Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbrouwers.nl chat Brouw Chat   Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu ma 23 sep, 2019 0:48 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 20 dec, 2018 16:30 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5496
Woonplaats: Flevoland
Juggernaut schreef:
@ Dennis, volgens mij was 'ie 1/18, maar meer dan dat weet ik helaas niet...


Danny

Volgens mij een 1/12 Model Factory Hiro kit.....K437 ( http://www.modelfactoryhiro.com/new/en/archives/12783 ).

Mooie reportage Danny!

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 dec, 2018 16:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 6544
Woonplaats: Ingelmunster
Geert-Jan Meeuwissen schreef:
Misschien niet direct te herkennen als Leopard maar... :wink:


photo 461280


GJ


Ik veronderstel dat dit een fictieve versie is?

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 dec, 2018 17:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 mei, 2006 14:01 pm
Berichten: 1068
Silenoz schreef:

Ik veronderstel dat dit een fictieve versie is?


Die veronderstelling is correct. :)
Mijn verhaal erachter is dat een van de strijdende partijen in het midden-oosten twee oude tanks hebben omgebouwd tot een fire support vehicle en extra armour hebben aangebracht.

GJ

_________________
"But if it needs be, it is an ideal for which I am prepared to die." - Nelson Mandela
"Extinction is forever." - Sea Shepherd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 22 dec, 2018 7:13 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10182
Woonplaats: Installation 05
Ah, vandaar! Je hebt 'm goed weten vermommen, want ik heb er totaal geen Leo in gezien! :lol:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!
Gebouwd vs. gekocht 2019: 1 -1
photo 468330


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 dec, 2018 11:44 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 19705
Woonplaats: Bodegraven
Wat een diversiteit aan modellen en ook nog eens mooi werk
Ben momenteel naast mijn figgies mijn werkinteresse aan het verleggen naar schepen en daar ben ik wel benieuwd naar de stand waar je die foto's heb gemaakt van oa de Snowberry. Tuurlijk, ik zou best een slagschip 1/200 willen maken, maar ik zou werkelijk niet waeten waar ik hem zou moeten laten dus vandaar de iets kleinere schepen in 1/350 oid. Maar al die goodies zien er ook echt wel mooi uit. Volgens mij zag ik heel veel van Pontos liggen?

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 dec, 2018 12:04 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10182
Woonplaats: Installation 05
Bert, ik heb thuis nog een folder liggen van die stand, ik zal eens kijken, maar die Snowberry en Nagato sets zijn volgens mij inderdaad van Pontos.
Hele mooie sets inderdaad, maar aangezien schepen bij mij sowieso al tergend langzaam gaan vraag ik me af of ik er wel aan moet beginnen om zo'n set aan te schaffen... :roll:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!
Gebouwd vs. gekocht 2019: 1 -1
photo 468330


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 dec, 2018 20:07 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 19705
Woonplaats: Bodegraven
Ze zijn naast een hoog kwalitiets niveua ook aardig aan prijs, zodanig dat ik eerst even naar alternatieve ga zoeken

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 feb, 2019 21:50 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10182
Woonplaats: Installation 05
Het is nogal een tijd geleden dat ik hier verder ben gegaan, maar bij deze gaan we weer verder!

Zondag 11 November: de Wedstrijd

De zondag verliep in grote lijnen als de zaterdag. We hadden voordat we naar de beurshallen gingen al de koffers/tassen in de auto gelegd, aangezien we die avond niet meer bij het hotel terugkwamen.

Eenmaal op de beurs wilden we nog de wedstrijd bezoeken en ik wilde bij de Kitswap nog even wat prijzen van de tot dan toe niet verkochte kits aanpassen. Ik had al het één en ander verkocht en had nog goede hoop dat er meer de deur uit zou gaan.
Zoals gebruikelijk was er om 11:00 weer 2 minuten stilte en het blijft toch heel apart hoe je plots in een zaal met duizenden mensen een speld kan horen vallen!

En dan de wedstrijd. Zoals gewoonlijk was er weer enorm veel moois te zien. Aangezien Nemmy het maken van foto's voor het grootste deel aan mij over liet, was hij al vrij snel weer klaar met kijken en kon hij ons honk weer gaan bemannen. :P Dus zonder er al te lang omheen te draaien...kijk en huiver!

photo 461487

photo 461488
photo 461587
photo 461489

photo 461490
photo 461491
photo 461585
photo 461586

photo 461492

photo 461493

photo 461494

photo 461495

photo 461497

photo 461498

photo 461499

photo 461501

photo 461502
photo 461503
photo 461504

photo 461505
photo 461506

photo 461507
photo 461508

photo 461509

photo 461510

photo 461511

photo 461512

photo 461515

photo 461517

photo 461519

photo 461520

photo 461521
photo 461522

photo 461523

photo 461525

photo 461526

photo 461527

photo 461532

photo 461535

photo 461536

photo 461537

photo 461539

photo 461543

photo 461547
photo 461548

photo 461549
photo 461550

photo 461554

photo 461553

photo 461556
photo 461555
photo 461557

photo 461558

photo 461561

photo 461563

photo 461565

photo 461566
photo 461567
photo 461568
photo 461569

photo 461570
photo 461574
photo 461575
photo 461576
photo 461577


photo 461572
photo 461573

photo 461582
photo 461583

Jullie zien het, wederom een hoop kunstwerkjes!

Tegen een uurtje of 3 kon ik de opbrengst van de Kitswap gaan ophalen, en die was niet verkeerd. Ik heb op 2 dozen na alles verkocht, en het zou zomaar kunnen dat ik volgend jaar weer wat spullen op die manier verkoop.

En dan was het om 4 uur alweer tijd om op te ruimen. We hadden om 17:00 een tafel bij een restaurant in de buurt gereserveerd, dus we mochten nog redelijk opschieten ook. De reden dat we vroeg wilde eten was omdat we na het eten nog zo'n 2,5 uur in de auto mochten zitten richting Cambridge, of preciezer gezegd; Saffron Walden, en we maar tot een bepaalde tijd konden inchecken.
Inpakken en wegwezen dus. Het grootste deel van de route zag er ongeveer zo uit:
photo 461611
En dus na die 2,5 uur onderweg te zijn geweest kwamen we aan bij dit gebouw:
photo 461613
Beter bekend als Saffron Hotel.
Het inchecken was opzich al een uitdaging, wegens de zus van de jongen achter de balie (beide weekendhulp naar het scheen), had intussen al aardig zitten tanken en had nog steun van Looney nodig om te blijven staan. Maar we moesten aardig zijn voor haar broer, dat stond vast. :roll: :lol:

Het was overduidelijk een oud gebouw, met vloeren waar je zeeziek van kon worden. En elke kamer zag er weer anders uit. Nemmy had zo'n beetje de gehele zolder tot z'n beschikking, al was deze maar groot in één richting en was er maar heel weinig meubilair aanwezig. :lol:

Mijn kamer zag er als volgt uit:
photo 461614
photo 461617
photo 461615
photo 461616

We poogden nog even in de bar te zitten, maar na zo'n 30 minuten was er nog steeds niemand te zien, dus zochten we onze kamers maar op om langzaamaan te gaan slapen. De volgende dag beloofde vermoeiend maar heel erg leuk te worden: een bezoek aan het Imperial War Museum te Duxford! :mrgreen:

Plaatjes daarvan volgen (hopelijk) zeer binnenkort.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!
Gebouwd vs. gekocht 2019: 1 -1
photo 468330


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 feb, 2019 15:41 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3067
Zolang het maar voor November is he - dan komt de volgende reeks plaatjes :)

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 maart, 2019 14:51 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10182
Woonplaats: Installation 05
Maandag 12 en Dinsdag 13 November: "Ik kan wel janken, jongens..."

We konden maandagochtend redelijk uitslapen, het Imperial War Museum ging pas om 10:00 open, en het was zo'n 20 minuten rijden er naartoe. Na op ons gemak ontbeten te hebben zijn we rustig richting het museum gereden.
Rond 09:45 waren we dan aangekomen!
photo 461643
We hadden nog even tijd om de windvaan van het museum te bekoekeloeren.
-Wat is er zo interessant aan een windvaan?
Nou, die had de vorm van een Hurricane:
photo 461637
photo 461638
photo 461631
photo 461634
:mrgreen:
Het was ook echt een windvaan want dinsdag keek 'ie een andere kant op! :lol:

Tevens stond er ook een leuk blikje buiten; de Comet:
photo 461639
photo 461641
photo 461635

En terwijl we buiten aan het wachten waren zagen we wat activiteit op het vliegveld, bij één van de hangaars gingen de deuren open en werd er het één en ander aan moois naar buiten gesleept.
photo 461646


Nadat we onze tickets hadden gekocht en vrijgelaten waren zijn we eerst even naar de zojuist geopende hangaar gelopen. Daar was op dat moment nog wat extra's buiten gezet en een aantal toestellen hadden al hun weg naar de startbaan gemaakt, dat beloofde al veel goeds! 8)
Maar eerst ter illustratie even een plattegrondje met de diverse ruimtes, gebouwen en hangaars.
photo 461645

Toen we bij de hangaar stonden hadden we een heel mooi uitzicht op 2 praaltjes van Warbirds, een F4U Corsair en een P-40 Warhawk.
Het mooie was dat er totaal geen hekken omheen stonden en we feitelijk zo in konden stappen. Wel stond er bij de Corsair een bordje met de opmerking dat het een luchtwaardige kist betrof, dus gaarne niet aankomen. Heel vet om die kisten eens up close and personal te zien. 8)
photo 470520
photo 470543
photo 470523
photo 470527
photo 470530
photo 470528
photo 470529
photo 470532
photo 470533

photo 470542
photo 470534
photo 470535
photo 470536
photo 470538
photo 470540
photo 470539

En ook de P-40 was luchtwaardig, wegens er zaten genoeg slachtoffers op de vleugelvoorrand:
photo 470541

En toen liepen we de betreffende hangaar binnen (nummer 2 op de kaart) en was er nog veel meer moois te zien.
Zo werden we (letterlijk) begroet door een F8F Bearcat:
photo 470545
(ze zwaait naar ons :mrgreen: )
photo 470548

Toen liepen we langs een Sea Fury, en op dat moment bevond achter ons een andere Sea Fury in aanbouw.
photo 470546
photo 470549
photo 470550
photo 470551

Achter de luchtwaardige Sea Fury stond een Italiaanse schone; de Fiat CR.42:
photo 470552
photo 470553
photo 470555

En daar weer naast een mooie P-36:
photo 470556
photo 470560
photo 470569
photo 470570

In de achtergrond stonden nog een paar kisten waar we spijtig niet dichter bij konden komen, waaronder een P-40C, een Franse Hawk 75, P-51D, een tweetal Spitjes en niet op de foto een Beaufighter die nog gerestaureerd werd:
photo 470557

We vervolgden onze route en kwamen uit in de hangaar die direct naast ons stond en daar kreeg ik nog meer last van weke knieën...
photo 470561
photo 470562
photo 470563
photo 470564
photo 470565
photo 470566
Zoveel moois, je zou haast spontaan in tranen van geluk uitbarsten.

Naast en achter de B-17 stond nog wat klein grut, waaronder een in licentie gebouwde Bf108:
photo 470567
photo 470568

Tot zover hangaar 2, de volgende ruimte waar we naartoe zijn gegaan was ruimte 3; Air and Sea. De eerste aanblik was wat opvallend voor deze ruimte, maar ook Duxford zal af en toe een plekje moeten vinden voor hun (vliegende) expositie stukken. :lol:
photo 470573
Hispano Bu(Boe)-chon..

Neussectie van een Blenheim Mk. IV.
photo 470574
photo 470575
photo 470577
photo 470578
photo 470579
photo 470580

En ernaast de recentelijk voltooide Blenheim Mk.I:
photo 470582
photo 470581

Sea Fury prototype:
photo 470583

Een iets vroegere Fury:
photo 470584

Fairey Gannet:
photo 470586
photo 470585
Wat een bakbeest is dat trouwens, zeg! :shock:

De Grumman TBM Avenger is ook geen kleintje trouwens...
photo 470587
photo 470588
photo 470589

Ook voor Tjopperbob hadden ze leuks in huis!
Seaking:
photo 470590

En een Waps ;)
photo 470591

Sea Vixen:
photo 470603

Verder lag er nog een stukje Zero, een Type 93 torpedo (minus neussectie) en stond er een stukje dekgeschut (ik gok een 10,5cm C/32..)
photo 470592
photo 470593
photo 470599
photo 470600
photo 470601
photo 470604
photo 470605

photo 470595
photo 470596
photo 470597
photo 470606

photo 470598

Oh, en er stond een lap 1" dik pantserblik tegen de muur.
photo 470608
photo 470609
photo 470607

Oh ja, ze hebben ook een originele manier gevonden om oude bommen een nieuw leven te geven:
photo 470610
Spaarbom! :mrgreen:

En toen hadden we alles in deze zaal wel een beetje gezien en zijn we naar gebouw 1 gegaan, dat is het gebouw waar de grote Britse kisten stonden. We werden al gelijk tegemoet gekomen door iets groots en wits... Het was niet Moby Dick, maar Moby Dick's vliegende neef!
photo 470612
photo 470613
photo 470620
photo 470622
photo 470624
photo 470625

Tegenover de Sunderland stonden wat opstellingen met blafijzers en opgevoerde kamerventilatorenphoto 470615
photo 470616
photo 470617
photo 470618

En jah, dan loop je toch kwijlend door die zaal heen met al dat moois, en in niet specifieke volgorde:
Swordfish Mk. III
photo 470619
photo 470623
photo 470678
photo 470679

Avro York
photo 470631
photo 470632
photo 470630
photo 470629

Concorde prototype
photo 470633
photo 470634
photo 470635
photo 470636
photo 470637
photo 470639
photo 470640
photo 470641
Nu is Looney vrij lang, maar het was alsnog vrij krap in de Concorde.

photo 470642
photo 470643
photo 470644
photo 470645
photo 470646
photo 470647
photo 470648

Overzichtplaatje:
photo 470649

We hadden ook £10,- p.p. betaald voor een lezing van 45 minuten over de Lancaster, en daar begon het intussen al redelijk tijd voor te worden.
De Lancaster die in Duxford staat is een kist die aan het eind van de oorlog in Canada gebouwd was. Deze was uitgerust met een Martin rugkoepel met 2 .50 machinegeweren ipv. de 2 .303's die de vroegere rugkoepels hadden.
photo 470653
photo 470657
photo 470656
photo 470655
photo 470660
photo 470661
photo 470662
photo 470663
photo 470665
photo 470674
photo 470675
photo 470676


We hadden ons vlak bij de Lancaster verzameld en mochten over de afzetting heen stappen (vandaar ook de £10,-) en daar zaten we dan te luisteren terwijl een jongedame ons even de geschiedenis van Bomber Command aan het vertellen was.
Er kwamen interessante onderwerpen naar voren, zoals dat in het begin van de oorlog Bomber Command elke bom die binnen een straal van 3mijl (zo'n 4,8km) viel als een treffer werd beschouwd. Als voorbeeld gaf ze aan dat met die redenatie, als er een bom viel op de McDonalds 3mijl verder, terwijl het museum het doel was, dat als een treffer beschouwd werd. We mochten ook rond de Lanc' lopen, maar we moesten wel uitkijken, er zaten nogal scherpe hoeken aan o.a. de wieldeuren, en bloed zou nogal corrosief zijn, en dat was zonde van het toestel. Kennelijk kreeg de bemanning in de oorlog vergelijkbare instructies (ja, dat heb ik gevraagd). :lol:
Het hele verhaal gaf wel aan wat voor mensen het waren bij Bomber Command. In het donker je doel zoeken zonder radar (H2S kwam later pas beschikbaar), hopen dat er geen Duitse nachtjager was die het op je had gemunt of dat je getroffen werd door Flak.. Ook kregen we te horen dat het wel eens voorkwam dat de staartschutter de plexiglas panelen van z'n koepel verwijderden omdat de schittering van maanlicht e.d. het zicht behoorlijk konden belemmeren, en als je al weinig ziet is dat al helemaal niet gewenst. Dus die lui zaten nog wel eens in de open lucht met -40°C..

Nadat het verhaal was verteld werd de groep (in totaal waren we met z'n zessen) in tweeën gedeeld. De eerste groep mocht de Lancaster in, en de tweede groep werd buiten vermaakt door een andere werknemer van het museum die ons wat meer over de wapens (zowel defensief als offensief) vertelde. Met een minuut of 10 á 15 wisselden we af en mochten wij de Lanc' in. De ingang was wel vrij klein...
photo 470666
photo 470669
photo 470671

Toen we binnen stonden kregen we een soort rondleiding, de diverse crew stations werden aangewezen (we konden begrijpelijkerwijs niet vrij rondlopen binnenin), en het gebrek aan bepantsering werd nog eens benadrukt; enkel de rugkoepel heeft enige vorm van bepantsering in de vorm van een gebogen paneel voor de munitiekisten. Daarbij werd ook gezegd dat de romp beplating een dikte heeft van slechts 0,3mm! :shock:

Ook kregen we een fragment te horen van de communicatie van de bemanning tijdens een missie. Om precies te zijn, onderstaand stukkie:

Heel bijzonder hoe die lui zo kalm waren tijdens deze missies.

Intussen hadden we ook wat gegeten en liepen we buiten richting hal nummer 7; het American Air Museum.
Buiten stond nog wat commercieel vliegspul opgesteld, waaronder dat gekke ding van een Norman Trislander:
photo 470683
photo 470684
photo 471081

Handley Page Dart Herald 201:
photo 470685

Vickers Viscount:
photo 471072
photo 471071
photo 471070

Hawker Siddeley Trident:
photo 471074
Apart gezicht, zo'n neuspoot uit het midden.

Vickers Super VC10:
photo 471075


Ook werden we nog getrakteerd op het volgende schouwspel:


En later dit schouwspel:

En nu klinkt een Merlin best leuk, maar zo'n 9 cilinder klinkt toch een stuk leuker! :mrgreen:

En toen liepen we dus binnen bij hal 7; het American Air Museum. Het gebouw lijkt wel een betonnen koepel:
photo 470787
photo 470786

En bij binnenkomst word je al gelijk aangekeken door een B-52:
photo 470691
photo 470693
En zoals op deze foto's al te zien is, is er een reden waarom het gebouw een betonnen koepel is. :lol:

Kijk en geniet!
B-52:
photo 470695
photo 470696
photo 470743
photo 470744
photo 470745
photo 470697
photo 470763
photo 470766

F-4 Phantom:
photo 470698
photo 470699
photo 470762
photo 470762

T-6 Texan:
photo 470701

Paar mooie plaatjes tegen het licht in, laat mooi de silhouetten zien.
photo 470702
photo 470703
photo 470720

P-51:
photo 470705
met bijpassende droptank:
photo 470706

B-17:
photo 470707
photo 470708
photo 470709
photo 470712
photo 470711
photo 470713
photo 470714
photo 470715
photo 470716
photo 470739
photo 470740
photo 470722
photo 470725
photo 470726
photo 470727

P-47:
photo 470717
photo 470721
Kijk eens goed naar de invasiestrepen!

B-24:
photo 470729
photo 470728
photo 470741
photo 470730
photo 470731
photo 470732
photo 470733
photo 470734
photo 470735
photo 470736
photo 470737
photo 470765
photo 470765

Kiekeboe!
photo 470742

B-29:
photo 470753
photo 470752
photo 470750
photo 470751
photo 470749
photo 470746

Huey (Looney 4 scale):
photo 470754
photo 470755

F-111:
photo 470757
photo 470758
photo 470773
photo 470781
photo 470780

A-10:
photo 470761

Norden Bommenvisier:
photo 470764

Turbinehuis turbolader zoals aanwezig op de B-17, B-24 en B-29:
photo 470767

8,8cm Flak18/36/37 Spreng Granate:
photo 470770
Nog een paar weekjes wachten, en dan heb ik er ook eentje. :)

SR-71:
photo 470777
photo 470776
photo 470774
photo 470775

Liberty V-12 motor:
photo 470783
photo 470784
photo 470785

Volgende halte: de Land Warfare hal, en dat komt de volgende keer!


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!
Gebouwd vs. gekocht 2019: 1 -1
photo 468330


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement