Na de "Beauty" (
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 27&t=55550) komt de "Beast".

Na ruim 30 jaar ben ik voor het eerst weer in de schaal 1:35 gedoken. Toentertijd was het domein van Tamiya en voor het gevorderde werk kon je je verlekkeren aan de boekjes en kits van Francois Verlinden.....en daar hield het ongeveer mee op. Er is nu voor mij een wereld geopend met een veelheid aan modellen, ,materialen, merken enz. Ik heb er dus na een pauze van ongeveer 10 jaar weer zin in.
De eerste die aan de beurt is de OSHKOSH M911 met de M747 semi-trailer van Meng. Op de Semi trailer komt in ieder geval de M60A1 te staan. In tegenstelling tot veel modellen die ik zie zal deze set in Nato-3 kleuren uitgevoerd worden, waarbij ik het officiële kleurenschema zal hanteren

Qua voorstelling moet je denken aan de grote jaarlijkse oefeningen in Noord Duitsland: dus geen zand maar gewoon klei!
Naast de kit heb ik de boel uitgebreid met
- de PE set van Voyager Models

- de wielensets van E.T Models

En het moet niet gekker worden: Meng levert de kit ZONDER motor en die mag je er bij kopen

Ik schrik wel van de prijzen en de after market sets zijn helemaal absurd...maar goed het moet er een beetje leuk uit zien....toch?
Nu nog wat bouwwerk, waarbij ik nog wil opmerken dat het old skool gebeurt: geen airbrush maar gewoon de kwast

Het model moet nog wel een beetje met washes etc. bewerkt worden en daar ben ik nu mee aan het experimenteren. Het moet er niet uitzien alsof de set de 80 daagse veldtocht achter de rug heeft....Less is more is mijn uitdaging