Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 6:47 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 122 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 27 feb, 2017 8:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Je geeft in het begin van je post aan dat het leuker is om te zeiken in een post en even later dacht ik "he, ik heb eindelijk wat te zeiken". Dat was toen ik de riempjes op(boven) de stoel zag.

Toch eerst maar even de post verder lezen en daaruit blijkt dat jij dat ook al gezien had en aangepast dus is er weer niets te zeiken. Dan besluit ik maar om te zeggen dat het landingsgestel er mooi uit ziet in het aluminium. :wink:

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 feb, 2017 9:58 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 20:04 pm
Berichten: 1815
Woonplaats: Drachten
En het staat nu alleen nog maar in de "Black base" (yay, klinkt interessant) Maar nu jullie inbreng; "gewoon"aluminium, of airframe aluminium?? (Alclad) Keuzes, keuzes.

_________________
Rock bottom is good solid ground, and a dead end street is just a place to turn around.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 feb, 2017 10:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Als er op de romp of vleugels ook aan deel aluminium krijgen dan zou ik kiezen voor gewoon aluminium. Airframe aluminium zou ik persoonlijk alleen op de romp of vleugels gebruiken. Gewoon aluminium op het landingsgestel geeft dan weer net een ander kleurtje.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 feb, 2017 12:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 okt, 2014 10:50 am
Berichten: 426
Als ik er verstand van had, kreeg je van mij een professioneel antwoord. :wink:
Maar helaas kan ik alleen maar zeggen dat ik alles prachtig vind.

Henri

_________________
I give up the fight, the deamen wins


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 feb, 2017 12:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
Je kan naar hartelust spelen met white aluminium/dull aluminium/airframe aluminium. gewoon eens naast elkaar op een zwart teststrookje spuiten om de onderlinge verschillen te zien. Bij mijn spitfire en Fouga heb ik gemerkt dat als je de "glans" van oud aluminium wilt weergeven dat een laagje tamiyaclear erover wonderen doet.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 feb, 2017 16:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 jan, 2008 11:51 am
Berichten: 295
Alvast een heel mooi begin!

Ik had tot voor kort een schietstoel van een Starfighter in huis. Als je referenties zoekt moet je even opletten dat je de juiste versie bekijkt: de eerste Starfighters hadden een stoel die naar ONDER wegschoot. Latere Starfighters (waaronder degene die jij bouwt) eentje die zoals we gewoon zijn naar BOVEN wegschiet.

Ik heb zelf ooit in een Starfighter gezeten. Wat me meteen opviel:
-de achteruitkijkspiegel. Hoewel dogfights me in deze halve raket sowieso een nare situatie lijken.
-ik ben duidelijk niet van het formaat gevechtspiloot. De canopy kon net dicht boven mijn hoofd, maar dan had ik nog geen helm aan...
-zie voorgaande. Als ik de schietstoel zou gebruiken, zouden mijn knieën achterblijven onder het paneel. De voeten niet, die worden immers met kabels naar de schietstoel getrokken.

Wat betreft de keuze van livery: ik zie hem het liefst in het zilver. Dan ziet hij er het meest space-age uit, en wat mij betreft het meeste als de radicale oude kist die het is.

Wat de grootte van de vleugels betreft: die zijn inderdaad ridicuul klein. En scherp! We hadden steeds een beschermlat over de voor- en achterranden hangen, want die zijn messcherp en als de kist op de grond staat netjes op voorhoofdhoogte. Je herkent een F104 mecanicien dus aan de littekens op zijn voorhoofd. :) Maar hoe klein de vleugels ook zijn, ze zijn uiteraard wel groot genoeg om het ding (mits voldoende snelheid) gewoon te laten vliegen hoor.

Een groot gevaar in de F104 was het volgende: als je een snelle rol om de lengteas deed, resulteerde dit door de verhoudingen van het toestel in een ongevraagde rol om de langsas. Dus als je op 100m boven de basis een lekker snelle roll wou doen om oma te imponeren, ging de neus plots richting grond...En dan had je nog de T-tail, welke een stallsituatie kon uitlokken als je de neus zo optrok dat hij in de wake van de vleugels terechtkwam...kortom je moest geen Guust Flater zijn om in de grond te eindigen met de Vliegende Raket.

_________________
Nog 1 waanzinnig bouwprojectje...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 feb, 2017 16:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
Heel impressionant manoeuvre met zo'n raket...


_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 feb, 2017 16:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 jan, 2008 11:51 am
Berichten: 295
Wie meer wil weten over deze spectaculaire Belgische F104 demopiloten: google "slivers".
http://www.sbap.be/archivalia/slivers/slivers.htm

(een bijnaam van de F104 was "silver sliver" oftewel de zilveren splinter)

_________________
Nog 1 waanzinnig bouwprojectje...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 feb, 2017 17:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1707
Nicolas schreef:
We hadden steeds een beschermlat over de voor- en achterranden hangen, want die zijn messcherp en als de kist op de grond staat netjes op voorhoofdhoogte. Je herkent een F104 mecanicien dus aan de littekens op zijn voorhoofd. :)


"Stoer verhaal", maaruhh... 8)

photo 403000

photo 402999

:lol: :twisted: :lol:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 feb, 2017 17:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 okt, 2014 10:50 am
Berichten: 426
Vroeger waren de mensen kleiner. :lol:

Henri

_________________
I give up the fight, the deamen wins


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 122 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 49 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement