-bay's maakt het interieur kompleet en aangenaam om naar te zien.
De kit kan je in enkele camo-schema's schilderen. Welke dit gaat worden zijn zorgen voor later. Momenteel moet ik dus eerst nog de romp verder afwerken en dan nog extra detail rond cocpit zetten, de canopy uitsnijden (vacu),...
Aan één classic airframe heb je al snel enkele maanden werk...
Nu ziet ie er dus al zo uit:
De stermotor moet nog wat gedetailleerd worden: momenteel zit ik hier aan dit stadium:
veel kijkplezier en tot...
_________________
als ik iets makkelijk wil bouwen, neem ik een tankje