De schildpad heeft een kleurtje gekregen, Gunze 70 (RLM 02). Daarna zijn de rugschilden met Field Grey afgezoomd en tenslotte met Gunze H315 gehighlight.

Nu zal een wash volgen. Maar we gaan over naar de grote broer.

De vier buitenste bogies hebben een iets ander ontwerp, met gedempte vering.

Maar aan de zijde waar de idler een langere schokdemper gekregen heeft (dit komt door het gebruik van torsiestaven alleen bij de idlers) is er een slechte passing. Ik besloot om op de plek van de demper een gat in de montageplaat te slijpen. De dempers lijken voorbij de zijplaat te willen komen, als dat later maar geen montageprobleem geeft.

Nu zitten alle bogies op hun plek.

Deze tracks gaan veel sneller dan die van Masterclub voor de S300 elders op dit forum. Dat komt omdat de pinnen hier van inox zijn en meteen lang genoeg voor de hele link. Ik hoef dus geen draad toe te voegen of koperdraad recht te plooien.

Er was wel een mysterieuze link bij die reeds twee pinnen bevatte, maar die waren langer dan de standaardpinnetjes en ze hadden een donkere aanzetting. Het lijkt wel of dit een overblijfsel is van een manier waarop de links voorgeboord worden.

Deze tracks zijn allebei op een halve dag gebouwd, met slechts een gebroken link en een paar geplooide pinnen.

Dit heb je nog over, en daar is de ene gebroken link nog niet bij. Hiervan kunnen er wel nog drie spare links benodigd zijn op de hull.

De loop van MB heeft een paar verschillen met die van de kit. Verbredingen zitten op andere plaatsen.

De achterkant van de hull is hier dichtgekleefd met een serienummer op de pantserplaat.

Als je dit dichtkleeft, moet je ermee rekening houden dat er in de handleiding een kwartdraai aan de loop gegeven wordt om die van stap 1 naar 2 te volgen.

Daardoor had ik deze flens eerst foutief geroteerd, die moet met slechts een bout bovenaan zitten. Ook moet je een stuk uit de plastic delen van de mondingsrem verwijderen, om die over de metalen loop te kunnen schuiven. De plastic loop heeft daarvoor een inkeping.

Het is al een model met een aardig gewicht geworden, en er komt nog wat metaal bij.