Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 14:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 174 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 29 jun, 2022 11:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Dankje VJ en Thiery!

De antennekabels waren gemonteerd, en toen stond me nog één ding te doen. Een bevriende modelbouwer uit Brazilië heeft voor mij een mooi naamplaatje ontworpen. Het naamplaatje is 3D geprint en moest ik nog van kleur voorzien. Dus gespoten met mat zwart en met een metallic gouden kleur de opliggende delen gekleurd:

photo 560077

Een leuk detail is de structuur van de brug verwerkt in het naamplaatje. Ik heb er ook al zo een liggen voor de toekomstige G1 :wink:

Lt D schreef:
Laat die eindfoto´s maar komen...


Oké dan!

photo 560075

photo 560076

photo 560074

photo 560107


photo 560064

photo 560065

photo 560072

photo 560073

photo 560070

photo 560066

photo 560069

photo 560067

photo 560063

Dat was 'm. Zes maanden heeft hij op mijn werkbank gelegen. De kit was toch wel erg leuk om aan te werken. Het gebrek aan oppervlaktedetails werd gecompenseerd door de mooie resin toevoegingen.
Ook ben ik erg blij met hoe mijn modificaties zijn uitgepakt, helemaal de operatie aan de rus vind ik zelf ook echt wel de moeite waard geweest.

Bedankt voor al jullie support en inhoudelijke hulp de afgelopen zes maanden! Een brouwverslag bijhouden is ook echt wel een leuk onderdeel van het modelbouwproces!
Tot het volgende project!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Laatst bijgewerkt door Deef op do 30 jun, 2022 7:59 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 jun, 2022 11:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 925
Het is een Pracht, zoals eerder geschreven erg strak en netjes allemaal.
Keuze van de deze spinners is ok, zeker omdat ze ook goed gedetailleerd
zijn zoals eerder is opgemerkt.
Het naamplaatje maakt het helemaal af...... :brouw:

Ik vind deze (Hollandse) projecten erg leuk om te lezen en te zien hoe het vorderd.
Wat mij betreft mag je er wel een vervolg aan brouwen met nog een ''Mei '40'' kist. :mrgreen:

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 jun, 2022 12:14 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ik vind het een stoer model, zeker zeer geslaagd, maar wat ik echt heel knap vind is de uitstraling van de kist, zoals Postma deze getekend zou hebben voor een publicatie, echt heel subtiel, maar toch een hiermee een levendiger kist neer te zeggen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 jun, 2022 13:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
Wat een plaatje Deef. Wat een levendig toestel, als je het zo ziet staan op die witte achtergrond.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 jun, 2022 8:25 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
prachtig... echt prachtig... ook hoe de ribben op de achterromp er licht uitkomen enz...

heb ik al gezegd dat ik deze prachtig vind?

als ik een minpuntje moet zoeken is het het kleurverschil tussen het "zand"kleur op de romp en het verschuifbare paneel...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 jun, 2022 8:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 925
Dat vind ik wel een goeie omschrijving Bert, een kist die eruit ziet als op een afbeelding van Thijs Postma......

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 jun, 2022 8:44 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
SNAFU schreef:
Ik vind deze (Hollandse) projecten erg leuk om te lezen en te zien hoe het vorderd.
Wat mij betreft mag je er wel een vervolg aan brouwen met nog een ''Mei '40'' kist. :mrgreen:
Dankjewel Gerhard, ook voor je hulp! Leuk om te lezen dat je het leuk vond om te volgen. Die "Mei 40" komt er zeker ook, maar dit jaar niet meer denk ik. :wink:
Bert Takken schreef:
Ik vind het een stoer model, zeker zeer geslaagd, maar wat ik echt heel knap vind is de uitstraling van de kist, zoals Postma deze getekend zou hebben voor een publicatie, echt heel subtiel, maar toch een hiermee een levendiger kist neer te zeggen
Dit vind ik echt een waanzinnig compliment Bert! Dat is ook exact waar ik naar op zoek ben in een bouw. Verwering is niet alleen het bevuilen van een kist, maar vooral het leven er in brengen wat mij betrefd. Erg leuk om te lezen dat dat gelukt is! :D
Wolf73 schreef:
Wat een plaatje Deef. Wat een levendig toestel, als je het zo ziet staan op die witte achtergrond.
Dankjewel Barry! Ook voor je interesse gedurende de gehele bouw! :brouw:
Silenoz schreef:
prachtig... echt prachtig... ook hoe de ribben op de achterromp er licht uitkomen enz...
heb ik al gezegd dat ik deze prachtig vind?
als ik een minpuntje moet zoeken is het het kleurverschil tussen het "zand"kleur op de romp en het verschuifbare paneel...
Thanks Sil! Fijn dat je die ribben opmerkt! Ik heb daar best veel tijd aan besteed om een dun schaduwlijntje tussen te spuiten. En je hebt helemaal gelijk betreffende de kleur van het schuifbare paneel. Ik had daar wat overspray op een gegeven moment, dus bijgespoten. Maar op de een of andere manier nooit meer in de juiste tint gekregen :roll: :brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 jun, 2022 19:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 maart, 2012 18:43 pm
Berichten: 200
Weinig aan toe te voegen! Ik heb nog 3 T.V's liggen van verschillende fabrikanten, maar ik ben bang dat ze niet zo fraai worden als deze :wink:
Enige wat ik mijzelf afvroeg: het lijkt op de foto's of je de onderzijde strak hebt dichtgemaakt/geplamuurd. Moet daar geen zichtbare naad van het bommenruim?

Groet,


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 jun, 2022 22:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Geweldig resultaat. Erg beheerst allemaal en daarom zo mooi geworden. Zo moet het. :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 jul, 2022 13:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
Deef schreef:
En je hebt helemaal gelijk betreffende de kleur van het schuifbare paneel. Ik had daar wat overspray op een gegeven moment, dus bijgespoten. Maar op de een of andere manier nooit meer in de juiste tint gekregen :roll: :brouw:


Is het mogelijk om eerst eens te experimenteren op een teststukje om een lichtbruine filter aan te brengen? (beetje olieverf of enamel, 90% oplosmiddel en zo overschilderen, laten uitdrogen en zo opbouwen? Drogen tussenin is belangrijk, dan pas zie je het eindresultaat)

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 174 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 51 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement